17 maart 2020
Dát stukje is wellicht breed genoeg maar na de oude spoorovergang echt niet. Nog maar te zwijgen van het samenbrengen van de fietsers onder de Europaprk station op de verlengde lodewijkstraat. daar moeten fietsers stil staan op de helling om te wachten totdat de autos een gaatje laten. Het zijn woonwijken, geen ontsluitingsroutes.......hoop ik.......
17 maart 2020
Misschien een idee om een video presentatie van de tunnel te maken nu het feestje niet kan doorgaan?
16 maart 2020
de weg is breed zat en scheelt verkeer dat nu door Jacob en Oliemulderstraat moeten en in kader van stikstof en andere milieu gedoe is dit een prima oplossing om verkeer richting Euroborg en bijvoorbeeld Hoogezand te loodsen voor verkeer komend uit zuiderpark mauritstraat lodewijkstraat enz enz
16 maart 2020
Ik mag het hopen van niet.....hoe moet dat passen met al het fietseverkeer van noord naar zuid maar ook het omgeleide fietsverkeer van west naar oost dat hier langs moet? Overigens is het al een 30 km zone (die niet gerespecteerd wordt door de gemiddelde automobilist) met voorrangswegen in oosterpoort dus echt veel wachten hoef je toch niet??
15 maart 2020
Voor die vraag moet je bij Prorail zijn, omdat zij dit hebben besloten. [https://www.prorail.nl/reizigers/contact]. Aanpak Ring Zuid heeft het bouwen van de tunnel (waarschijnlijk) als opdracht van Prorail gekregen.
14 maart 2020
Er wordt alleen maar gesproken over fietsers en automobilisten, echter voor voetgangers is de afsluiting ingrijpend. De alternatieven voor deze groep zijn een forse achteruitgang. Waarom wordt er voor deze groep niet nog tijdelijk een smalle bewaakte overgang in leven gehouden. Die mogelijkheid is met wat minimale aanpassingen te realiseren. Als buurtbewoners hebben we erg veel overlast en zijn er veel routes en doorgangen weggehaald. Veel mensen zouden het zeer waarderen als hier serieus iets mee wordt gedaan.
12 maart 2020
Zijn die borden dan nog niet besteld? Het plan was al lang bekend..... Dat het verkeer er "gelukkig" weinig hinder van vindt is een te gemakkelijke conclusie. Ik nodig u graag uit om eens in de middag tijdens de spits te gaan kijken! Er staat inmiddels een langere file dan voor aanvang van de werkzaamheden :(.
12 maart 2020
Word na de sluiting de verlengde Lodewijkstraat ook voor auto verkeer twee richting verkeer vanaf de kant van Lodewijkstraat. Lijkt mij goed mogelijk als er geen verkeer meer komt vanaf de spoorwegovergang, daardoor veranderd de "Esperantokruising"in een T-splitsingm en de doorgaande weg verlengde Lodewijkstraat-Oosterweg en vice versa zou je als voorrangsweg uit kunnen voeren.
12 maart 2020
Ard, de bypass bij het knooppunt Westerbroek voor het verkeer richting Hoogezand is inderdaad nog afgesloten. Deze situatie heeft inderdaad te maken met de bebording. Voor de nieuwe situatie zijn nieuwe borden en portalen nodig. Zonder bebording kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Denk daarbij aan landbouwverkeer dat gebruik zou kunnen maken van de rijstrook en vervolgens op de ringweg/snelweg terechtkomt. We verwachten dat het nog wel enkele maanden duurt voordat de bypass open gaat. Dat vinden we zelf ook een vervelende situatie. Het verkeer ondervindt er gelukkig weinig hinder van.
12 maart 2020
Koos, bedankt voor je melding over de verkeersmaatregel aan de Duinkerkenstraat. Echter gaat het hier niet om een noodfietspad, maar om een noodvoetpad. De bebording geeft aan dat fietsers hier af dienen te stappen. We zullen bekijken of dit ook duidelijk genoeg staat aangegeven. Dat je door de modder moet lopen, is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb dit doorgegeven aan de uitvoerder.