14 juli 2020
Het is mij ook een raadsel hoe dit gaat. Tegen de A28 aan 2 buizen in de grond, waarvan één bijna helemaal en één maar de helft. Stukje verder naar het kanaal zie nu 4 buizen in de grond, waarvan de buitenste twee ongeveer half in de grond zitten en de middelste twee nagenoeg helemaal in de grond zitten. Kan hier iemand uitleg over geven?
14 juli 2020
Over de beschikbaarheid van heistellingen: er staat nu een stelling bijna een week stil aan de Brailleweg en die aan de Frontier doet af en toe kraanwerk, maar heien heb ik hem al een tijdje niet zien doen. Wat is er aan de hand? Zijn dit niet de weken waarin we 'meters zouden maken'?
13 juli 2020
Hallo John , Waarom is het plaatsen van de buispalen stil gelegt ? Jk
12 juli 2020
Dat zou toch te gek zijn. Normaliter wordt VOORAF gesondeerd. Je mag toch aannemen dat dat hier ook gebeurd is, anders zou dat toch erg knullig zijn ?
11 juli 2020
Ik zat ook te kijken maar ik heb het idee dat een buispaal veel te veel glij had. Denk dat de "vaste" (=zandbodem) veel lager ligt en dat daarom de sonderingsauto, die er nu bijstaat, dat moet uitzoeken. Als een buispaal te kort is dan lijkt mij dat er eentje er op gelast zal worden, maar dan moet je wel een goede lasser hebben om er zeker van te zijn dat er geen water in de buis komt na het heien. Wat zo'n ijstijd allemaal niet te weeg heeft gebracht....
11 juli 2020
Ach. dit is wel ongeveer wat ik verwachtte van een organisatie die ingenieurs inhuurt die Groningers die aangeven aardbevingsschade te hebben eigenlijk maar leugenachtige winstjagers te vinden, en dat de trillingen van de werkzaamheden eigenlijk geen schade aan zouden kunnen aanrichten aan panden. Vriendelijke mevrouw hoor, die haar veronsdtshculdigingen aanbood. Maar nooit meer wat gehoord over nog een bezoek, van een ander bedrijf. Ik weet inmiddels wat 'we gaan zien wat we voor u kunnen doen' van deze partijen waard is. De Combinatie, de Provincie en de Gemeente zien dit natuurlijk als een mooie kans om goedkoop de huizen van de vluchtende bewoners op te kopen zodat ze straks lekker met hun vastgoed vrienden kunnen cashen. En over mogelijke gezondheidsproblemen van mensen die de hele dag in de trillingen zitten hoor ik ook niemand. Mogelijk wel voor de werknemers, maar omwonenden kunnen natuurlijk stikken
10 juli 2020
@Liesbeth: Het zou het gemeentebestuur of degenen die het bestuur controleren (de gemeenteraad) moeten zijn die voor de belangen van de ingezeten opkomt. Dat hebben ze vanaf het begin van dit project al volkomen laten afweten. Hoewel de wethouder in de stuurgroep zit, lijkt het hem allemaal niet veel te kunnen schelen wat er gebeurt, omdat er geen financiële risico’s voor de gemeente zijn (denkt hij ...). De gemeenteraad laat geen enkele vorm van inspanning zien om de wethouder te corrigeren.
10 juli 2020
Het niet zo lekker te gaan met het intrillen. De sondeerauto is al een paar keer langs geweest. Wat is er aan de hand?
10 juli 2020
dank voor de toelichting Judith. Het is mij duidelijk.
10 juli 2020
Leon, het fietstunneltje ligt ten oosten van de bouwkuip van de verdiepte ligging. Deze gaan we de komende periode bouwen. De verwachting is dat deze in oktober/november 2020 in gebruik kan worden genomen. Het klopt dat we de komende weken alle planken rond het Oude Winschoterdiep intrillen. Fietsers kunnen tijdens de werkzaamheden altijd onder de ringweg door passeren. Als de damwandplanken aan de westkant van de demping worden ingetrild (daar waar je nu fietst), kun je inderdaad aan de oostkant van de demping passeren. Je fietst dan iets verder door, over het nieuwe fietspad ten zuiden van de werkzaamheden. Vervolgens fiets je ‘over’ de al ingetrilde damwandplanken onder de ringweg door. Deze damwandplanken trillen we een stukje verder in, waar we vervolgens een tijdelijk fiets- en voetpad overheen aanleggen.