16 juli 2020
Tja John, ik waardeer de poging, maar je geeft aan dat jullie het hebben 'uitgelegd' in het artikel 'waarom' de werkzaamheden later beginnen. Die uitleg betreft echter een cirkelredenering, als je goed leest. De werkzaamheden beginnen later door de uitloop van werkzaamheden elders. Uitloop door uitloop. Waarom was er elders dan een uitloop? Het komt wat gemakzuchtig over om die oorzaak dan maar weg te laten. Ik geloof oprecht dat jullie je best doen, maar de keuzes qua 'welke boodschap brengen we over' zijn soms discutabel. Uitloop door uitloop elders. Nee, goed verhaal... Hier een vervolgvraag: klopt het dat - oorspronkelijk - 100% van de damwandplanken in het najaar van 2019 ingetrild moesten zijn? Als dat niet klopt, hoe kan het dan dat dat idee 'leeft'? Zou het kunnen komen door jullie eigen communicatie tot dusver? We zijn nu voorbij halverwege juli. Wat voor gevolgen heeft deze vertraging voor de rest van het project? Komt de einddatum in gevaar? Ik ben benieuwd...
16 juli 2020
De kruising is zeer onoverzichtelijk, met name als fietser is het levensgevaarlijk om over te steken als er veel verkeer is.
16 juli 2020
Inmiddels is het halverwege juli en is knooppunt Westerbroek inmiddels al meer dan een half jaar(!!!!) gereed. Nog steeds is er slechts 1 rijbaan open. Hoe ingewikkeld kan het zijn om de juiste bebording te bestellen en eindelijk te plaatsen. Nu loopt de rotonde tijdens de spits volledig vast, omdat we met z'n alleen over 1 strook moeten.
16 juli 2020
Tim, dat klopt. Omdat we voor het heien andere apparatuur nodig hebben, blijven de palen soms tijdelijk halverwege de grond staan. Daarnaast is het aantal uren dat wij mogen heien, afhankelijk van de geluidsprognoses. Ook dit kan ervoor zorgen dat we de palen op een andere dag inheien. De buispaal naast de A28 moeten we nog inheien. Omdat de ondergrond hier anders reageert dan verwacht, willen we eerst onderzoeken of de huidige buispalen hier nog geschikt voor zijn. Tot die tijd gaan we door met het intrillen van buispalen en damwanden op de locaties waar de ondergrond wel naar verwachting reageert.
16 juli 2020
Bert, het intrillen en heien van de eerste buispalen ging veel sneller dan verwacht. Nu blijkt uit de aanvullende onderzoeken dat de bodem hier lokaal heel anders reageert dan een paar meter verderop. Voordat we op deze plek verder gaan met het aanbrengen van de buispalen, willen we eerst onderzoeken of de huidige buispalen hier nog geschikt voor zijn. In de tussentijd gaan we verder met het aanbrengen van buispalen en damwandplanken op de locaties waar de bodem wel naar verwachting reageert. Dat er palen zijn die nog voor de helft de grond uitsteken, heeft te maken met de werkwijze die we volgen. De palen worden deels getrild en deels geheid. Voor het heien is andere apparatuur nodig dan voor het intrillen. Het werkt efficiënter om eerst een paar palen de grond in te trillen, daarna het trilblok te vervangen door het heiblok, en dan de palen te heien. Daarnaast is het aantal uren dat wij mogen heien, afhankelijk van de geluidsprognoses. Hierdoor kan het voorkomen dat we de palen pas een dag later kunnen inheien.
16 juli 2020
Jan, het intrillen en heien van de eerste buispalen ging veel sneller dan verwacht. Nu blijkt uit de aanvullende onderzoeken dat de bodem hier lokaal heel anders reageert dan een paar meter verderop. Voordat we op deze plek verder gaan met het aanbrengen van de buispalen, willen we eerst onderzoeken of de huidige buispalen hier nog geschikt voor zijn. In de tussentijd gaan we verder met het aanbrengen van buispalen en damwandplanken op de locaties waar de bodem wel naar verwachting reageert.
16 juli 2020
Het intrillen en heien van de eerste buispalen ging inderdaad veel sneller dan verwacht. Nu blijkt uit de aanvullende onderzoeken dat de bodem hier lokaal heel anders reageert dan een paar meter verderop. Voordat we op deze plek verder gaan met het aanbrengen van de buispalen, willen we eerst onderzoeken of de huidige buispalen hier nog geschikt voor zijn. In de tussentijd gaan we verder met het aanbrengen van buispalen en damwandplanken op de locaties waar de bodem wel naar verwachting reageert.
16 juli 2020
Het intrillen en heien van de eerste buispalen ging veel sneller dan verwacht. Nu blijkt uit de aanvullende onderzoeken dat de bodem hier lokaal heel anders reageert dan een paar meter verderop. Voordat we op deze plek verder gaan met het aanbrengen van de buispalen, willen we eerst onderzoeken of de huidige buispalen hier nog geschikt voor zijn. In de tussentijd gaan we verder met het aanbrengen van buispalen en damwandplanken op de locaties waar de bodem wel naar verwachting reageert.
15 juli 2020
Nou, ik kijk ook regelmatig naar de webcams / website. Heb eerder gelezen dat ze de palen gedeeltelijk kunnen intrillen en gedeeltelijk moeten heien. Tussendoor wordt dan goed gekeken of de bodem reageert zoals verwacht. Daar moeten dan natuurijk even experts naar kijken / aan rekenen. Gisteren hebben ze een aantal palen half in kunnen trillen. Vandaag zijn ze zo te zien omgeschakeld naar heien om de palen die gisteren nog half uit staken verder de grond in te krijgen. Dit alles onder het voorbehoud dat ik, ook maar een leek ben en de informatie tot mij verkrijg via deze site / de webcam beelden.
14 juli 2020
Het is mij ook een raadsel hoe dit gaat. Tegen de A28 aan 2 buizen in de grond, waarvan één bijna helemaal en één maar de helft. Stukje verder naar het kanaal zie nu 4 buizen in de grond, waarvan de buitenste twee ongeveer half in de grond zitten en de middelste twee nagenoeg helemaal in de grond zitten. Kan hier iemand uitleg over geven?