22 juli 2020
Leo, de voorbouwlocatie ligt naast de Jan Evert Scholtenlaan. Het autoverkeer kan hier door blijven rijden en het Stadspark en de Gasunie blijven dus bereikbaar. Ook tijdens de bouw van het viaduct kan het verkeer de rotondes gefaseerd blijven passeren. De rotondes zijn namelijk geasfalteerd waardoor we de rijbanen kunnen opschuiven om meer ruimte te creëren.
22 juli 2020
In het eerste deel wordt gesproken over een voorbouw locatie van het dek voor het viaduct. Als ik naar het plaatje kijk dan is het net of dit volledig op de Jan Evert Scholtenlaan blijft het stadspark (en daarmee Gasunie) nog wel bereikbaar voor auto's?
20 juli 2020
Kees, er was een stroomstoring. Dit is inmiddels opgelost en de webcam werkt weer.
20 juli 2020
Goedemorgen, de webcam doet t niet, mvg.
18 juli 2020
Hallo John, Hartelijk dank voor je heldere uiteenzetting, dat waardeer ik. Hopelijk zit het de komende tijd vooral mee.
17 juli 2020
Maar dan ook volstrekt niets...
17 juli 2020
Het duurt inderdaad erg lang. Zoals hierboven ook staat, is alles intussen besteld. We hopen dat de bebording in september geplaatst kan worden.
17 juli 2020
Peter, aan de Brailleweg wordt inderdaad niet continu geheid. Dat er een week lang niets is gebeurd, klopt niet. Het intrillen en heien van de eerste buispalen ging veel sneller dan verwacht. Nu blijkt uit de aanvullende onderzoeken dat de bodem hier lokaal heel anders reageert dan een paar meter verderop. Voordat we op deze plek verder gaan met het aanbrengen van de buispalen, willen we eerst onderzoeken of de huidige buispalen hier nog geschikt voor zijn. In de tussentijd gaan we verder met het aanbrengen van buispalen en damwandplanken op de locaties waar de bodem wel naar verwachting reageert. Bij De Frontier zijn we momenteel geen damwandplanken aan het intrillen. Dit doen we wel bij het Oude Winschoterdiep. Daar wordt dagelijks gewerkt. Bij De Frontier zijn we deze week bezig met sloopwerkzaamheden. Momenteel zijn we het puin aan het opknippen en afvoeren.
17 juli 2020
Dion, je vraagt waarom er elders uitloop was. Deze vraag kan ik helaas niet beantwoorden. De heistelling had uitloop op een project elders in het land. Helaas zijn we afhankelijk van de beschikbaarheid van materieel van onderaannemers en hebben we geen invloed op dergelijke tegenvallers op andere plekken. Het klopt dat het de bedoeling was om in 2019 het grootste deel van de damwandplanken in te trillen. Het ging niet om 100 procent van de planken, omdat er in de fasering altijd plekken zijn die pas later afgerond kunnen worden. Zoals bijvoorbeeld de Hereweg (waar het verkeer nog overheen rijdt) en de planken langs het spoor (waar een treinvrije periode voor nodig is). Terugkomend op je vragen: het klopt dat de oorspronkelijke planning een aantal keren is gewijzigd. Dit heeft verschillende oorzaken. Op sommige plekken gingen de damwandplanken minder snel de grond in dan we hadden verwacht. Zo hadden we in november een extra week nodig voor het intrillen van tussenwanden bij de Kempkensberg. In februari zorgde een storm voor vertraging bij Sterrebos/Kempkensberg. Bij de Kempkensberg hebben we extra bemalingsproeven gedaan. Bij De Frontier lagen er obstakels in de weg en was er meer onderzoek nodig naar kabels en leidingen. Zo zijn er veel kleinere oorzaken die samen tot de aangepaste planning hebben geleid. We begrijpen dat dit lastig en verwarrend is voor de omwonenden. Op deze website geven we elke week een update van de planning in ons voortgangsartikel. Ook geven we de voortgang van het intrillen van de damwandplanken visueel weer in onze damwandplankenafteller. Omwonenden krijgen steeds een brief als de planning verandert. Vooralsnog gaan we ervan uit dat de verdiepte ligging in 2024 in gebruik kan worden genomen
16 juli 2020
John, Bedankt voor de uitvoerige uitleg.