16 december 2024
Ik begrijp dat de bomenexpert heeft gekozen voor Ulmus columella, lindes (welke?) en platanen (welke?)... Maar heeft deze persoon er ook aan gedacht: - dat de Columella een sterk opgaande groeiwijze heeft en bekend staat voor een hoog risico op de vorming van plakoksels? Is dat wel zo handig naast zo'n ringweg? - Platanen en Lindes heel erg doorhangen en daardoor lang in de begeleidingsnoei blijven en dus om de 3 jaar gesnoeid moeten worden? En wel naar 8m takvrije stam (Handboek bomen) - Lindes veel last hebben van honingdauw en dat dus helemaal niet zo handig is om naast parkeerplaatsen te planten? (hars op auto's) Persoonlijk vind ik het mooie bomen maar waarom nou weer die monocultuur? Er zijn vele voorbeelden in de provincie waar wel meerdere soorten in 1 straat worden geplant en het erg mooi staat. Biodiversieteit is belangrijk en daar moet meer naar gekeken worden. Wie zegt bijvoorbeeld dat de iepenspintkever niet evolueert en ook de meer resistentere soorten gaat aantasten in de toekomst? Dan ben je weer aan de beurt met je bomenbestand. Ik woon zelf niet in de stad dus heb er waarschijnlijk niet zoveel last van die enkele keer dat ik er wel ben. Ik ben erg benieuwd naar de reactie op deze gedachtengang. Groet, een bomenliefhebber.
16 december 2024
REPAIRCAFÉ RIVIERENBUURT GRONINGEN Ook wij gaan op deze markt met een kraampje staan met o.a. informatie over ons Repair Café, de bewonersorganisatie, WIJ-Groningen en een echte waarzegster! En als je een kapot apparaat hebt, mag je het best meenemen. Dan kijken we samen en adviseren indien mogelijk wat je het beste kan doen. Ter plekke samen repareren lukt waarschijnlijk niet.
16 december 2024
@Ger: Je kunt een andere kijk hebben op het gevulde glas, maar je moet geen onwaarheden verspreiden: "Er wordt overal heel hard gewerkt aan wegen en fietspaden" Dit is simpelweg niet waar. Langs het Hoornse Diep (belangrijke fietsroute, waar een upgrade beloofd was in de plannen) is het oude fietspad verdwenen, en wordt al heel lang helemaal niets gedaan, er is zelfs helemaal geen planning meer. Dat is zeer kwalijk. Zo een lage prioriteit heb ik voor geen enkele autoroute zien langskomen de afgelopen jaren. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. Ook voorbeelden waar vooraf al zorgen over zijn uitgesproken (bijv Goeman Borgesiuslaan waar fietsers worden weggedrukt door auto's (waarvan er daar veel meer rijden dan voorheen) omdat de weg niet geschikt is voor beide. De conclusie kan toch echt niet anders zijn dan dat auto's prioriteit hebben. Dat kan een keuze zijn van de opdrachtgevers, maar daar moeten die dan wel eerlijk in zijn, en daarover duidelijk communiceren.
16 december 2024
Beste Pieter, dat is niet juist, je kunt 'je altijd aan een indruk onttrekken'. Een aanrader want als je dat niet doet ben je aan het speculeren en aan het invullen. U hebt een andere kijk op het verloop van de werkzaamheden. Prima. Ik ben echter heel positief over de werkzaamheden. Het ene glas is half leeg, het ander half vol. Ik hoor bij mensen met het halfvolle glas ;)
16 december 2024
Hoi Ger, ik kan me niet aan indruk onttrekken dat je of ver bij het project vandaan woont of voor het project werkt? Of beide misschien? De zorgen en opmerkingen van de gemiddelde wijkbewoner die zometeen 15 jaar lang in de ellende hebben gezeten zijn toch vaak niet geheel onterecht? Laatst sloeg DVHN de spijker op de kop door te zeggen dat de ring is aangelegd voor de autoberijder van buiten, maar wat schiet de gemiddelde buurtbewoner er nou mee op? Alles rijd mooi nu over de ring, maar de fietspaden en woonwijkwegen liggen nog veelal open. Bert is in geen velden of wegen meer te bekennen, maar wij zitten met de gebakken peren. Iedereen doet zijn best, hopelijk is het snel allemaal voorbij. Maar wees alsjeblieft duidelijk in je communicatie en prioriteitstellingen...
14 december 2024
Er wordt overal heel hard gewerkt aan wegen en fietspaden. Ook aan de fietspaden waar zogenaamd 'geen prio' voor zou zijn. Complimenten voor alle harde werkers en medewerkers achter de schermen en alvast een mooi 2025 gewenst!
9 december 2024
Beste Berend, We zullen de omwonenden per brief informeren over de wijzigingen. Ik zal je bericht over de omleidingen rondom DUO naarons verkeersteam sturen. We houden dit soort effecten in de gaten, maar een extra herinnering kan nooit kwaad natuurlijk. Met vriendelijke groet, Rienk de Groot (Aanpak Ring Zuid)
9 december 2024
Beste Dick, Bedankt voor je bericht, ik heb je melding/klacht doorgestuurd aan de aannemer. De paaltjes staan hier nog tot en met woensdag voor het afmaken van restpunten / werkzaamheden. Er wordt hier dus wel gewerkt aan de weg. Op deze manier is een complete afsluiting niet nodig. Met vriendelijke groet, Rienk (Aanpak Ring Zuid)
9 december 2024
Hoi Rienk, bedankt voor de reactie en update. Gaan jullie de vertraging nog communiceren? Voor ons als buurtbewoners is een dergelijke vertraging wederom teleurstellend maar tijdige communicatie hierover is dan minstens net belangrijk. Bij de afsluiting van de Hereweg was jullie verwachting dat het verkeer in Helpman flink zou afnemen, dat is ook gebeurd. Erg mooi! Gaat het verkeer bij openstelling nu ook weer toenemen? Nu de Waterloolaan niet open gaat, kan het DUO verkeer daar niet langs. Dus via Haydnlaan bij de scholen?
8 december 2024
Voor en na de ovonde op de brailleweg zijn barriers/paaltjes geplaats oostkant. Dit geeft veel onveilige situaties, je moet namelijk direct na de stoplichten voor het julianaviaduct invoegen naar links, en na de ovonde is de mogelijkheid voor invoegen naar de afrit rivierenbuurt zeer kort (je moet van de gedwongen linker rijstrook naar rechts en dan de afrit op), ook onveilig ivm verkeer op de rechterrijstrook. Waarom staan die paaltjes/barriers daar? Er gebeuren geen werkzaamheden iig. Julie creëren op deze manier onveilige situaties!