3 november 2022
Dag Anja, bedankt voor je vraag. In 2017 hebben we hier al de benodigde onderdelen voor het kabelkanaal gelegd. Hier sluiten wij het kabelkanaal nu op aan.
3 november 2022
Het kabelkanaal, hoe doen jullie dat onder het spoor?
2 november 2022
Dag Saljem, bedankt voor je reactie. We gaan de camera weer laten draaien.
2 november 2022
De camera bij het Julianaplein draait niet meer.
1 november 2022
Welke is het nou? > Omzetten rijbanen tussen Hoogkerk en Gronigen-West (in de nacht) > VAN 21 NOVEMBER 2022 T/M 24 NOVEMBER 2022 en: > Wanneer? > In de nacht van 19 op 20 december. Tussen 22.00 uur en 6.00 uur.
1 november 2022
Is het mogelijk om een webcamera bij de bouw van de nieuwe Julianabrug te plaatsen. Met de draaibare camera bij het nieuwe verkeersplein is niet goed te zien welke vorderingen er worden gemaakt bij het afbreken van de oude en bij het bouwen van de neiuwe Julianabrug
1 november 2022
Onno, moot 7 aan de oostzijde (die bedoel je toch?) is op deze afbeelding inderdaad breder. Dat komt omdat hierin de bovengrondse entree van het kabelkanaal is opgenomen. Bij de rest van de verdiepte ligging ligt het kabelkanaal ondergronds.
1 november 2022
Jan, de doorrijhoogte wordt 5,10 meter.
1 november 2022
Het vrachtverkeer zal hoe dan ook twee banen moeten opschuiven, dit heeft niks met de versmalling te maken. Dit ontstaat namelijk doordat er twee rijbanen rechtsaf gaan en was in de oude situatie ook al zo. Het enige nadeel hierin is nu dat tegelijkertijd het verkeer van de linkerbaan ook invoegt in die ene strook die rechtdoor gaat.
31 oktober 2022
Bert, ik heb je suggestie intern voorgelegd. Er is helaas veel meer ruimte nodig om van vier naar twee rijstroken te gaan. Het viaduct over de (buiten gebruik zijnde) fietsonderdoorgang bij de Kieler Bocht had dan nog breder moeten worden, maar ook de viaducten over de Olgerweg en bij Westerbroek zouden dan aangepast moeten worden. Verder kom je in de knoop met de locatie van de in- en uitvoeger bij Westerbroek. Met alle deze aanpassingen, en wat er verder nog nodig is voor aanpassingen aan de weg, is heel veel geld gemoeid. En dus niet 'iets meer', zoals je stelt. Het belangrijkste blijft echter dat het vanuit de verkeerscijfers niet noodzakelijk is. Daarom is deze keuze gemaakt.