5 december 2023
Hey Henk, neem nog ff een grote slok uit je fles azijn. Jij rijd misschien alleen van a naar b, maar groningen is een mooie stad die we graag ook beetje aankleden voor ons inwoners. Wij willen niet elke dag naar alleen beton kijken.
5 december 2023
Wie gaat dit weer betalen al weer een foutje in het ontwerp van de viaducten gewoon een betonnen viaduct is veel goedkoper en net zo goed we hoeven alleen maar van a naar B niet om alles te gaan bekijken tijdens het rijden maar het wordt alleen maar duurder en de burgers kunnen betalen voor de architectuur die nergens op slaat en alles duurt maar langer knap van de combinatie
30 november 2023
Jan, de verbindingsboog ligt enkele meters verdiept. Daarom was er een keerwand (een muur) nodig. Deze boog is verdiept aangelegd omdat deze onder twee andere verbindingsbogen doorloopt (namelijk de toekomstige verbindingsboog Ring West richting Julianaplein en de boog van het Julianaplein naar Ring West) en ook nog eens onder de doorgaande weg.
30 november 2023
Hoi Niels, het klopt dat de stoeptegels hier en daar verzakken. Dit komt doordat we door het slechte weer niet alle werkzaamheden goed hebben kunnen uitvoeren. De weg en stoep moesten echter open. Op een later moment moeten we weer terug om dit te herstellen.
30 november 2023
Hallo Harold, de verlaagde stoeprand wordt deze week nog opgepakt, volgende week komt er een tijdelijke doorsteek over de 'modder' naar het voetpad bij de flat. Het voetpad zelf volgt later.
28 november 2023
Bastiaan, zoals Saljem ook zegt: bij het maken van het plan voor de ombouw van de zuidelijke ringweg zijn verschillende varianten onderzocht. Daaruit bleek dat er niet genoeg budget was voor een tunnel op deze plek. Daarom is gekozen voor een verdiepte ligging met daaroverheen drie deksels. Zo ontstaan er twee openingen. Deze oplossing biedt dezelfde voordelen als een tunnel, maar is een stuk goedkoper. De verkeersveiligheidseisen die voor tunnels gelden, gelden ook voor deze verdiepte ligging.
27 november 2023
Hoi Rudie, dat klopt inderdaad. Om ervoor te zorgen dat de rode bakstenen stevig vastzitten, zijn verschillende bevestigingsmethoden getest. Op dit specifieke stuk zijn diverse tests uitgevoerd, waaronder pogingen om de stenen los te maken met een beitel. Helaas heeft dit geleid tot het loslaten van de stenen op dit gedeelte. Om dit te herstellen, hebben we ook de stenen ernaast moeten verwijderen. Voor de rest van het traject is een andere bevestigingsmethode toegepast. De zwarte bekleding in de verdiepte ligging is zowel gelijmd als bevestigd met bouten.
27 november 2023
Alexander, er is inmiddels een update geplaatst over de Vondellaan: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/nieuwsberichten/2023/11/herinrichting-vondellaan-vertraagd-deels/
27 november 2023
Naast de verbindingsboog is een hoge muur gebouwd. Ik kan zelf niet bedenken waarom, maar er is ongetwijfeld een goede reden voor?
26 november 2023
Ik zag dat bij de bottondes onder de N7 eind Laan Corpus de Hoorn een groot deel van de rode baksteen niet meer aanwezig is. Is dit er afgevallen of is dit het gevolg van werkzaamheden? Het valt me zowiezo op dat er regelmatig stukjes ontbreken in de rode bekleding. Ik vind het er wel mooi uitzien maar lopen we de komende jaren geen kans op regelmatige wegafsluitingen omdat er een risico is dat deze bekleding naar beneden komt? Hetzelfde geld denk ik ook voor de zwarte bekleding in de verdiepte ligging.