24 september 2014
@Marc: Zoals gezegd is 3,10m een breedte die past bij een weg waar de snelheid 80 km/uur is. Overigens is die 3,10m gemeten tussen de markeringen. Op autosnelwegen wordt de rijstrookbreedte doorgaans gemeten inclusief de markering (dat scheelt ongeveer 15 cm). De rijstroken van de zuidelijke ringweg zijn dus net zo breed als een rijstrook op een autosnelweg van 3,25m. Volgens de deskundigen van Rijkswaterstaat is dit een veilige breedte.
11 september 2014
Och laten we maar hopen dat de leugentjes om bestwil zijn hé? Maar de vraag blijft of de leugentjes wel om de bestwil van de automobilisten en vooral de bewoners van Groningen zijn...
11 september 2014
Ik denk dat de tekstschrijver eerder voor de Russische staatsmedia heeft gewerkt.... Knap stukje propaganda. Wie trapt er in? Koste wat kost dat ding zal er komen denken ze daar. Gevaarlijk, milieubelastend, overlast etc.
10 september 2014
In een bijlage van het Tracébesluit van de N7 omlegging Sneek staat nog een heel verhaal te lezen waarom daar bij een V=80km/h mede uit oogpunt van ARBO-eisen wel voor rijstroken van 3.25 m gekozen is. Is RWS van haar schreden teruggekeerd ? Blz. 37 op https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CC4QFjAC&url=https%3A%2F%2Fzoek.officielebekendmakingen.nl%2Fkst-25982-4-b4.pdf&ei=omwQVNDaDMXIyAPR9ICIAw&usg=AFQjCNGr1w-YAw1T_TNz3tm_4fTguLhFXw&bvm=bv.74649129,d.bGQ&cad=rja
9 september 2014
Is 3,10 Niet erg smal? Als er vanuit Drachten vrachtwagens aan komen die op strook 3 binnen. Kom je uit Assen en zit je op strook 2 en op strook 1 zit ook een vrachtwagen, dan heb je volgens mij het gevoel gemangeld te worden. Volgens mij is er ook nergens in Nederland een vier(acht)baans 80 kilometer doorstroomweg. Ik denk dat je die bak toch beter wat breder kunt maken om dat soort situaties te verminderen. Desnoods maak je de noordelijke baan(Hoogezand>Drachten) 3 baans dan kun je de ruimte over 7 stroken verdelen.
9 september 2014
Weer een sussend stukje van de hand van de het omgevingsmanagement van Aanpak Ring Zuid. Het zelfde management dat op een avondbijeenkomst in de wijk Helpman beweert: (ik citeer) "Onveilige verkeerssituaties zijn voor de verkeersdeelnemers veiliger, want dan let men beter op". Dus beste lezers; u kunt gerust slapen gaan... Alles komt goed... TV.
9 september 2014
Mooi verhaal om een ordinaire bezuiniging te verkopen. Zie http://t.co/sbY2pbsqhF
9 september 2014
<span>@Machteld: Jazeker Machteld, ik ken de straat goed. Door de geparkeerde auto's aan beide zijden is de Van Houtenlaan inderdaad smal. Toch denken wij dat een toename van het verkeer hier niet leidt tot een onveilige situatie. De straat is een 30 km/uur-straat en dat blijft zo. Bijna alle straten in de omgeving van de Van Houtenlaan krijgen een maximumsnelheid van 30 km/uur. Daarmee wordt de Van Houtenlaan onderdeel van een groot 30 km/uur-gebied in Helpman, waar de veiligheid van het langzame verkeer (fietsers en voetgangers) voorop staat. De automobilist moet zich hier aanpassen aan de andere weggebruikers. En voor alle weggebruikers geldt natuurlijk dat ze goed moeten blijven uitkijken!</span>
4 september 2014
Beste Luuk, U zegt dat een verdubbeling van het verkeer in de van Houtenlaan geen invloed zal hebben op de veiligheid. Heeft u wel eens geprobeerd om in die straat een tegemoetkomende fietser te passeren?
2 september 2014
@Menno Mulder: Ja, de waterpartijen krijgen een andere vorm en komen wat dichter bij het Gomarus College. Maar er blijft een duiker tussen deze waterpartij en het Noord-Willemskanaal.