25 september 2014
@Yorick, waarschijnlijk omdat er geen geld is om een fatsoenlijke aansluiting te maken
25 september 2014
Waarom is er niet gekozen om de weg waarop de nieuwe op- en afritten aansluiten onder de ringweg door te trekken? Dit scheelt weer omrijden (via de Driebond) indien je vanaf Eemspoort richting het Julianaplein wilt.
25 september 2014
N.a.v mijn mail: ik wilde zeggen: de oostelijk ringweg naar het Julianaplein sneller dan de WESTELIJKE.
25 september 2014
Geachte heer, mevrouw, Afgelopen dag reed ik van Baflo naar Wageningen. Bij Noorderehoogebrug zag ik een electronisch bord dat aangaf via de oostelijke ringweg sneller was dan de oostelijke. Dat viel tegen: weg afgesloten. Via een rondje industrieterrein geprobeert links af door de stad. Slecht idee, gekeerd en brug over recht door. Dat ging goed, een smalle oprit op. Eerst goed gekeken of ik daar mocht rijden. Dat lukte. Ik kwam vlot de stad uit. Verzoek:kijk de tijdelijke bewegwijzering eens goed na uit de richting van Winsum naar Assen e.v. Ik heb het een en ander gemist?.
24 september 2014
@ T. Visser: Het mengen van verschillende soorten verkeer kan in sommige situaties, bijvoorbeeld in woonwijken, de veiligheid ten goede komen omdat de verkeersdeelnemers dan beter opletten. Dat is de achterliggende gedachte van het verkeersconcept ‘shared space’. Dit is al op veel plaatsen in Nederland toegepast, onder andere op de Rijkstraatweg in het centrum van Haren. Daar nam het aantal verkeersongevallen af, zo blijkt uit <a href="http://www.fietsberaad.nl/library/repository/bestanden/Notitie%20Shared%20Space%20221008.pdf" target="_blank">onderzoek</a>. Voor de duidelijkheid: dit verkeersconcept is van toepassing op situaties zoals in Helpman, en niet op de situatie in de verdiepte ligging.
24 september 2014
@Marc: Zoals gezegd is 3,10m een breedte die past bij een weg waar de snelheid 80 km/uur is. Overigens is die 3,10m gemeten tussen de markeringen. Op autosnelwegen wordt de rijstrookbreedte doorgaans gemeten inclusief de markering (dat scheelt ongeveer 15 cm). De rijstroken van de zuidelijke ringweg zijn dus net zo breed als een rijstrook op een autosnelweg van 3,25m. Volgens de deskundigen van Rijkswaterstaat is dit een veilige breedte.
11 september 2014
Och laten we maar hopen dat de leugentjes om bestwil zijn hé? Maar de vraag blijft of de leugentjes wel om de bestwil van de automobilisten en vooral de bewoners van Groningen zijn...
11 september 2014
Ik denk dat de tekstschrijver eerder voor de Russische staatsmedia heeft gewerkt.... Knap stukje propaganda. Wie trapt er in? Koste wat kost dat ding zal er komen denken ze daar. Gevaarlijk, milieubelastend, overlast etc.
10 september 2014
In een bijlage van het Tracébesluit van de N7 omlegging Sneek staat nog een heel verhaal te lezen waarom daar bij een V=80km/h mede uit oogpunt van ARBO-eisen wel voor rijstroken van 3.25 m gekozen is. Is RWS van haar schreden teruggekeerd ? Blz. 37 op https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CC4QFjAC&url=https%3A%2F%2Fzoek.officielebekendmakingen.nl%2Fkst-25982-4-b4.pdf&ei=omwQVNDaDMXIyAPR9ICIAw&usg=AFQjCNGr1w-YAw1T_TNz3tm_4fTguLhFXw&bvm=bv.74649129,d.bGQ&cad=rja
9 september 2014
Is 3,10 Niet erg smal? Als er vanuit Drachten vrachtwagens aan komen die op strook 3 binnen. Kom je uit Assen en zit je op strook 2 en op strook 1 zit ook een vrachtwagen, dan heb je volgens mij het gevoel gemangeld te worden. Volgens mij is er ook nergens in Nederland een vier(acht)baans 80 kilometer doorstroomweg. Ik denk dat je die bak toch beter wat breder kunt maken om dat soort situaties te verminderen. Desnoods maak je de noordelijke baan(Hoogezand>Drachten) 3 baans dan kun je de ruimte over 7 stroken verdelen.