1 oktober 2014
De beantwoording van zienswijzen in de reactienota vind ik van een hoge kwaliteit. Dat zie je wel eens anders. Daarnaast ben ik positief verrast door de gevonden oplossingen voor de aandachtspunten van wegvak 1 in het uiteindelijke Tracébesluit.
1 oktober 2014
MISLEIDING nummer... Op het plaatje boven dit artikel zijn bomen te zien bovenop de deksel. De grootte van de bomen is volledig misleidend. Op de deksel kunnen alleen kleine bomen groeien. Dit heeft AZG zelf toegegeven. Toch blijven ze misleidende beelden publiceren. WAAROM?????
1 oktober 2014
<span lang="EN-GB">@Menno Mulder: De rijstrookbreedte voor de zuidelijke ringweg is 3,10m, maar dit is gemeten binnen de lijnen. Bij autosnelwegen wordt doorgaans de helft van de markeringen aan beide zijden meegerekend (samen 15cm). De rijstroken voldoen aan de voorgeschreven richtlijn voor een autosnelweg van 80km/uur. De breedte komt overeen met autowegen elders in het land. De Arbo-eisen hebben betrekking op een minimale rijbaanbreedte bij een tweestrooksweg. Die breedte is van belang bij wegwerkzaamheden. In de ene richting kunnen dan twee versmalde rijstroken beschikbaar blijven en in de andere richting één ('2-1 systeem'). Bij het ontwerp van de zuidelijke ringweg is een rijbaanbreedte gehanteerd van minimaal 8,90m. Zo is er voldoende ruimte bij werkzaamheden, maar nodigt de inrichting van de weg niet uit tot een hogere snelheid.</span>
1 oktober 2014
<span>@Jannie en @Peter: Het is in ieders belang dat de verdiepte ligging in de zuidelijke ringweg veilig wordt. Dat geldt ook voor Rijkswaterstaat, de beheerder van de weg. Het verbeteren van de veiligheid is een van de redenen om de zuidelijke ringweg aan te pakken. In het ontwerp is daarom veel aandacht voor verkeersveiligheid en het beperken van de gevolgen van ongevallen. In het <a href="http://www.aanpakringzuid.nl/files/2214/1165/1663/Milieueffectrapport.pdf" target="_blank">Milieueffectrapport</a> (hoofdstuk 3 en 4) is het ontwerp van de weg ook op deze onderdelen getoetst. </span>
30 september 2014
Mijn hartelijke gelukwensen, dat het Tracébesluit nu is getekenden veel succes gewenst met de uitvoering. Ik hoop, dat u mij als tot nu toe, op de hoogte zult houden. Voor Uw informatie heb ik grote waardering.
25 september 2014
@Yorick, waarschijnlijk omdat er geen geld is om een fatsoenlijke aansluiting te maken
25 september 2014
Waarom is er niet gekozen om de weg waarop de nieuwe op- en afritten aansluiten onder de ringweg door te trekken? Dit scheelt weer omrijden (via de Driebond) indien je vanaf Eemspoort richting het Julianaplein wilt.
25 september 2014
N.a.v mijn mail: ik wilde zeggen: de oostelijk ringweg naar het Julianaplein sneller dan de WESTELIJKE.
25 september 2014
Geachte heer, mevrouw, Afgelopen dag reed ik van Baflo naar Wageningen. Bij Noorderehoogebrug zag ik een electronisch bord dat aangaf via de oostelijke ringweg sneller was dan de oostelijke. Dat viel tegen: weg afgesloten. Via een rondje industrieterrein geprobeert links af door de stad. Slecht idee, gekeerd en brug over recht door. Dat ging goed, een smalle oprit op. Eerst goed gekeken of ik daar mocht rijden. Dat lukte. Ik kwam vlot de stad uit. Verzoek:kijk de tijdelijke bewegwijzering eens goed na uit de richting van Winsum naar Assen e.v. Ik heb het een en ander gemist?.
24 september 2014
@ T. Visser: Het mengen van verschillende soorten verkeer kan in sommige situaties, bijvoorbeeld in woonwijken, de veiligheid ten goede komen omdat de verkeersdeelnemers dan beter opletten. Dat is de achterliggende gedachte van het verkeersconcept ‘shared space’. Dit is al op veel plaatsen in Nederland toegepast, onder andere op de Rijkstraatweg in het centrum van Haren. Daar nam het aantal verkeersongevallen af, zo blijkt uit <a href="http://www.fietsberaad.nl/library/repository/bestanden/Notitie%20Shared%20Space%20221008.pdf" target="_blank">onderzoek</a>. Voor de duidelijkheid: dit verkeersconcept is van toepassing op situaties zoals in Helpman, en niet op de situatie in de verdiepte ligging.