5 oktober 2014
Ter uwer informatie .... Ik woon in het zuiden van Helpman aan de groen van Prinstererlaan .... Winkelcentrum Helperplein.... Onbereikbaar tenzij .... Verlengde Herenweg .... Vanuit Drachten..... Via de Euroborg.... Het is werkelijk een hele verbetering met al het extra verkeer dat over de Helperzoom en de "goeman" zal gaan. Zuiden van Helpman wordt onbereikbaar en krijgt ook nog eens het doorgaande verkeer van de rest van het zuiden te verwerken!!! Geen fijn vooruitzicht ...
5 oktober 2014
Ik lees in uw reactie dat u vindt dat het allemaal wel meevalt met het verlaten van de wijk Helpman in de richting van de uitvalswegen A28 en A7 richting oosten. Ik vind dat het helemaal niet meevalt. Alleen in het geval ik niet richting Assen moet (hetgeen nu al een drama is met alle files en stoplichten) veranderd er niets. Richting het oosten moet ik straks langs stoplichten en rotondes... Nu kan ik dan doen zonder lichten en met mooi doorrijden. U verzuimt daarin de Richting A7 richting Drachten te noemen. Ik snap ook waarom.... Heeft u de kaart al bestudeert? Omrijden, stoplichten, file op via de stoplichten de ring op te kunnen komen.... U komt ook niet terug op de oost-west verbindingen binnen de wijk Helpman. Het van oost naar west gaan (en andersom) worden bij dit plan bijzonder lastig gemaakt door alle eenrichtingsverkeer rond de scholen en de enorme verkeerslast die de Verlengde Herenweg te dragen krijgt. Mijn wijk wordt onbegaanbaar!
2 oktober 2014
Bij de voorlichting over de busbaanafslag in Hoogkerk stond mijn huis voorbij de grens waar niets veranderde en de grens was de geluidsnorm. Ik heb geen brief gekregen.
2 oktober 2014
@D.S. Tijmons: Wij hebben voor u navraag gedaan bij Groningen Bereikbaar, de samenwerkingsorganisatie die ervoor zorgt dat Groningen ook tijdens de vele werkzaamheden bereikbaar blijft. Een van hun medewerkers heeft de route nog eens nagereden. Daaruit blijkt dat de bewegwijzering in orde is. U schrijft dat de oostelijke ringweg afgesloten was en dat u daarom uw route heeft aangepast. Ondanks de werkzaamheden is de weg echter niet afgesloten. U had over het industrieterrein Het Witte Lam kunnen gaan en dan rechtsaf, naar de oostelijke ringweg. Niet linksaf, de stad in, zoals u schrijft. Dat is precies de verkeerde kant uit. Ondanks deze omleiding is deze route momenteel sneller dan via de noordelijke en de westelijke ringweg. We bedanken u voor uw melding en hopen dat u de volgende keer de juiste route kiest.
1 oktober 2014
Eindelijk. Een kruispunt met verkeerslichten in het snelwegen netwerk. Dat kon echt niet meer.
1 oktober 2014
De beantwoording van zienswijzen in de reactienota vind ik van een hoge kwaliteit. Dat zie je wel eens anders. Daarnaast ben ik positief verrast door de gevonden oplossingen voor de aandachtspunten van wegvak 1 in het uiteindelijke Tracébesluit.
1 oktober 2014
MISLEIDING nummer... Op het plaatje boven dit artikel zijn bomen te zien bovenop de deksel. De grootte van de bomen is volledig misleidend. Op de deksel kunnen alleen kleine bomen groeien. Dit heeft AZG zelf toegegeven. Toch blijven ze misleidende beelden publiceren. WAAROM?????
1 oktober 2014
<span lang="EN-GB">@Menno Mulder: De rijstrookbreedte voor de zuidelijke ringweg is 3,10m, maar dit is gemeten binnen de lijnen. Bij autosnelwegen wordt doorgaans de helft van de markeringen aan beide zijden meegerekend (samen 15cm). De rijstroken voldoen aan de voorgeschreven richtlijn voor een autosnelweg van 80km/uur. De breedte komt overeen met autowegen elders in het land. De Arbo-eisen hebben betrekking op een minimale rijbaanbreedte bij een tweestrooksweg. Die breedte is van belang bij wegwerkzaamheden. In de ene richting kunnen dan twee versmalde rijstroken beschikbaar blijven en in de andere richting één ('2-1 systeem'). Bij het ontwerp van de zuidelijke ringweg is een rijbaanbreedte gehanteerd van minimaal 8,90m. Zo is er voldoende ruimte bij werkzaamheden, maar nodigt de inrichting van de weg niet uit tot een hogere snelheid.</span>
1 oktober 2014
<span>@Jannie en @Peter: Het is in ieders belang dat de verdiepte ligging in de zuidelijke ringweg veilig wordt. Dat geldt ook voor Rijkswaterstaat, de beheerder van de weg. Het verbeteren van de veiligheid is een van de redenen om de zuidelijke ringweg aan te pakken. In het ontwerp is daarom veel aandacht voor verkeersveiligheid en het beperken van de gevolgen van ongevallen. In het <a href="http://www.aanpakringzuid.nl/files/2214/1165/1663/Milieueffectrapport.pdf" target="_blank">Milieueffectrapport</a> (hoofdstuk 3 en 4) is het ontwerp van de weg ook op deze onderdelen getoetst. </span>
30 september 2014
Mijn hartelijke gelukwensen, dat het Tracébesluit nu is getekenden veel succes gewenst met de uitvoering. Ik hoop, dat u mij als tot nu toe, op de hoogte zult houden. Voor Uw informatie heb ik grote waardering.