9 augustus 2016
@Eduar, bedankt voor uw opmerkzaamheid. Dit is niet de bedoeling. De aannemer gaat dit na de bouwvak aanpassen.
8 augustus 2016
@Jan Heslinga, bedankt voor uw suggesties. Voor wat betreft de coördinatie van het (vaar)wegennet, is het goed te weten dat Aanpak Ring Zuid een samenwerkingsproject is van Rijk, provincie Groningen en gemeente Groningen. Hierdoor is afstemming en coördinatie tussen de verschillende overheden gewaarborgd.
6 augustus 2016
Hoe zit het nu met het parkeren aan het stukje aan de Goeman Borgesiuslaan tussen het kruispunt Verlengde Hereweg en de van Houtenlaan? Het lijkt door de markering dat men maar aan één kant mag parkeren. Maar dat mag toch aan beide kanten?
2 augustus 2016
Het ontwerpen van wegen, vaarwegen dienst structureel gecoordineert te worden door de Provinciale Staten. Om te voorkomen dat steden en dorpen prestigeprojexcten opzetten. Zoals ergens in Oost Groningen, een ONdiep kanaal met haakse bocht!! Een aquaduct bij de zuidelijke ringweg dient door alle partijen (gemeente, burgers, beroepsbinnenvaart, etc.) er bij betrokken worden. Door de Lean Six Sigma methode toe te passen, kunnen de kosten 20 tot 40% minder worden en de efficientie en rendement verhoogd worden met 50 tot 70%. Betrek ook gepensioneerde ambachtslieden er ook bij!
2 augustus 2016
@Eduar, goede vraag. Dat zoeken we uit. Door de vakantie verwachten we wel pas volgende week te kunnen reageren.
2 augustus 2016
@Eduar, goede vraag. Dat zoeken we uit. Door de vakantie verwachten we wel pas volgende week te kunnen reageren.
29 juli 2016
Vandaag zijn de paatjes voor "afsluiting autoverkeer" aan het begin van de Quintuslaan bij de Verlengde Hereweg geplaatst. De paaltjes staan zover uit elkaar dat de personenauto's er ruim tussendoor kunnen rijden en dan doen ze ook. Was dat de bedoeling?
29 juli 2016
Vandaag zijn de paaltjes voor de afsluiting autoverkeer bij de ingang Quintuslaan aan Verlengde Hereweg geplaatst. Maar de paaltjes staan zover uit elkaar dat de personenauto's er tussen door kunnen rijden en dat doen ze ook. Was dat de bedoeling?
22 juli 2016
over de helperzoomtunnel ben ik droevig wegens verlies van het landeijke padje ende prachtige grote bomen. Maar positief vind ik de nu horizontale brede opgangen bij de straathoeken voor mijn scootmobiel.Nu de. verlengde hereweg nog.De winkels zijn onbereikbaar door de hoge stoepen aan een kant. N.B.Ik gebruik mijn eigen naam!
12 juli 2016
De nieuwe oversteekplek ligt op de goede plek. Op dit moment liggen de oversteekplekken inderdaad niet meer tegenover elkaar. Nog voor de zomervakantie (eind juli) wordt ook de oversteek aan de overzijde van de straat opgeschoven. Het trottoir is hier verbreed zodat de straat smaller lijkt voor het inrijdende verkeer. Ook wordt zo duidelijker dat het vanwege de veiligheid niet is toegestaan om in de bocht te parkeren. Er mogen dus geen auto's voor de nieuwe oversteekplek staan.