7 oktober 2016
Ho ho, dit is erg op de zaken vooruit lopen. Mijn contract op basis van leegstand wet loopt zeker nog 3 maanden. Deze is rechtsgeldig en gebaseerd op de vergunning uitgegeven door de burgemeester. Daarnaast is de sloop nog afhankelijk van het tracébesluit én de ontheffing van de Flora- en Faunawet. Uiteraard heb ik al contact opgenomen met mijn verhuurder.
6 oktober 2016
Nee, dat is niet de bedoeling. Om te voorkomen dat het autoverkeer doorrijdt bij de afsluiting op de hoek Helper Oostsingel-Wagnersingel, gaat de gemeente de paaltjes iets dichter op elkaar plaatsen. Verder realiseren wij ons dat verkeersdeelnemers een periode van gewenning nodig hebben om zich aan de nieuwe situatie aan te passen. Dat geldt ook voor de bezoekers van Mamamini. De gemeente heeft de politie (motordienst) inmiddels gevraagd extra toezicht uit te voeren op de handhaving van de verkeersregels in Helpman. We hopen dat het verkeer zich hierdoor snel aan de nieuwe regels gaat houden.
6 oktober 2016
De parkeersituatie in het begin van de Goeman Borgesiuslaan is niet veranderd. Bij het vaststellen van de plannen is er in overleg met de bewoners bewust voor gekozen om het parkeren aan beide zijden van de Goeman Borgesiuslaan te handhaven. Dit zorgt ervoor dat het verkeer de snelheid matigt.
5 oktober 2016
Jammer dat ik hier moet lezen dat de noordzijde voor december gesloopt gaat worden. Wanneer wordt de zuidzijde hierover ingelicht? Betekent dit dat we volgende maand in de lawaai en rotzooi zitten? Ik zou het zeer op prijs stellen dat we als direct betrokkenen op de hoogte gehouden worden door jullie of de aannemer of Lefier
5 oktober 2016
Van Lefier hebben we begrepen dat je aan de noordzijde woont en een tijdelijk huurcontract hebt via Carex. Carex verhuurt deze woningen in afwachting van sloop. Voor meer informatie kun je het beste met Carex contact opnemen.
5 oktober 2016
Het is natuurlijk heel fijn dat de directe omgeving van scholen veiliger wordt gemaakt. Iets verderop zal er echter fors meer verkeer gaan rijden over o.m. de Helperzoom (50km/u), de Goeman Borgesiuslaan (50km/u) en de Savornin Lomanlaan (30km/u). Tijdens de ombouw van de zuidelijke ringweg zal dat volgens verkeerskundigen gemakkelijk de 5000-10000 motorvoertuigen gaan halen. Het is te hopen dat dit tot lange files leidt, zodat de kinderen die vanuit Klein Martijn of de Villabuurt naar school moeten komen nog op een veilige manier kunnen oversteken. We hopen dat wethouder De Rook ook over een paar jaar tijdens de ombouw nog even met een ijsje op een stepje komt kijken in deze wijk.
4 oktober 2016
heel erg naar dit, zit je er net een maand in, we waren totaal niet op de hoogte :(
2 oktober 2016
Weet niet precies hoe de situatie eerst was, maar de huidige situatie is niet bepaald ideaal. Komende vanaf de Hereweg kun je door de rechts geparkeerde auto's en de flauwe bocht naar rechts niet goed zien of er tegemoet komend verkeer is en 2 auto's kunnen elkaar ook niet goed passeren.
23 september 2016
Is het de bedoeling om over de stoep tegaan van uit helperoostingel naar wagnersingel ? Heb gezien politie wagen en vanmorgen veeg auto gemeente. Lijkt mij niet de bedoeling Tevens wijs ik U er op dat bezoekers Mammamini vaak de verkeerde richting nemen naar de hereweg . Misschien bord plaatsen tegenover Mamamini .afwachten wat Uw reactie wordt
22 september 2016
Het gaat natuurlijk vooral om de bottleneck het gebied vanaf het Vrijheidsplein ( na de afrit Corpus die er nu ook al is) tot aan het Europaplein, dwars door/langs woonwijken waar duizenden gedupeerde omwonenden de dupe worden. U bent concreet over straten. Ik geef ook een paar voorbeelden. Ik kom nu vanuit Assen en wil naar huis in de Rivierenbuurt. Ik sorteer voor en ga via een uitstekende onderdoorgang moeiteloos naar huis. Hoe straks? Ik rij via een soort Kleinpolderplein eerst naar het zuiden, dan naar het noorden en pas via de Emmaviaduct doorrijden, afslaan richting huis. ( De verbindingsweg gaat langs de Rivierenbuurt en kan ik niet gebruiken). Evenzo wanneer ik op de Vondellaan woon en naar Drachten wil. En dan op de fiets. Door de ombouw verdwijnen er drie (!!) zeer veilige doorgangen ( Vondellaan, Hoornsediep en Papiermolenlaan) en wat komt er voor terug? Een voor velen onneembare barrière in de vorm van een hoge, gevaarlijke loop/fietsbrug als men zijn zin krijgt. En dan praat ik niet over de enorme toename van het verkeer langs de Rivierenbuurt, waar de bewoners dus geen gebruik van kunnen maken om hun huis te bereiken, en de onvoorstelbare toename op de Vondellaan,( één van de toevoer wegen naar de Ringweg) van 3.000 > 12.000 auto's per dag langs scholen met alle milieu gevolgen van dien. De afrit naar en vanaf de Hereweg van/naar het Europaplein verdwijnt etc. etc. Ik kan wel doorgaan. Oversteek bij de Hereweg vanaf de Verbindingsweg... Dit plan is een ramp voor de stad.