12 oktober 2016
Nou ja...veiliger? Dat is dan 2 meter vanaf het schoolplein vrees ik. Als je bijvoorbeeld nu vanaf de Van Iddekingeweg de verlengde Hereweg oversteekt middels het allen tegelijk groen licht principe, dan krijg ik toch echt een heel onveilig gevoel samen met mijn kinderen...drama!
7 oktober 2016
Uit uw reactie blijkt duidelijk dat u het niet eens bent met de plannen voor de ombouw van de zuidelijke ringweg en dat respecteren wij. In uw reactie noemt u een aantal voorbeelden waar we nog kort op willen reageren. De nieuwe route vanuit Assen naar uw huis in de Rivierenbuurt gaat straks als volgt: u neemt vanuit Assen de afrit naar de binnenstad (rechtsaf) en aan het eind van deze afrit (bij de verkeerslichten) slaat u linksaf en rijdt u naar het noorden. Bij het Hoornsediep/Rivierenhof neemt u de afslag naar de Rivierenbuurt. Vanuit Drachten hebt u straks een korte verbinding naar uw woning. Vanuit Drachten neemt u de afrit naar de binnenstad en bij de verkeerslichten aan het eind van deze afrit slaat u rechtsaf en rijdt u naar het noorden. Vervolgens neemt u bij het Hoornsediep/Rivierenhof de afslag naar de Rivierenbuurt. Inwoners van de Vondellaan die naar Drachten willen, kunnen straks aan het eind van de Vondellaan rechtsaf de oprit nemen richting Drachten. Voor fietsers zijn er na de ombouw van de ring twee belangrijke noord-zuidroutes. De ene loopt via de Hereweg en de andere via de Vondellaan/Brailleweg. De route via de Hereweg wordt veiliger omdat hier minder kruisende bewegingen zijn met het autoverkeer. Dat komt doordat de ringweg hier verdiept wordt aangelegd, met daar bovenop het nieuwe Zuiderplantsoen. Langs de Vondellaan wordt aan weerszijden van de weg een fietspad aangelegd dat overgaat in een dubbelzijdig fietspad langs het Noord-Willemskanaal richting binnenstad. De huidige fietstunnel bij De Papiermolen wordt vervangen door een brug die primair is bedoeld voor voetgangers.
7 oktober 2016
Ho ho, dit is erg op de zaken vooruit lopen. Mijn contract op basis van leegstand wet loopt zeker nog 3 maanden. Deze is rechtsgeldig en gebaseerd op de vergunning uitgegeven door de burgemeester. Daarnaast is de sloop nog afhankelijk van het tracébesluit én de ontheffing van de Flora- en Faunawet. Uiteraard heb ik al contact opgenomen met mijn verhuurder.
6 oktober 2016
Nee, dat is niet de bedoeling. Om te voorkomen dat het autoverkeer doorrijdt bij de afsluiting op de hoek Helper Oostsingel-Wagnersingel, gaat de gemeente de paaltjes iets dichter op elkaar plaatsen. Verder realiseren wij ons dat verkeersdeelnemers een periode van gewenning nodig hebben om zich aan de nieuwe situatie aan te passen. Dat geldt ook voor de bezoekers van Mamamini. De gemeente heeft de politie (motordienst) inmiddels gevraagd extra toezicht uit te voeren op de handhaving van de verkeersregels in Helpman. We hopen dat het verkeer zich hierdoor snel aan de nieuwe regels gaat houden.
6 oktober 2016
De parkeersituatie in het begin van de Goeman Borgesiuslaan is niet veranderd. Bij het vaststellen van de plannen is er in overleg met de bewoners bewust voor gekozen om het parkeren aan beide zijden van de Goeman Borgesiuslaan te handhaven. Dit zorgt ervoor dat het verkeer de snelheid matigt.
5 oktober 2016
Jammer dat ik hier moet lezen dat de noordzijde voor december gesloopt gaat worden. Wanneer wordt de zuidzijde hierover ingelicht? Betekent dit dat we volgende maand in de lawaai en rotzooi zitten? Ik zou het zeer op prijs stellen dat we als direct betrokkenen op de hoogte gehouden worden door jullie of de aannemer of Lefier
5 oktober 2016
Van Lefier hebben we begrepen dat je aan de noordzijde woont en een tijdelijk huurcontract hebt via Carex. Carex verhuurt deze woningen in afwachting van sloop. Voor meer informatie kun je het beste met Carex contact opnemen.
5 oktober 2016
Het is natuurlijk heel fijn dat de directe omgeving van scholen veiliger wordt gemaakt. Iets verderop zal er echter fors meer verkeer gaan rijden over o.m. de Helperzoom (50km/u), de Goeman Borgesiuslaan (50km/u) en de Savornin Lomanlaan (30km/u). Tijdens de ombouw van de zuidelijke ringweg zal dat volgens verkeerskundigen gemakkelijk de 5000-10000 motorvoertuigen gaan halen. Het is te hopen dat dit tot lange files leidt, zodat de kinderen die vanuit Klein Martijn of de Villabuurt naar school moeten komen nog op een veilige manier kunnen oversteken. We hopen dat wethouder De Rook ook over een paar jaar tijdens de ombouw nog even met een ijsje op een stepje komt kijken in deze wijk.
4 oktober 2016
heel erg naar dit, zit je er net een maand in, we waren totaal niet op de hoogte :(
2 oktober 2016
Weet niet precies hoe de situatie eerst was, maar de huidige situatie is niet bepaald ideaal. Komende vanaf de Hereweg kun je door de rechts geparkeerde auto's en de flauwe bocht naar rechts niet goed zien of er tegemoet komend verkeer is en 2 auto's kunnen elkaar ook niet goed passeren.