30 november 2016
@Ben en Tim, dit kruispunt zal inderdaad een druk punt worden. Dit kruispunt valt buiten het gebied van het Tracébesluit. De gemeente heeft hier geen verkeerslichten of andere maatregelen voorzien, omdat het de verwachting is dat het verkeer – ondanks het feit dat het een druk punt wordt – over het algemeen goed zal doorstromen.
28 november 2016
@Filip: Wat de geluidseffecten van het project zijn op de woningen aan de Kwintlaan, kunt u nalezen in bijlage D3b van het Tracébesluit 2014, te vinden via onze https://www.aanpakringzuid.nl/achtergronden/bibliotheek/plandocumenten ( bibliotheek). Op pagina 298 en 299 staat een tabel met daarin voor alle adressen in de Kwintlaan de berekende geluidseffecten. In de kolom ’Effect van het project’ kunt u zien dat de geluidsbelasting voor alle woningen in de Kwintlaan lager wordt. Afhankelijk van het adres neemt de geluidsbelasting af van 4 tot 14 decibel. Dit komt onder andere, zoals hierboven staat, door de verdiepte ligging en de toepassing van ‘stiller asfalt’. In de berekeningen is rekening gehouden met de verhoogde maximumsnelheid en met de weerkaatsing van andere geluidsschermen.
18 november 2016
"De geluidsafname is het kleinst bij de woningen aan de westkant van de H.L. Wichersstraat, vlakbij het spoor. Hier staat het gebouw De Frontier, met ervoor een opening tussen twee deksels. Uit die opening komt het geluid van de ringweg. Ter bescherming van de woningen is hier een geluidsscherm gepland van drie meter hoog." In hoeverre geldt deze kleinste afname in geluidsoverlast ook voor de overzijde van de Frontier (Achterzijde Kwintlaan) rekening houdend met weerkaatsing op Frontier en te plaatsen geluidsscherm? En in hoeverre past de verhoging van de maximum snelheid daarin?
17 november 2016
Het is vervelend dat er in de voorbereiding al dingen mis zijn gegaan. Maar dat zegt niets over de uitvoering van de ombouw. Daar zijn andere organisaties bij betrokken. Combinatie Herepoort gaat met de omwonenden in gesprek om toe te lichten wat er gaat gebeuren en wat er gedaan wordt om de overlast te beperken. De overlast kan bijvoorbeeld bestaan uit geluid, trillingen, bouwstof, enzovoorts. Ook kan de aannemer dan horen of er in de omgeving bepaalde wensen zijn waar hij rekening mee kan houden. Calamiteiten, zoals schade aan de waterleiding, zijn in alle eerlijkheid niet altijd te voorkomen. Voordat ergens gegraven wordt, doet de uitvoerder uiteraard eerst onderzoek naar waar kabels en leidingen in de grond liggen. Ook worden er proefsleuven gegraven om te testen of de werkelijkheid overeenkomt met wat er op de tekeningen staat. Maar ook dan kan er wat misgaan, het blijft mensenwerk. Bouwschade door werkzaamheden wordt zoveel mogelijk beperkt. In het contract met de aannemer zijn strikte eisen vastgelegd over de te hanteren bouwmethoden. Als er toch schade ontstaat, wordt deze vergoed. Zie ook onze pagina over https://www.aanpakringzuid.nl/achtergronden/bouwhinder-en-schade (bouwschade). Om inzicht in eventuele schade te krijgen, gaat Combinatie Herepoort voorafgaand aan de bouwwerkzaamheden de situatie van de bebouwing in de omgeving vastleggen. Tijdens de werkzaamheden zijn er vervolgmetingen. Welke panden hiervoor in aanmerking komen, moet nog worden bepaald. Bewoners worden hierover zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld.
16 november 2016
@Sanne bedankt.
16 november 2016
@Rolf, tijdens de hele bouwperiode kun je via het Julianaplein de zuidelijke ringweg op richting Hoogezand. De oprit bij Hereweg richting Hoogezand blijft open tot het voorjaar van 2018. De andere op- en afritten bij de Hereweg blijven langer beschikbaar.
16 november 2016
@Jaap, de tijdelijke weg komt naast het fietspad te liggen, dus het fietspad tussen de Hereweg en de Maaslaan blijft tijdens de ombouw open.
16 november 2016
@Ben, dit zoeken we uit en komen we op terug.
15 november 2016
Uhhhh....? Binnenkort??
15 november 2016
Ik heb nav de presentatie die ik heb bijgewoond nog eens goed gekeken naar de vaag getekende afbeelding op slide 19 van de presentatie voor direct omwonenden. De tijdelijke weg die er komt, waar zal deze liggen tussen het Precival college en de Hereweg? De schets is dusdanig vaag dat er weinig uit af valt te leiden, maar kunnen we er van uitgaan dat uitsluitend de breedte van het talud gebruikt wordt voor de tijdelijke weg en opgehoogd gaat worden met gewapende aarde? Anders geformuleerd, zal het fietspad bruikbaar blijven tijdens de ombouw of....?