22 december 2016
@John: het zou ook niet best zijn als de bomen aan de noordzijde van het bewuste fietspad zouden verdwijnen. Dit deel van van de omgeving ligt namelijk buiten het Tracégebied! Het lijkt me wel zo netjes als jullie in je communicatie uitsluitend verwijzen naar het Tracégebied en niet naar bestaande situaties die niet meetellen in de "uitruil van groen". Wanneer komen jullie gezellig samen met ons het huidige aantal bomen tellen binnen het Tracégebied in de nabijheid van de Rivierenbuurt, versus het schamele aantal sprietjes die over vijf jaar uit de grond steken?
22 december 2016
@ S Boer en @ John: je moet niet denken als je bij dat loket iets meldt dat je er ooit iets van weer hoort. En bij reclameren geeft men aan dat "de klacht aan een andere afdeling is doorgestuurd". En dan.... hoor je natuurlijk weer niets.
22 december 2016
We wonen nu 55 jaar aan de Groenedteinlaan. Tot dusver een fijne rustige woonstraat in Helpman. Doch sinds de onmogelijke verkeersmaatregels in Helpman is deze staat een van de drukste straten vsn Helpman geworden. De route Verl. Hereweg - Helperoostsingel - Coendersweg - Groenesteinlaan - Haydnlaan is door tal van automobilisten ontdekt met bovenstaand gevolg. Ook bewoners van Bachkade en Wagnersingel zijn hiertoe genoodzaakt.
22 december 2016
Ok, toch bedankt voor het uitzoeken en de zeer snelle reactie! Nu maar hopen dat de gemeente ook zo snel is.
22 december 2016
@S boer: Heel vervelend dat je zo wakker bent geworden. Dit is inderdaad niet zoals het hoort. Een van onze medewerkers is even wezen kijken. De aannemer is hier niet bezig voor Aanpak Ring Zuid, maar voor de gemeente. We hebben je klacht daarom naar de gemeente doorgestuurd. Die gaat hierover met de aannemer in gesprek. Klachten over werkzaamheden kun je in het vervolg het beste melden bij het https://www.aanpakringzuid.nl/over-ons/loket-verkeer-werkzaamheden (Loket Verkeer en Werkzaamheden).
22 december 2016
Ze zijn nu druk bezig bij de h. R holststraat ivm ring. Vanmorgen begonnen om 5.30!!!!! de werkzaamheden. Ik vind dit geluidsoverlast in een woonwijk. Een mens mag toch wel tot 7.00 nachtrust hebben. Waar kan ik een klacht indienen en wat zijn de toeggestane normen hierin?
21 december 2016
@Ria: voor de ombouw van de zuidelijke ringweg moeten inderdaad bomen langs de weg verdwijnen. De bomen aan de noordkant van het fietspad bij de Zuiderbegraafplaats blijven staan. De bomen aan de zuidkant van het fietspad moeten inderdaad weg. Voor elke boom die door dit project verdwijnt, komt er een nieuwe terug. Er komen ook bomen terug bij de Rivierenbuurt. Tussen de Maaslaan en de toekomstige verbindingsweg komt een groenstrook waarin bomen worden aangeplant. Deze groenstrook met bomen loopt door tot aan de Rivierenhof, voor het Hoornsediep langs. Tussen de Lekstraat en het Hoornsediep is de groenstrook straks wel smaller dan nu. Op loopafstand van de Rivierenbuurt komt het Zuiderplantsoen, met veel groen en bomen. De constructie van de drie deksels over de ringweg is stevig genoeg voor een grondlaag van omstreeks 1,5 meter. Dat is voldoende om alle soorten bomen tot volle wasdom te laten komen, zoals eiken, beuken en lindes.
20 december 2016
Zoals ik elders ook net heb beantwoord: de paaltjes zijn inmiddels dichter bij elkaar geplaatst. Als het goed is, kan het verkeer nu niet meer via de stoep rijden.
20 december 2016
@Henny: Aan de westkant start Combinatie Herepoort vanaf het najaar van 2017 met het aanleggen van de extra rijstroken op de N7 tussen Hoogkerk en de aansluiting Laan Corpus den Hoorn. Op dit traject rijdt het verkeer tot ongeveer de zomer van 2018 in beide richtingen over twee versmalde rijstroken. Deze werkzaamheden staan vooraan in de planning, zodat de extra capaciteit snel beschikbaar is. Vanaf het voorjaar van 2018 wordt `het verkeer van de westelijke ringweg richting het Julianaplein omgeleid via een tijdelijke lus nabij de aansluiting Corpus den Hoorn (zie hierboven). De routes om in de wijk Ter Borch te komen veranderen niet. We werken momenteel hard aan het in beeld brengen van de effecten van de werkzaamheden op het verkeer in de verschillende fases. Komend voorjaar verwachten wij hier meer over te weten. We hebben hierover afstemming met de gemeente Tynaarlo. De gemeente houdt nu al de verkeersdrukte goed in de gaten. Zij meet onder andere de verkeersintensiteiten op de Borchsingel. Daardoor kan er gericht worden gezocht naar een oplossing als er verkeersoverlast dreigt te ontstaan.
20 december 2016
De paaltjes zijn inmiddels dichter bij elkaar geplaatst. Als het goed is, kan het verkeer nu niet meer via de stoep rijden.