25 juli 2017
@Maarten, de wijzigingen zijn doorgegeven aan Google Maps. Het duurt alleen even voordat ze de wijzigingen doorvoeren. Hopelijk pakken ze het snel op.
25 juli 2017
Het verkeersplan Helpman is opgesteld om doorgaand verkeer te weren en de verkeersveiligheid te vergroten als straks de Helperzoomtunnel klaar is. Daarom is het overgrote deel van de wijk 30km/uur geworden en is in verschillende straten éénrichtingsverkeer ingevoerd. Het plan is weloverwogen tot stand gekomen en na veel overleg met de bewoners en de scholen in de wijk. Een van de maatregelen die op basis van het verkeersplan is getroffen, is het invoeren van éénrichtingsverkeer op de beide uiteinden van de Helper Brink. Het terugdraaien van die maatregelen zou ongewenst doorgaand verkeer tot gevolg hebben en daarom wijzen wij dat af. Op bepaalde momenten van de dag – met name als de leerlingen naar de scholen worden gebracht en worden gehaald – is er inderdaad extra drukte bij het verkeerslicht van de Helper Brink/verlengde Hereweg. Omdat deze drukte zich beperkt tot bepaalde piekmomenten is er naar onze mening geen reden het plan op dit punt aan te passen.
25 juli 2017
Hallo, kleine suggestie: geen idee of het makkelijk te regelen is, maar het zou mooi zijn als jullie de (al dan niet tijdelijke) wegafsluitingen ook aan Google kunnen doorgeven. Veel mensen gebruiken Google Maps voor navigatie, en recente afsluitingen (oa oprit Oosterpoort richting ring, Kempkensberg, Verlengde Lodewijkstraat) staan niet geregistreerd, en Google stuurt me daar nog vrolijk langs. De afsluiting van de A10 West in Amsterdam staat bijvoorbeeld wel netjes aangegeven, dus het kan wel.
20 juli 2017
Mee eens.
20 juli 2017
"Op die momenten zullen de verkeersdeelnemers zich moeten aanpassen". Op wat voor manier? Ik denk niet dat fietsers rustig achter de auto's aan gaan sluiten en dan meehobbelen in de file todat ze eindelijk kunnen passeren.
20 juli 2017
Met de auto zal het ook niet echt fijn zijn, om het vanaf de Singelier (Coendersweg) weer twee-richtings verkeer te maken zou misshien kunnen helpen met de drukte. In de cyclus van de verkeerslichten bij de hereweg krijgen de fietsers maar 1 keer groen (net als de auto's). Hij staat voor de fietsers wel wat langer op groen omdat alle richtingen tegelijk gaan en je moet wachten voor het kruisende verkeer. Als het druk is moet je met de auto waarschijnlijk een aantal cycli wachten voordat je aan de beurt bent.
20 juli 2017
Misschien dat je dan eens dagelijks achteraan de rij moet sluiten... Dan merk je hoe onveilig en onwenselijk de situatie is. Fietsers die tussen auto's slalommen, auto's die proberen op de baan voor linksafslaand verkeer te komen, fietsers die breed fietsen en de auto's tegemoet komen etc.
20 juli 2017
Hele moeizame situatie is dit, file-forming omdat er steeds maar een paar auto's groen licht krijgen (Ben in drukte tussen 5-10 minuten bezig om vanaf de Singelier bij de Hereweg te komen. Terwijl ik ondertussen de fietsers vaak groen zie krijgen). Vervelendste is dat door de keuzes in 1-richtingsstraten ik, en andere bewoners die op de HelperBrink aangesloten zijn, geen enkel ander alternatief hebben dan achteraan de rij aan te sluiten. Maak AUB de Helperbrink vanaf de singelier gewoon weer 2-richtingsverkeer. Dan kan ik tenminste op een andere manier mijn wijk uit.
19 juli 2017
Dank je. Ik heb ook al contact met en antwoord van Claudia gehad. Ik dacht trouwens dat het rijk deze toestemming had gegeven. Het waterbedrijf gaat mij nog bellen. Ik hoop niet dat er nog vaker uitzonderingen op de regel komen. Ik hoorde ook klachten van de buren.
19 juli 2017
@Annette, we hebben het nagevraagd bij het waterbedrijf. Zij laten weten dat het streven altijd is: rust voor de omgeving vanaf 19.00 uur en liefst nog eerder. Maar ook dat het soms onverhoopt kan voorkomen dat de uitvoering niet tussendoor gestaakt kan worden om het alsnog de volgende dag weer verder op te pakken. Gisteravond hebben ze aansluitend op de voorbereidende pilotboring een 300 meter lange waterleiding onder het spoor doorgetrokken. Dit is gebeurt in goed overleg en met toestemming van o.a. de gemeente. We vinden het heel vervelend dat dit extra overlast heeft veroorzaakt voor de buurt. Het intrekken van de waterleiding is overigens gelukt, en na het opruimen is dit onderdeel met de bijbehorende hinder afgerond. Het waterbedrijf geeft eveneens aan de geluidsoverlast te betreuren en laat met klem weten dat de werkzaamheden in de avonduren een uitzondering zijn. Indien je dit op prijs stelt staan ze je hierover ook nog graag telefonisch te woord.