29 juli 2017
Als met "de uitstulpingen" ook de, buiten aangegeven parkeervakken, geparkeerde auto's worden bedoeld, aan het begin van de Goeman Borgesius (vanaf kruispunt Hereweg tot aan kruispunt van Houtenlaan), dan slaat het argument van overzicht al nergens meer op. Daar is door die situatie toe te staan een zeer ONoverzichtelijke situatie gecreeerd. Met alle risico's van dien voor alle soorten van verkeer. Daarbij dan ook benoemd de veiligheidsrisico's om het elkaar tegemoet komend verkeer aldaar op één rijbaan te persen met dit parkeergedoogbeleid. Vreemd is verder, dat op de kaart de G.B. als een doorgaande 50 km weg wordt aangemerkt, terwijl de gemeente zich van het argument bediend dat het geparkeerde wagenpark op eerder genoemd stuk als instrument dient om de snelheid te matigen. Hoezo dan doorgaande route voor 50 km/uur. Verder valt de laatste tijd ook op, dat dit stuk weg dichtslibt voor het zowel komend als gaand verkeer uit de richting van de stoplichten, wanneer het verkeersaanbod toeneemt. Wat in de toekomst alleen maar meer zal worden. Kortom is het parkeerbeleid van de gemeente op dit stuk weg een grote misser, waar gewoon zonder politieke spelletjes een reactie op moet komen. Heel simpel door een parkeerverbod aan een zijde van de straat, of door structurele aanpassingen voor meer parkeerhavens buiten de rijbanen.
25 juli 2017
Wat bedoeld wordt is dat de nieuwe inrichting van de Helperbrink (en dan het voorste stuk) het bij filevorming voor fietsers vrijwel onmogelijk maakt om de auto' s te passeren. De Helperbrink is juist rond de aanvangstijden van de scholen een belangrijke fietsroute. En deze piekmomenten geven gevaarlijke situaties, met vooral veel fietsende kinderen. De versmalling door het invoeren van 2 zijdig parkeren op het voorste stuk was onnodig, dit was juist altijd al het smalste stuk. Terwijl het breedste stuk tussen Coendersweg en Haydnlaan nog steeds een racebaan is.
25 juli 2017
@Maarten, de wijzigingen zijn doorgegeven aan Google Maps. Het duurt alleen even voordat ze de wijzigingen doorvoeren. Hopelijk pakken ze het snel op.
25 juli 2017
Het verkeersplan Helpman is opgesteld om doorgaand verkeer te weren en de verkeersveiligheid te vergroten als straks de Helperzoomtunnel klaar is. Daarom is het overgrote deel van de wijk 30km/uur geworden en is in verschillende straten éénrichtingsverkeer ingevoerd. Het plan is weloverwogen tot stand gekomen en na veel overleg met de bewoners en de scholen in de wijk. Een van de maatregelen die op basis van het verkeersplan is getroffen, is het invoeren van éénrichtingsverkeer op de beide uiteinden van de Helper Brink. Het terugdraaien van die maatregelen zou ongewenst doorgaand verkeer tot gevolg hebben en daarom wijzen wij dat af. Op bepaalde momenten van de dag – met name als de leerlingen naar de scholen worden gebracht en worden gehaald – is er inderdaad extra drukte bij het verkeerslicht van de Helper Brink/verlengde Hereweg. Omdat deze drukte zich beperkt tot bepaalde piekmomenten is er naar onze mening geen reden het plan op dit punt aan te passen.
25 juli 2017
Hallo, kleine suggestie: geen idee of het makkelijk te regelen is, maar het zou mooi zijn als jullie de (al dan niet tijdelijke) wegafsluitingen ook aan Google kunnen doorgeven. Veel mensen gebruiken Google Maps voor navigatie, en recente afsluitingen (oa oprit Oosterpoort richting ring, Kempkensberg, Verlengde Lodewijkstraat) staan niet geregistreerd, en Google stuurt me daar nog vrolijk langs. De afsluiting van de A10 West in Amsterdam staat bijvoorbeeld wel netjes aangegeven, dus het kan wel.
20 juli 2017
Mee eens.
20 juli 2017
"Op die momenten zullen de verkeersdeelnemers zich moeten aanpassen". Op wat voor manier? Ik denk niet dat fietsers rustig achter de auto's aan gaan sluiten en dan meehobbelen in de file todat ze eindelijk kunnen passeren.
20 juli 2017
Met de auto zal het ook niet echt fijn zijn, om het vanaf de Singelier (Coendersweg) weer twee-richtings verkeer te maken zou misshien kunnen helpen met de drukte. In de cyclus van de verkeerslichten bij de hereweg krijgen de fietsers maar 1 keer groen (net als de auto's). Hij staat voor de fietsers wel wat langer op groen omdat alle richtingen tegelijk gaan en je moet wachten voor het kruisende verkeer. Als het druk is moet je met de auto waarschijnlijk een aantal cycli wachten voordat je aan de beurt bent.
20 juli 2017
Misschien dat je dan eens dagelijks achteraan de rij moet sluiten... Dan merk je hoe onveilig en onwenselijk de situatie is. Fietsers die tussen auto's slalommen, auto's die proberen op de baan voor linksafslaand verkeer te komen, fietsers die breed fietsen en de auto's tegemoet komen etc.
20 juli 2017
Hele moeizame situatie is dit, file-forming omdat er steeds maar een paar auto's groen licht krijgen (Ben in drukte tussen 5-10 minuten bezig om vanaf de Singelier bij de Hereweg te komen. Terwijl ik ondertussen de fietsers vaak groen zie krijgen). Vervelendste is dat door de keuzes in 1-richtingsstraten ik, en andere bewoners die op de HelperBrink aangesloten zijn, geen enkel ander alternatief hebben dan achteraan de rij aan te sluiten. Maak AUB de Helperbrink vanaf de singelier gewoon weer 2-richtingsverkeer. Dan kan ik tenminste op een andere manier mijn wijk uit.