1 augustus 2017
De vleermuisjes hebben geklaagd over de verlichting. Hoe achterlijk kan je zijn ,straks krijgen ze ieder een eigen boom om in te slapen hebben ze ook recht op natuurlijk. Is misschien een idee om de beestjes een eigen klaaglijn te geven met ieder een mobieltje?
31 juli 2017
@Tim, eerst wordt het nieuwe viaduct over de Brailleweg gebouwd. Na het in gebruik nemen van dit viaduct wordt de Vondellaan aangepast. Volgens de huidige voorlopige planning start dit in het najaar van 2018.
31 juli 2017
@Jacob: Jammer dat je allemaal aannames maakt in je reactie hieronder die negens op gebaseerd zijn. Ik woon niet aan de Goeman Borgesiuslaan, en ik heb geen auto. Het kan mij in principe ook niets schelen of je wel of niet mag parkeren aan de Goeman Borgesiuslaan. Het gaat mij erom dat er afspraken zijn gemaakt met de gemeente en ARZ om te voorkomen dat de Goeman Borgesiuslaan en de Helperzoomtunnel een nieuwe doorgaande route worden. Deze weg is niet als doorgaande route aangemerkt (itt wat jij beweert). Het is de verzamelweg voor bewoners om de wijk Helpman in en uit te komen. Doorgaand verkeer moet gewoon over de ringweg: dat is in het algemeen belang. Als jij de Goeman Borgesiuslaan als doorgaande route gaat gebruiken dan schaad je het hele idee van een ringweg. Er is door de gemeente/ARZ aangegeven hoeveel verkeer door de straten in de wijk mag gaan rijden. Er is uitgerekend dat de hoeveelheid verkeer in de Goeman Borgesiuslaan prima te combineren valt met parkeren aldaar, TENZIJ de laan onbedoeld toch als doorgaande route gebruikt gaat worden. Dit lijkt nu het geval te worden (omdat kennelijk mensen zoals jij vinden dat er niet over de ringweg gereden hoeft te worden, en woonwijken ontzien moeten worden). Jouw oplossing om dan maar gewoon het parkeren te verbieden, en het weg toch maar als doorgaande route door een woonwijk te gaan gebruiken, druist daarom in tegen alle afspraken. Het doel moet zijn om verkeer over de ringweg te laten rijden en niet door de wookwijken. Als parkeren verboden wordt, zullen er andere maatregelen genomen moeten worden om het verkeer te belemmeren opdat de weg in een woonwijk niet als doorgaande route gebruikt wordt. Rijd dus gewoon over de ringeweg als je wilt doorrijden.
31 juli 2017
Oké, dank je.
31 juli 2017
Is de planning voor de aanpassing van de Vondellaan al bekend? Ik kan alleen de planning vinden voor het deelgebied Julianaplein, maar niet specifiek het onderdeel van de Vondellaan.
31 juli 2017
@Fietsrouteplanner, de afsluiting van het fietspad duurt nog tot en met 29 september 2017
30 juli 2017
Bovenstaande is dus duidelijk een reactie van een bewoner, die slechts oog heeft voor het parkeren van eigen voertuig, en zich geen zak aantrekt van algemeen belang. 300 mogelijkheden, zolang maar niet voor eigen deur. En bestudeer gewoon de kaart; de route G.B. en Helperzoom zijn beide als - doorgaande - route aangemerkt naar het nieuw aan te leggen gedeelte van de Helperbrink, met een 50 km begrenzing. Doorgaand is niet synoniem voor racebaan, maar voor doorstroming, met veiligheid ook in acht genomen.
29 juli 2017
@Jacob: De Goeman Borgesiuslaas is GEEN doorgaande route. De gemeentelijke wegbenaminggeeft dit ook aan: een weg voor wijkverkeer, NIET voor doorgaand verkeer. De gemeente/arz hebben ons verzekerd dat de hoeveelheid verkeer op de Goeman Borgesiuslaan NIET zo groot zou worden dat het nodig zou zijn om parkeren te verbieden. De modellen hadden dit aangegeven. Wij willen NIET nog meer verkeer door deze straat. De gemeente ons ook toegezegd dat zij ervoor zouden zorgen dat er niet meer verkeer door onze straat zal gaan dan hun modellen hadden aangegeven. Als er toch teveel verkeer dreigt te komen dan "zijn er 300 mogelijkheden om verkeer een andere route te laten kiezen, en straten te ontlasten". Dat is precies wat er moet gebeuren. Dus niet het parkeren verbieden, en een grote racebaan voor veel meer verkeer dan bedoeld creeren, maar ervoor zorgen dat doorgaand verkeer geen gebruik maakt van deze route.
29 juli 2017
Is bekend tot wanneer de stremming gaat duren? Dit in verband met het up to date houden van de routeplanner van de Fietsersbond.
29 juli 2017
Als met "de uitstulpingen" ook de, buiten aangegeven parkeervakken, geparkeerde auto's worden bedoeld, aan het begin van de Goeman Borgesius (vanaf kruispunt Hereweg tot aan kruispunt van Houtenlaan), dan slaat het argument van overzicht al nergens meer op. Daar is door die situatie toe te staan een zeer ONoverzichtelijke situatie gecreeerd. Met alle risico's van dien voor alle soorten van verkeer. Daarbij dan ook benoemd de veiligheidsrisico's om het elkaar tegemoet komend verkeer aldaar op één rijbaan te persen met dit parkeergedoogbeleid. Vreemd is verder, dat op de kaart de G.B. als een doorgaande 50 km weg wordt aangemerkt, terwijl de gemeente zich van het argument bediend dat het geparkeerde wagenpark op eerder genoemd stuk als instrument dient om de snelheid te matigen. Hoezo dan doorgaande route voor 50 km/uur. Verder valt de laatste tijd ook op, dat dit stuk weg dichtslibt voor het zowel komend als gaand verkeer uit de richting van de stoplichten, wanneer het verkeersaanbod toeneemt. Wat in de toekomst alleen maar meer zal worden. Kortom is het parkeerbeleid van de gemeente op dit stuk weg een grote misser, waar gewoon zonder politieke spelletjes een reactie op moet komen. Heel simpel door een parkeerverbod aan een zijde van de straat, of door structurele aanpassingen voor meer parkeerhavens buiten de rijbanen.