8 augustus 2017
Klopt, we hebben het gezien en zijn er mee bezig.
8 augustus 2017
Toch nog maar even controleren, want om 15.08 loopt het weer vast . . . Verder wel mooie beelden! Ook eens (met een drone) een helicopterview van de hele kruising?
8 augustus 2017
@Tim en Nick, de fietstunnel is een optimalisatie in het plan. In november besluit de stuurgroep of de optimalisatie definitief door kan gaan. Dan heeft Combinatie Herepoort alle risico's in kaart gebracht. De tunnelelementen die ze nu plaatsen zijn zogenoemde 'no-regret' maatregelen. Mocht er in november geen financiering zijn voor de tunnel dan kan hij in de toekomst eventueel alsnog worden aangelegd.
8 augustus 2017
Hoi Hoi, Ik vind het erg leuk om dit allemaal te volgen erg interessant en ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Het ziet er idd allemaal heel goed georganiseerd uit complimenten en Gods zegen gewenst met de voortgang van dit grote project.
8 augustus 2017
Hoi Hoi, Ik vind het erg leuk om dit allemaal te volgen erg interessant en ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Het ziet er idd allemaal heel goed georganiseerd uit complimenten en Gods zegen gewenst met de voortgang van dit grote project.
8 augustus 2017
Ik blijf het een vreemde aanpak vinden om situaties maar 'krap' en 'onoverzichtelijk' te maken om zo de veiligheid te vergroten. Je bereikt er inderdaad mee dat de snelheid minder wordt maar dat komt volgens mij met name doordat mensen de situatie niet meer kunnen overzien, dat is lastig want je moet je ineens op veel meer concentreren. Naast de beschreven situatie in helpman zie ik dit ook veel terug bij afritten, b.v. bij de viaducten op de oostelijke ringweg. Er zijn daar hekjes geplaatst die het zicht op het aankomende verkeer wegneemt. Je moet daardoor inderdaad afremmen om nog 'veilig' de weg op te draaien maar dit neemt mijn inziens ook te veel overzicht weg. Ondanks dat in beide gevallen de snelheid eruit wordt gehaald betwijfel ik of het veiliger is. Bovendien worden nu auto's van particulieren ingezet om een situatie smaller te maken, waardoor het risico op schade van die auto's (spiegels en krassen) ook groter is. Is het in dergelijke situaties niet mogelijk om het verkeer af te remmen en het overzicht wel te bewaren? Drempels, stoepranden, optische indicaties op het wegdek, lage struiken, etc.
8 augustus 2017
@Nick en Natascha, bedankt voor het melden. Als het goed is, is het probleem inmiddels verholpen.
8 augustus 2017
Leuk die webcam! Maar inderdaad die aan de esperantokruising gaat steeds op zwart, jammer, want daar gebeurt nu het meeste.
8 augustus 2017
Goedemorgen, Kan iemand de webcam van de Esperantokruising even een schop geven; hij stopt om 9:17 uur. Iets heel anders: nu de voorbereidende werkzaamheden voor de fietstunnel zo uitgebreid zijn, dat het duurste stuk er al ligt, vind ik net als Tim dat de rest natuurlijk niet kan uitblijven!
8 augustus 2017
Sinds vorig jaar de rijrichting is veranderd heb ik nog geen extra surveillerende agenten of BOA 's gezien. Heel regelmatig rijden auto's, bestelwagens en zelfs auto's van de gemeente in de verkeerde richting. Ik woon tegenover de Joseph Haydn school en ZINN, sinds vorig jaar zomer is er tegenover onze flat een lange Kiss & ride strook zodat kinderen "rustig en veilig" afgezet kunnen worden. Als ik zie hoe sommige ouders daarmee omgaan, er wordt zo royaal geparkeerd dat anderen hun auto gewoon stil zetten midden op straat, of op de hoek om hun kinderen uit te laden. Bovendien hebben veel ouders de gewoonte om met kennissen rustig te blijven kletsen. Natuurlijk zijn er ouders die hun kinderen wel het goede voorbeeld geven maar helaas zijn er ook heel veel andere ouders.