18 juni 2024
Bij de oostelijke in/uitgang van de nieuwe ring word op dit moment een behoorlijk "bassin" gegraven. Word dit een toekomstige wateropvangbak oid?
17 juni 2024
Beste M, Dat klopt. Vanaf 1 juli gaat de tijdelijke fietsverbinding open omdat de Verlengde Lodewijkstraat dan wordt afgesloten.
16 juni 2024
Help ons in Coendersborg asjeblieft! De Savornin Lohmanlaan is een racebaan mensen scheuren er 50 ipv 30. Geven geen voorrang aan verkeer van rechts. Mensen volgen niet de route via de Goeman Bourgesiuslaan. Wij komen amper thuis of rijden constant in de file en rijden flink om en dragen daar weer bij aan de file. Maak het mogelijk om vanaf de haydnlaan door te rijden naar Troelstralaan! Tot dusver duurt deze ellende al even en er is nog niks aan gedaan. Voor Helpman doen jullie van alles, voor de Oosterpoort buurt doen jullie van alles. Voor Coendersborg doen jullie tot dusver niks. Ik heb alle respect voor het project en dat het er bij kan horen maar deze situatie is onveilig, onacceptabel en een grote last.
13 juni 2024
Maas, dank voor je melding. We hebben dit zelf ook gezien. Op werkdagen overdag staan er verkeersregelaars, om andere dit tegen te gaan. Ook zijn er extra borden geplaatst om aan te geven dat het een eenrichtingsweg betreft. De gemeente heeft hier kortgeleden gecontroleerd en ook boetes uitgeschreven. Opmerkelijk was dat de meeste bonnen terecht kwamen bij automobilisten die in de wijk Helpman wonen.
13 juni 2024
Drukte lijkt vooral rond piekmomenten, dus schooltijden. Het lekker weer zal zeker niet helpen. Maar een andere favoriete route is inmiddels vanaf de Helperzoom de Helper Brink op (tegen de rijrichting in). Dat zou dus ook iets voor handhaving zijn.
13 juni 2024
Peter, bedankt voor je melding. Met de verkeersmaatregelen die we genomen hebben in Helpman, moet het volgens ons voor iedere weggebruiker duidelijk zijn wat de gewenste route richting de Hereweg is. De borden en de rood-witte blokken op de weg geven duidelijk aan dat de Haydnlaan enkel bedoeld is voor bestemmingsverkeer. Daarom plaatsen we geen verkeersregelaar. Hij of zij kan de situatie niet duidelijker maken en ook geen onderscheid maken welke weggebruiker wel of niet een bestemming heeft in Helpman. Wij hebben geen bevoegdheid om te handhaven, dat is aan de politie. We blijven de verkeerssituatie in Helpman nauwlettend volgen. We hebben verschillende telpunten in de wijk. Met de aanvullende maatregelen bij de Haydnlaan is het gemiddelde aantal auto’s op de Helper Brink richting de Hereweg gedaald van 4.900 naar 3.100 voertuigen per werkdag. Dit beeld is de afgelopen weken vrij stabiel gebleven. We vinden dit acceptabel en gaan daarom geen aanvullende maatregelen nemen. Inderdaad kan het druk zijn op de tijdelijke weg voor DUO langs. Vooral in de avondspits, op het drukste moment van de dag. Dan kunnen de wachtrijen flink oplopen. De verkeerslichten staan hier zo afgesteld dat het verkeer vanaf de Kempkensberg richting de Hereweg veel groen licht krijgt.
13 juni 2024
Theo Kuster, de oostelijke in- en uitgang kunnen we nu verder gaan bouwen, nu de bypass N7 is opgeruimd. Deze oostelijke toerit is vrij breed vanwege de oprit vanaf de Europaweg, die langs TKP komt te lopen. De damwanden zijn nodig om de oprit te kunnen bouwen.
13 juni 2024
John, fietsers vanaf bv Eelde, Corpus, Hoornse meer en veel meer die kant op gingen veel langs GYAS (kan je mooi de verkeerslichten bij het Overwinningsplein omzeilen). Die fietsers gaan nu allemaal over de Paterswoldseweg wat dus voor extra drukte zorgt wat samenkomt op een punt wat je zelf zegt "wat chaotisch" is. Dit hadden jullie dus voor een groot deel kunnen vermijden, en het voor veel fietsers makkelijker kunnen maken.
12 juni 2024
Anton (reactie 12 juni, 11.13u): we hebben de werkzaamheden aan de Paterswoldseweg zo gepland dat de fietsers (en de voetgangers en het autoverkeer) de werkzaamheden kunnen passeren. Je hoeft niet om te fietsen. Daarom was er geen noodzaak om te wachten tot het fietspad bij Gyas open is.
12 juni 2024
Beste John, Het wordt weer drukker in Helpman, mensen nemen weer veel vaker de sluiproute via de Hadynlaan naar de Helperbrink. Dit komt omdat ze weten dat ze moeten wachten bij het DUO gebouw (stoplichten). Vanochtend waren er flink wat bestelbussen met aanhangers die toevallig hun 'bestemming' daar hadden. Gewoonweg gevaarlijk met allemaal fietsende kinderen. Wordt hier nog op toegezien/gehandhaafd? Waarom staat er op het kruispunt voor linksaf geen verkeersregelaar? Die kan iedere bestuurder er toch op wijzen dat het een bestemmingsverkeer-weg betreft??