1 juli 2024
S, we gaan geen paaltjes of iets dergelijks in het fietspad plaatsen om autoverkeer tegen te gaan. We houden de fietspaden zo veel mogelijk vrij van obstakels. De ervaring leert dat zulke obstakels kunnen leiden tot ongelukken. Er komen dus wel borden bij (zie mijn antwoord op de reactie van Grunobuurt).
1 juli 2024
Grunobuurt, bedankt voor je melding. De borden 'Fietspad' waren nog niet teruggeplaatst. Inmiddels is het bord al wel geplaatst aan de zijde van de Muntinglaan (Paviljoen). We hebben doorgegeven dat het bord aan de zijde van de Laan van Vrede nog ontbreekt.
1 juli 2024
Evenhuis, er is geen sprake van extra vertraging. Het hoofdwegennet (de zuidelijke ringweg en de aansluitingen op de westelijke ringweg en de A28) zijn in september 2024 klaar. Daarna zijn er nog werkzaamheden aan het onderliggend wegennet (zeg maar de wegen in de stad). Zo moeten we na september nog aan de slag met de Hereweg, de Máximaweg (de nieuwe verbinding tussen Hereweg en Brailleweg), de Esperantotunnel (tunnel voor fietsers en voetgangers onder het spoor) en met het inrichten van het Zuiderplantsoen. Dit is conform de gemaakte afspraken.
1 juli 2024
Komt er aan de andere kant van het water ook nog een hekwerk/balustrade langs de kade?
1 juli 2024
En dan direct ook een paaltje?
30 juni 2024
Erg mooi geworden! Veel buurtbewoners blij nu de onderdoorgang weer geopend is. Via facebook van de buurt een opmerking (en dus wellicht een aandachtspunt?): Misschien nog even een bord plaatsen dat het een fietspad is? Er rijden nu ook auto's doorheen.
28 juni 2024
Fantastisch werk wordt er geleverd door u en uw collega's. Groot respect!!
28 juni 2024
Waarom is de afronding van deze tunnel nog zo lang dicht, tot december 2024? Er is gezegd dat alles klaar zou zijn in september 2024. Wat is de noodzaak voor deze extra vertraging? Hoe zit het met de financiering van deze uitloop, waar komt deze extra financiering vandaan?
28 juni 2024
Maurits, de fietstunneldelen liggen al sinds 2017 onder het spoor; alleen nog binnen afwerken en aan beide kanten aansluiten. https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/nieuwsberichten/2017/08/update-maandag-14/
28 juni 2024
Maurits, voor deze tunnel hoeven we niet meer iets onder het spoor te schuiven. We hebben de betonnen basis voor deze tunnel in 2017 al onder het spoor aangebracht, in een eerdere periode zonder treinverkeer. We hoeven de tunnel dus 'alleen maar' uit te graven en verder af te bouwen. Al is dat ook nog een hele klus.