13 augustus 2024
Voor automobilisten ziet het er weer piekfijn uit, maar de fietspaden zijn helaas niet gedaan, waardoor er nog steeds hoge opstaande randen zijn bij de stoep bij het oversteken. Met een rollator of kinderwagen is dit erg moeilijk. Wordt dit nog verholpen?
12 augustus 2024
Nog een opmerking over de luchtfoto waar de reactie van Rob over gaat. Bij de foto staat ook: `Onder de verdiepte ligging zit al een systeem om het grondwaterniveau aan de zuid- en noordzijde in evenwicht te houden. Hierdoor zullen de damwanden geen invloed hebben op het grondwaterpeil.` Dit roept de vraag op of bij het ontwerp van dat systeem met een vooruitziende blik al rekening is gehouden met het feit dat de damwanden blijven staan. De damwanden zullen dieper in de grond zitten dan de tunnelbuis, dus het systeem zal ook anders moeten zijn. Een tweede opmerking gaat over al het piepschuim dat in het tracé is verwerkt, ook bij bij het Vrijheidsplein en het Julianaplein. De deskundigen zijn het er helemaal niet over eens hoe lang dit goed blijft. Iedereen met een gezond verstand kan bedenken dat dit op enig moment gaat verkruimelen en inzakken. Dan is er plotseling paniek en moet de ringweg weer afgesloten worden voor een honderden miljoenen kostende saneringsoperatie om een milieuramp te voorkomen. Begin jaren zestig merkten de kinderen in de klas op de lagere school, toen de juffrouw op de kaart aanwees waar Slochteren lag en dat daar de grootste gasbel van Europa was en dat dat uit de grond werd gepompt voor het verwarmen en koken, ook al op dat dan de grond toch ging verzakken. Het zand dat nu afgevoerd wordt, is straks dringend nodig om het piepschuim te vervangen, dus in opslag houden dat zand.
9 augustus 2024
@ARZ: het lijkt me toch dat jullie de reactie van Pukkie even moeten verwijderen. Ten eerste is het volkomen ongepast om iemand voor oude zeur uit te maken. Ten tweede is mag iedereen zoveel klimaatnieuws kijken als die wil. Ten derde zou Pukkie zich iets beter in de materie moeten verdiepen. Het produceren van staal produceert massa’s meer CO2 dan het uit de grond halen van de damwanden. Misschien toch wat meer echt wetenschappelijk klimaatnieuws kijken, Pukkie?
9 augustus 2024
Mee eens
6 augustus 2024
Sinds dat de spoorovergang nu afgebroken is, mogen wij alstublieft weer de beelden bewegend krijgen (Vooral die van het Julianaplein)
5 augustus 2024
Rob, je hebt gelijk dat het in de kosten scheelt dat we de damwanden in de grond laten zitten. Maar bij de afwegingen hebben we ook gekeken naar de overlast voor de omwonenden. Het verwijderen van de damwandplanken zou opnieuw flinke overlast geven in de omgeving. Het laten zitten van de damwandplanken is een win-winsituatie.
5 augustus 2024
JWSmid, bij het ontwerp van de verdiepte ligging is rekening gehouden met de klimaatverandering. Het regenwater dat in de verdiepte ligging valt, wordt opgevangen in een reusachtige waterkelder onder de weg. Ook bij extreme regenval is hier voldoende ruimte. Het water wordt uiteindelijk afgevoerd naar het Oude Winschoterdiep.
4 augustus 2024
https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/nieuwsberichten/2023/12/waterkelder-verdiepte-ligging-groot-olympisch/
3 augustus 2024
[verwijderd]
3 augustus 2024
Omdat er op de luchtfoto's niet gereageerd kan worden dan maar even hier. Jullie schrijven: " De damwanden zijn ook weggewerkt. Om de overlast voor de omgeving te beperken zijn deze in de grond gelaten." Dat klinkt heel leuk maar het is natuurlijk gewoon 100% een kostenbesparing! Daar hebben jullie toch een aantal jaar terug expliciet toestemming voor moeten vragen aan de opdrachtgever(s) meen ik mij te herinneren. Al dat staal dat jullie in de grond laten zitten heeft enorm veel CO2 gekost om te maken en had prima gerecycled kunnen worden Ik vind het echt stuitend dat jullie je eigen falen actief communiceren als 'kijk een hoe lief wij zijn'