12 juni 2014
Kunt U mij op de hoogte houden wat er gaande is,kan er helaas niet bij zijn?
12 juni 2014
@Ellen Loykens: De maximumsnelheid op de Goeman Borgesiuslaan blijft inderdaad 50 km/uur, maar dat hier bussen rijden, is niet het enige argument. De Goeman Borgesiuslaan en het zuidelijke deel van de Helperzoom (het deel ten zuiden van de Helper Brink) zijn in het inrichtingsplan Helpman/Coendersborg aangeduid als ‘verzamelwegen’. Deze wegen ‘verzamelen’ het verkeer uit de wijk en ‘brengen’ dit naar de twee gebiedsontsluitingswegen van de wijk: de Hereweg/Verlengde Hereweg en de Duinkerkenstraat. Gelet op de functie van ‘verzamelweg’, behouden deze straten hun maximumsnelheid van 50 km/uur. Op de Goeman Borgesiuslaan worden verkeersveiligheidsmaatregelen genomen om de oversteekbaarheid voor fietsers en voetgangers te vergroten. Deze maatregelen worden nader uitgewerkt in overleg met de bewoners. Om het geluid van het verkeer voor de bewoners van de straat te beperken, krijgt de gehele Goeman Borgesiuslaan stil asfalt.
12 juni 2014
@Bert: Zonder in een welles-nietesdiscussie te willen komen: ook op het zuidelijke deel van de Helperzoom ligt stil asfalt. Op deze <a href="http://nl.tinypic.com/r/23m62b7/8" target="_blank">foto</a> is te zien waar de grens ligt tussen het ‘gewone’ asfalt en het stille asfalt, namelijk tot vlak voorbij de kruising met de Goeman Borgesiuslaan.
11 juni 2014
Kunt u de daar gepresenteerde kaarten ook digitaal ter beschikking stellen.
4 juni 2014
Hoe wordt de uitrit van de Helper Brink richting de Verlengde Hereweg vorm gegeven. Wordt deze uitrit smaller gemaakt om te voorkomen dat automobilisten toch vanaf de Verlengde Hereweg de Helper Brink in rijden? Komt er aan beide kanten van de Helper Brink een fietspad? Blijft het mogelijk om de auto langs de straat te parkeren.
3 juni 2014
Geachte Joep Kaiser, De deskundigen en ingevlogen communicatoren van Aanpak RingZuid zouden u kunnen raden over hun plan. Samengevat: op de locatie van de huidige ring over het diep vindt de totale afdamming plaats vanwege de aanleg van de tunnel. De tunnelmond komt aan de Oostoever ahw weer boven water.Maar er is geen water meer. Er ligt dan een betonnen plaat ingezaaid met mogelijk gras. Plaat van ongeveer 30x 30, wegend ongeveer 2500 ton en een meter of minder aarde er op.De alternatieven van de Initiatiefgroep Oude Winschoterdaip Open en eerder van bewoners van de Oosterpoort zijn nooit goed onderzocht. Deze gaan uit van een bevaarbaar kanaal met goede vaardiepte, met als extra optie een aquaduct of zelfs een bijzondere sluis op de tunnel. In de plannen van de Overheden zit een gepland sifon van grote afmetingen onder de tunnel en op diepte. Dit sifon moet water en vismigratie mogelijk maken. Het onderhoud en kosten zijn voor de gemeente Groningen.Initiatiefgroep Oude Winschoterdaip Open. www.oudewinschoterdaipopen,.nl
2 juni 2014
Welk gedeelte van het Winschoterdiep wordt gedempt?
1 juni 2014
De Heer Huisinga verteld er niet bij hoe gevaarlijk het is dat het school wordt gebouwd midden in de wijk en omring door vele verkeer dat fijnstof veroorzaakt. Fijnstof dat dodelijk is voor iedereen, vooral de mensen die nu al chronisch ziek zijn, denk aan astma,. Deze kinderen spelen op de speelplaats omring door dit dodelijke stof.Wij wijkbewoners krijgen GRATIS FIJNSTOF. Bouw de school op een betere locatie, want GEZONDHEID STAAT NUMMER 1.Ouders denk hier ook over na.
31 mei 2014
Een mooie tegemoetkoming voor de Goeman Borgesiuslaan zou 30 km zijn. De rest van de wijk heeft dit ook. Scheelt veel in lawaai. Naar 30 km zou 50% reductie van geliuidsoverlast betekenen. Belangrijke reden om dit niet te doen is de busregeling. Wanneer dit uitgangspunt aangehouden wordt zijn alle straten met een bus dubbel de klos. EN een busroute EN 50 km. Misschien moeten busmaatschappijen ook toetreden tot de bewonersvriendelijke maatschappij?
30 mei 2014
Dat stille asfalt ligt nu alleen aan de noordzijde Helperzoom en bij de aansluiting Goeman Borgesiuslaan-Verlengde Hereweg. Zuidelijk deel Helperzoom heeft geen stilasfalt.