20 februari 2018
Zoals hierboven staat, heeft de gemeente Groningen de verkeersmaatregelen in Helpman/Coendersborg uitgevoerd. Met meldingen, vragen en klachten over de nieuwe verkeerssituatie in Helpman/Coendersborg kun je daarom terecht bij de gemeente Groningen. Je kunt hierover het beste contact opnemen met het Loket Verkeer en werkzaamheden. Telefoon: (050) 367 89 89. Of gebruik het https://www.aanpakringzuid.nl/contact/loket-verkeer-werkzaamheden (formulier) op onze website.
20 februari 2018
Door het continu aanpassen van de richtingen in de wijk. Zoals de Helper Oostsingel en de Groenestein laan, worden problemen (verkeersstromen) verplaatst. In andere delen van de wijk, bijvoorbeeld de Helper Brink wordt het hierdoor drukker en onveiliger!!! Het doen van een verkeersprognose op voorhand lijkt mij door het wijzigen van plannen achteraf dan ook niet heel handig. Wordt er nu ook nog gemonitord of er nog verbeteringen zijn door te voeren. Of is alles nu doorgevoerd en zullen we het met dit plan moeten doen?
20 februari 2018
Er zouden eind 2017 grote bomen gepoot worden in de middenberm van de Griffeweg, dat is ons destijds op een voorlichtingsbijeenkomsten over aanpak Griffeweg verteld. Mijn vraag: wanneer gebeurt dit?
15 februari 2018
@Leon, ik ben het antwoord voor je aan het uitzoeken en kom er zo snel mogelijk op terug.
12 februari 2018
Worden de nieuwe groenstroken nog ingezaaid met gras of andere beplanting? Het staat nu vol met onkruid.
12 februari 2018
Abu, de constructie van de drie deksels op het verdiepte deel van de ringweg is stevig genoeg voor een grondlaag van omstreeks 1,5 meter. Dat is voldoende om alle soorten bomen tot volle wasdom te laten komen, zoals eiken, beuken en lindes. Aan het uiteinde bij het Winschoterdiep zal de grondlaag wat minder diep zijn, omdat de weg hier een helling heeft. De grondlaag hier wordt ruim een meter dik. Dat is voor veel soorten bomen ruim voldoende, zoals berken, elzen en acacia’s.
10 februari 2018
Zijn de bomen niet te zwaar voor die “deksels” bij het toekomstig Zuiderplantsoen?
8 februari 2018
Beste John, "We trekken hier lering uit." is echt een enorme dooddoener. Dit soort comminucatie is precies waar het in alle grote projecten van rijkswaterstaat misgaat (al vele jaren, overal in het land), en blijkbaar trekken jullie er helemaal geen lering uit. Behalve dat juliie er elke keer weer mee wegkomen. Het project ARZ heeft een jarenlange voorbereiding gehad, met een leger aan communicatie-medewerkers. Het lijkt er veel meer op dat jullie strategie is om niet te communiceren, aangezien de "lering" die jullie uit vorige projecten hebben getrokken laat zien dat je daarop toch niet wordt afgerekend. Gr. DJ
7 februari 2018
We streven ernaar de kapwerkzaamheden zo veel mogelijk overdag uit te voeren. Dit is voor het grootste deel van de bomenkap ook gebeurd. Uit het oogpunt van veiligheid kan het echter soms nodig zijn om ook ’s avonds en/of ‘s nachts door te werken. Het gaat dan om plaatsen waar bomen bij het kappen op de weg kunnen vallen, waardoor het nodig is de weg af te sluiten. Inderdaad zou het beter geweest zijn als we u vlak voor de nachtelijke werkzaamheden persoonlijk hadden geïnformeerd, zodat u hier rekening mee had kunnen houden. Ook op andere locaties hebben de nachtelijke kapwerkzaamheden deze en vorige week klachten uit de omgeving opgeleverd. We trekken hier lering uit. We hebben interne afspraken gemaakt om de omwonenden beter over nachtelijke werkzaamheden te informeren. Aan de overlast zelf is helaas niet veel te doen. De uitvoerders doen hun best de overlast te beperken, onder andere door de motorkettingzaag alleen te gebruiken als het echt nodig is.
6 februari 2018
Nou nou, Ik denk dat I. Bakker terecht een klacht heef. Ze toont ook nog aan oplossingsgericht te willen denken door b.v. tijdens het kappen en zagen een nachtje of een paar nachten ergens anders te gaan slapen. Het lijkt mij ook erg wenselijk om van te voren te weten als je te maken krijgt met geluidsoverlast tot diep in de nacht. Je zou maar een belangrijke vergadering of zo hebben de dag erna.