23 november 2018
Bla bla figuren die alleen voor hun eigen haggie het werk willens en wetens er door willen drukken. Eisen zijn eisen en daarom trok de combinatie BAM infra/KWS infra/ VolkerWessels/vHattum en Blankevoort zich terug. Erken je verlies en dit werk is niet gewenst en er ligt een beter voorstel en indien die gereed is kan je weer naar Ring Zuid kijken. Luister naar ervaren mensen . Een juridisch gevecht brengt geen oplossing.Beter daarna uitgenodigd worden voor het nieuwe voorstel waar voldoende ruimte is en die de 78.000 personen autos 5000 vrachtautos kan opvangen + opvangen N 355 qua verkeer.Dan pas blijft de stad bereikbaar.. De bewoners /VNO-NCW en Ommeland zijn beter bij het alternatiefj gebaat .Dat alternatief gaat 30 % van het verkeer van de zuidring afhalen en tevens al het vracht verkeer over nieuwe ruime westring 10.880 m/noordring naar de Oostring.
23 november 2018
Begrijp ik het nu goed dat de afvoer van het puin via de ring zuid zelf gaat en niet door de omliggende straten?
23 november 2018
RK, Excuus voor onze late reactie. We weten niet helemaal zeker of we uw vraag goed begrijpen. Het is ook best ingewikkeld. We hebben daarom een nieuw kaartje gemaakt om de situatie voor fietsers zo goed mogelijk uit te leggen. Het kaartje vindt u https://www.aanpakringzuid.nl/plan/effecten/fietsverkeer (hier), helemaal onderaan de pagina. In de nieuwe situatie blijft het mogelijk om vanaf de Verlengde Lodewijkstraat rechtdoor de Esperantostraat over te steken (over de fietstunnel heen). Zo blijft de noord-zuidverbinding per fiets in stand. Het klopt dat door het verdwijnen van de Esperantokruising het straks niet langer mogelijk is om direct van de Verlengde Lodewijkstraat naar de Helperzoom te rijden. Dit komt door de hellingen die nodig zijn voor de ongelijkvloerse kruising. Via een S-vormige route (zie de pijlen op de kaart) kan men straks nog steeds het spoor kruisen, maar die is uiteraard langer en minder direct dan de huidige route. Er zijn echter vele alternatieven (zie de blauwe lijnen). De gemeente studeert momenteel op het plan om een directe fietsverbinding te maken van de Helperzoom richting de nieuwe stationsentree aan de zuidzijde van het spoor. Voor de fietsers richting het station is dit straks het alternatief. Voor de fietsers vanuit Helpman/Haren richting de (oostelijke) binnenstad loopt de snelste route via station Europapark. Vanuit Helpman/Haren richting UMCG is de Helperzoomtunnel de snelste route, en dan via de Oosterpoort.
22 november 2018
Dag John, aha, vandaar! Bedankt voor het beantwoorden van de vraag.
21 november 2018
Hans, het klopt dat ook de voormalige noordbaan van de ringweg wordt geasfalteerd. Hier komt een tijdelijke weg voor het verkeer vanaf Julianaplein richting Hoogezand. Deze weg is nodig om de bouw van de verdiepte ligging mogelijk te maken. Als het verkeer van de huidige zuidbaan af is, kan dat deel van de ringweg worden afgebroken. Tot de verdiepte ligging klaar is, blijft het verkeer richting Hoogezand op de tijdelijke weg rijden.
21 november 2018
Beste mensen van ARZ, Ik lees iets over asfalteringswerkzaamheden A7, N7 en A28 (in de nacht). Wat mij opvalt is dat delen van de weg waar geen verkeer over rijdt (naast de tijdelijke weg) ook voorzien zijn van nieuw asfalt. Het betreft de middenberm t.h.v. de Papiermolen. De middenberm werd 'vroeger' gebruikt door verkeer wat richting het Julianaplein ging. Waarom wordt dat deel voorzien van nieuw asfalt terwijl het stuk (volgens mij) op de nominatie staat om gesloopt te gaan worden vanwege de verlaging. Hoe zit dat nou precies??
20 november 2018
Vóór het inschuiven van de Helperzoomtunnel is al het vereiste bodemonderzoek gedaan. Omdat de grond zich anders gedroeg dan verwacht, is dit aanvullende bodemonderzoek uitgevoerd.
20 november 2018
De uitkomsten van de onderzoeken worden gebruikt bij het maken van het definitief ontwerp en het uitvoeringsontwerp. Het is nog niet bekend wanneer die ontwerpen gepresenteerd kunnen worden.
19 november 2018
Nu duidelijk is dat de tijdelijke weg een langdurig bestaan gaat leiden en de vleermuizen en waterdiertjes goed verzorgd zijn is het misschien mogelijk om ook de leefomgeving van de mens te herstellen door bijvoorbeeld de bomen en struiken terug te plaatsen en zo de toegenomen overlast door fijnstof en roet terug te brengen tot het niveau van voor het begin van de werkzaamheden? Alvast mijn dank.
19 november 2018
De Helperzoom tunnel is ontworpen door Arcades nu Sweeco in 2014 en in dat rapport van 48 paginas staat niets over archelogisch onderzoek alleen alles boven de grond en in jan 2017 begon het archeologisch onder zoek en op 11 maart samen met Mug een dochter bedrijf van SJ Dijkstra te Leek bekend. In voorjaar 201 startte men met de bouw van de Helperzoom tunnel. De aannemer moest toen al weten dat ze bouwden halp op het zandpad en half in de Tweede verdedigings water linie van de stad Groningen. Het asgologisch rapport werd pas 10 okt 2018 officieeel openbaar gemaakt. Maar in voor jaar 2018 met Hemelvaartsdag poogde de aannemer beton blokken op de grond te leggen en daarop een stalen rail te leggen en te schuiven.Zonder heipalen of buispalen onder de tunnel aan gebracht te hebben. Nu moeten ze de betonvloer afbreken en heipalen/boorpalen aan te brengen. Reken er maar op dat de tunnel nog zeker een 1 j er nog niet inligt. op 5 okt 2018 vroeg Tom Swanenberg hoe zou u hem erin leggen dhr Muijzert. Zei idem als bij de zinktunnels in de HSL 4 buispalen erin en daar de tunnel op te leggen. Tillen of in water laten drijven en op zn plaats trekken.De zinktunnel delen van de HSL delen van 100 m liggen allen op 4 grote buispalen lang 40 m..Helaas ontbreekt er bij de organisatie veel ervaring. Het is verwijtbaar gedrag bj de Herepoort organisatie.Zij moesten het voor onderzoek eerst doen