4 februari 2019
Het stoplicht van de Kempkensberg naar de Hereweg moet langer op groen. Het was altijd al een drama, maar nu helemaal. Ik snap niet waarom er maar drie of vier auto's per keer door mogen.
4 februari 2019
Rechtsaf vanaf de Kempkensberg Helpman in is ook leuk nu. Eindeloos in de rij van links afslaande auto's, die niet verder kunnen omdat de Helperzoom richting Esperantokruising vol staat vanwege een passerende trein. Het ergste is dat ik het in 1 dag al twee keer bijna heb zien misgaan met fietsers... let ook even wat extra op mensen, automobilisten belanden in een onbekende situatie en dan gebeurt er weleens iets onverwachts. Nu even niet op z'n snelst doorjakkeren, voor je eigen gezondheid...
4 februari 2019
Wat mij opvalt is dat het verkeer wat vanaf DUO komt en rechtsaf wil slaan t.h.v. de Hereweg hopeloos vastloopt omdat de verkeerslichten 5 seconden op groen staan. Vijf seconden is genoeg voor net 3 a 4 auto's, maar in de praktijk heb ik het aantal van 6 al gehaald zien worden (inderdaad, dan rijden ze door rood). Daarnaast heb je verkeer wat naar links wil (kant haren), maar die kunnen pas op een laat moment naar links vanwege de stenen wegmarkering. Het weghalen van de genoemde markering verlicht de situatie al een beetje. Oja, wekenlang hebben er borden gestaan dat het fietspad deze week gesloten zou worden. Vanochtend waren de borden ineens foetsie en is het fietspad nog gewoon open. Bijzonder.
4 februari 2019
zou mogelijk een verkeersregelaar kunnen staan bij oarkeeegarage om wat ruimte te creeeren
4 februari 2019
1e dag en kom parkeergarage duo al niet meer uit. kwartier lang al aan t wachten. Dat wordt wat de komende tijd....
2 februari 2019
Veel werk verzet dus. Prima! Ik zou toch van de gelegenheid graag gebruik maken voor het stellen van de volgende 3 vragen: - heeft het afsluiten van de Verlengde Lodewijkstraat (11-2) te maken met de sloopwerkzaamheden? - is het al bekend hoe de omleidingsroute voor de fietsers en auto's die van de genoemde straat gebruik willen maken eruit komt te zien? Ik lees namelijk dat door het sluiten van de oprit er een grotere toename van de verkeersstroom wordt verwacht en wat straks mogelijk de drukste omleidingsroute gaat worden ligt er voor een week uit. - Waarom wordt het fietspad richting de verlengde hereweg (begraafplaats) vanaf komende week voor een week gesloten? Nog niet heel lang geleden is dat fietspad al een maand afgesloten geweest vanwege het plaatsen van een of ander vleermuisdoek. Volgens mij is de reden nog niet gecommuniceerd en ik ben daar toch wel benieuwd naar.
2 februari 2019
Hallo, Het is vast iets te veel gevraagd om het volume van het achteruit rijdend verkeer iets te dempen, tijdens de nachtelijke uren, gedurende het traject. Gevoelsmatig wordt er meer achteruit gereden dan vooruit, en deze actie is ook wel een beetje overdreven. Ben benieuwd naar je reactie.
1 februari 2019
En wanneer is de planning dat de tunnel bij de Helperzoom geplaatst wordt en deze operationeel is?
1 februari 2019
dat zie ik nu regelmatig auto's doen!
1 februari 2019
Jammer dat de oprit nu al dicht gaat, maar het is niet anders. Hopelijk zorgt er niet voor dat de doordeweekse verkeersopstoppingen aan de Van Ketwich Verschuurlaan niet nog erger worden. Jullie geven zelf aan dat er in mindere mate meer drukte wordt verwacht aan de Van Ketwich Verschuurlaan, maar misschien moeten jullie doordeweeks in de spits zelf eens een kijkje gaan nemen. De slecht afgestelde stoplichten zijn een deel van de oorzaak van het probleem op de Van Ketwich Verschuurlaan? Worden deze aangepast om het verkeer beter door te kunnen laten stromen? Was er geen alternatief te bedenken die er voor had kunnen zorgen dat er via een tijdelijke oprit alsnog via de Hereweg naar de ring gereden kon worden. Eerlijk gezegd vind ik 600 auto's per dag vrij fors. Buiten de spits zal dit op te vangen zijn, maar wat tijdens de spits? Groningen wordt als stad door dit soort maatregelen steeds minder goed bereikbaar. De maatregelen die automobilisten zelf kunnen nemen (thuiswerken of met het OV zijn leuk bedacht, maar de praktijk wijst vaak anders uit).