10 september 2019
Hoe zit het met fietsers die vanuit de Waterloolaan de Hereweg over naar links moeten? Er is een mooi fietsvak vooraan bij het stoplicht geplaatst, maar uiteindelijk moet je door het zand/planten om op het fietspad te komen..
10 september 2019
Kars, het is wel degelijk de bedoeling dat op de deksels een groot park wordt gerealiseerd. Bij de aanleg van het Zuiderplantsoen stelt de aannemer een plan op voor het beheersen van het regenwater. Dit plan wordt getoetst door Rijkswaterstaat, die namens het Rijk als opdrachtgever optreedt. Het beheer van het Zuiderplantsoen, inclusief de inrichting van de deksels, valt onder gemeentelijke verantwoordelijkheid. De verwachte verkeersdrukte in de Waterloolaan is inderdaad de uitkomst van een verkeersmodel. Omdat het gaat om een toekomstige situatie, is het niet mogelijk om voor het onderzoek metingen te doen. De toekomst laat zich alleen voorspellen met behulp van berekeningen. Zie voor het verschil tussen huidige en toekomstige aantallen ook het antwoord op je vorige reactie.
10 september 2019
Dat fietspad kunnen ze m.i. het beste verwijderen. Dat pad is overbodig geworden en gevaarlijk.
10 september 2019
@Laurens, het klopt wat je zegt. Het autoverkeer kan vanuit alle kanten onder de tunnel door, dus ook vanuit de richting die jij noemt.
9 september 2019
Is het mogelijk dat het filmpje van het inschuiven van de Helperzoomtunnel op normale snelheid kan worden afgespeeld in plaats van versneld?
9 september 2019
Juist wel. Er mag niet geparkeerd worden op de Waterloolaan.
9 september 2019
Dus, nu de straat heringericht is kun je niet meer over het fietspad fietsen want daar staan auto's...
8 september 2019
Kan het autoverkeer dat over de Helperzoom vanuit de stad richting de Helperzoomtunnel rijdt linksaf onder de tunnel door?
7 september 2019
Voor mij onbegrijpelijk dat de Kemkensberg is afgesloten. Constante file op Hereweg voor de deur, met fiets Waterloolaan op komen is gevaarlijk( vanuit het fietspad dat naast ringweg loopt) en spoorwegovergang is nog gevaarlijker geworden. Waarom niet wachten met afsluiten Kemkensberg tot tunnel gerealiseerd was.
7 september 2019
Hallo, het is dus nog veel werk, dat begrijp ik... maar de situatie bij de Esperantokruising is intussen wel iedere dag LEVENSGEVAARLIJK te noemen, zeker als de spoorbomen dicht zijn geweest....Is dat dan echt geen reden om de Helperzoomtunnel nu alle prioriteit te geven? Ik ga voor mijn werk 2 keer per dag de spoorbaan over en het is een soort Russisch roulette daar...voorrangsregels werken niet, omdat er teveel verkeersstromen zijn...en de haaientanden op de weg zijn verwarrend geplaatst ook nog.... Als je de Waterloolaan wil opdraaien, mag je van geluk spreken dat je geen fietser of brommer schept of een tegemoetkomende auto raakt, sinds het 2 richtingverkeer is....Je kijkt daar de ogen uit je hoofd... Er wordt geen woord aan besteed dat het echt heel erg mis kan gaan...ik heb 1 keer iemand horen kermen op straat... bij de spoorbomen was die aangereden....Kortom: Ik ben heel erg voor een versneld klaarmaken van de tunnel dus....April 2020, dat is nog ruim een half jaar.... Veel en veel te lang duurt dat vind ik... En ook: de tunnel is ook al zeer vertraagd klaar, was vuurwerk dan wel op zijn plaats? Maar dat is een ander onderwerp... Zolang er geen ernstige ongelukken gebeuren op de Esperantokruising kan iedereen tot April in haar/zijn handjes knijpen...een bezorgde weggebruiker...