18 oktober 2019
Hoi Peter, excuus, ik heb je vraag helemaal over het hoofd gezien. De Hereweg is vanaf vanavond tien dagen afgesloten voor alle verkeer, behalve voor lijnbussen, fietsers richting het centrum en voor hulpdiensten zoals brandweer en ambulances. We gaan eerst aan de westkant van de weg aan de slag met de bouwkuip. Daarvoor wordt de weg komende week iets naar het oosten opgeschoven. Na 28 oktober kan het autoverkeer de Hereweg weer gewoon gebruiken, al is de weg dan wel een stukje opgeschoven richting het oosten. Later gaat de weg over het gebouwde halve ‘deksel’ en gaan we verder met de bouwkuip aan de oostkant van de weg. De damwandplanken onder het spoor zijn al eerder ingetrild, namelijk tijdens de treinvrije periode rond hemelvaart in 2018. Er moeten nog wel planken worden ingetrild vlak bij het spoor. Daarvoor moet het treinverkeer weer stil liggen. Wanneer dit precies zal zijn, is nog niet bekend. Bij het Oude Winschoterdiep gaan de damwandplanken in het voorjaar van 2020 de grond in. Hiervoor moet het water tijdelijk worden gedempt.
18 oktober 2019
Frank, het klopt dat het busperron wat hoog ligt. Daarom is aan de zijkant een verlaging gemaakt, zodat je daar normaal zonder afstap op de goede hoogte uitkomt. Je vindt deze afstap door de blindengeleidetegels te volgen.
18 oktober 2019
Toen ik deze week vanuit Haren, uit de bus stapte bij de halte Waterloolaan 'struikelde' ik van het perron op het naastgelegen fietspad. Ik merkte dat de halte is verplaatst ivm het werk aan de RingZuid, en verhoogd is aangelegd. Het hoogteverschil tussen busperron en fietspad is 2x zo groot als bij een normaal trottoir. Bij het uitstappen valt dat niet goed op waardoor het risico bestaat dat je van het perron afstruikelt en op het fietspad in aanraking komt met een fietser of brommer of je enkel verzwikt oid... Kan dit veiliger worden gemaakt? (Het perron lijkt voor lange bussen ook wat kort te zijn). Vast dank!
17 oktober 2019
Henk, we begrijpen je irritatie. Het gaat wel degelijk steeds om spoedreparaties. Er is een probleem met de voeg die de aansluiting vormt tussen de oude ringweg en de tijdelijke weg die daar tegenaan is gezet. We zijn op zoek naar structurele oplossingen. Wij vinden het ook vervelend dat we de ringweg hiervoor moeten afsluiten, zowel voor de weggebruikers als voor de omwonenden.
17 oktober 2019
Tim, dit jaar zijn we tot eind december bezig met het aanbrengen van de duiker. Pas als deze er in zit, kunnen we verder met de aansluitingen. De aanleg van de afrit start in 2020.
17 oktober 2019
Harrie, er is helaas geen mogelijkheid om de afbouw van de Helperzoomtunnel te versnellen. We zoeken samen met de buurt en de gemeente naar andere oplossingen.
16 oktober 2019
Geachte heer/mevrouw, Gezien de drukte, files, bijbehorende gevaarlijke situaties bij de bestaande spoorweg overgang en meer dan een jaar vertraging stel ik voor dat de Helpertunnel in een hogere tempo wordt afgebouwd d.m.v. langere werktijden of dubbele ploegen. Ik hoop dat er geen ongelukken gebeuren op de bestaande overgang. Groet Harrie
16 oktober 2019
Annet, voor de duidelijkheid: fietsers op de Hereweg vanuit het centrum richting Helpman moeten omfietsen via de Papiermolentunnel. De andere kant op, dus vanuit Helpman richting binnenstad, kunnen de fietsers gewoon doorrijden, ook in de herfstvakantie.
16 oktober 2019
Dus ik kan hieruit begrijpen dat de aansluitingen zelf niet dit jaar worden aangelegd? Wanneer komen die wel? Het lijkt zo simpel om daar ff asfalt neer te gooien namelijk. Het zou vervolgens ook een hoop verkeer schelen op het Europaplein.
16 oktober 2019
Wat bedoel je precies, Jelte?