18 oktober 2019
Toen ik deze week vanuit Haren, uit de bus stapte bij de halte Waterloolaan 'struikelde' ik van het perron op het naastgelegen fietspad. Ik merkte dat de halte is verplaatst ivm het werk aan de RingZuid, en verhoogd is aangelegd. Het hoogteverschil tussen busperron en fietspad is 2x zo groot als bij een normaal trottoir. Bij het uitstappen valt dat niet goed op waardoor het risico bestaat dat je van het perron afstruikelt en op het fietspad in aanraking komt met een fietser of brommer of je enkel verzwikt oid... Kan dit veiliger worden gemaakt? (Het perron lijkt voor lange bussen ook wat kort te zijn). Vast dank!
17 oktober 2019
Henk, we begrijpen je irritatie. Het gaat wel degelijk steeds om spoedreparaties. Er is een probleem met de voeg die de aansluiting vormt tussen de oude ringweg en de tijdelijke weg die daar tegenaan is gezet. We zijn op zoek naar structurele oplossingen. Wij vinden het ook vervelend dat we de ringweg hiervoor moeten afsluiten, zowel voor de weggebruikers als voor de omwonenden.
17 oktober 2019
Tim, dit jaar zijn we tot eind december bezig met het aanbrengen van de duiker. Pas als deze er in zit, kunnen we verder met de aansluitingen. De aanleg van de afrit start in 2020.
17 oktober 2019
Harrie, er is helaas geen mogelijkheid om de afbouw van de Helperzoomtunnel te versnellen. We zoeken samen met de buurt en de gemeente naar andere oplossingen.
16 oktober 2019
Geachte heer/mevrouw, Gezien de drukte, files, bijbehorende gevaarlijke situaties bij de bestaande spoorweg overgang en meer dan een jaar vertraging stel ik voor dat de Helpertunnel in een hogere tempo wordt afgebouwd d.m.v. langere werktijden of dubbele ploegen. Ik hoop dat er geen ongelukken gebeuren op de bestaande overgang. Groet Harrie
16 oktober 2019
Annet, voor de duidelijkheid: fietsers op de Hereweg vanuit het centrum richting Helpman moeten omfietsen via de Papiermolentunnel. De andere kant op, dus vanuit Helpman richting binnenstad, kunnen de fietsers gewoon doorrijden, ook in de herfstvakantie.
16 oktober 2019
Dus ik kan hieruit begrijpen dat de aansluitingen zelf niet dit jaar worden aangelegd? Wanneer komen die wel? Het lijkt zo simpel om daar ff asfalt neer te gooien namelijk. Het zou vervolgens ook een hoop verkeer schelen op het Europaplein.
16 oktober 2019
Wat bedoel je precies, Jelte?
16 oktober 2019
Arjen de Jong, het klopt niet dat al het verkeer vanaf het Julianaplein richting westelijke ringweg straks moet omrijden via de minirotondes bij Laan Corpus den Hoorn. Dat geldt wel voor het verkeer vanaf het Julianaplein naar de afslag bij de Leonard Springerlaan (MartiniPlaza). Dit deel van het verkeer heeft inderdaad een langere route nodig, wat voor extra uitstoot zorgt. Ook op andere plekken moet het verkeer straks langere afstanden afleggen, bijvoorbeeld om op de Hereweg te komen. Uit het verplichte milieueffectonderzoek dat we voor aanvang van het project hebben uitgevoerd, is gebleken dat de luchtkwaliteit bij de zuidelijke ringweg in de toekomst verbetert. Dat komt vooral doordat het verkeer schoner wordt door strengere wet- en regelgeving. Het milieueffectrapport (2014) vind je in de bibliotheek van onze website, op de pagina https://www.aanpakringzuid.nl/bibliotheek/plandocumenten (Plandocumenten).
16 oktober 2019
Hallo Kees, bedankt voor je melding. We hebben momenteel een probleem met de stroomvoorziening van de webcam. We doen ons best om dit zo snel mogelijk te herstellen zodat de webcam weer online is.