12 januari 2020
Hoe wordt het verkeer omgeleid tijdens de nachtelijke werkzaamheden? Ik zie niet goed hoe ik na vanaf Drachten op de ring West kan komen ...
12 januari 2020
Toevoeging: En tijdens wedstrijden mag je uit veiligheidsoverwegingen niet vanaf de Bornhomstraat doorsteken naar de Bouwmaboulevard, alsook Gideonweg en oude stamspoor zijn afgesloten. Dan kunnen bewoners van Stoker en Brander dus niet thuiskomen.
12 januari 2020
Ls, ik woon in woontoren Brander. Bij voetbalwedstrijden FC Groningen moeten wij via de parkeergarage Jumbo naar onze eigen parkeergarage omdat toegang via de Gideonweg is afgesloten alsook het bruggetje Oude Stamspoor. Hoe komen wij straks bij wedstrijden in onze parkeergarage? F. Aarts
12 januari 2020
N.a.v. Vernieuwen afrit Euopaweg: Moet ik straks, komend vanuit het westen, via de Bornholmstraat naar mijn woning aan de Boumaboulevard? De voor onze bewoners zo handige stoplichtloze afrit naar de Jumbo en voor bewoners van het Euopapark verdwijnt!?
10 januari 2020
In de tekeningen (of in het ontwerp!) van de fietsverbindingen West lijken diverse (hopelijke) vergissingen te zitten. Het wordt te omvangrijk dit allemaal op te schrijven, daarom willen we graag overleg hierover, eventueel kan dat ook telefonisch.
10 januari 2020
Hallo Tim, kritisch zijn op berichtgeving mag en kan natuurlijk altijd. Meer kunnen we echter op dit moment niet communiceren. De besprekingen zijn nog gaande en daarom is het beperkt gebleven tot dit bericht. Wel is een tussenbericht gegeven door professor Hertogh. In het Plan van Aanpak door de commissie Hertogh is namelijk aangegeven dat er voor het einde van het jaar ten aanzien van de financiële situatie van het project Aanpak Ring Zuid voor de lange termijn een totaaloplossing moet komen. Onder leiding van Prof.dr.ir. Marcel Hertogh worden gesprekken gevoerd met vertegenwoordigers van Combinatie Herepoort, Aanpak Ring Zuid, Rijkswaterstaat, provincie en gemeente Groningen. Onderdeel van deze gesprekken is het vinden van een oplossing voor de kosten die gepaard gaan met de vertraging van drie jaar van het project Aanpak Ring Zuid. Zoals in de brief is aangegeven, verkiezen alle betrokken partijen een zorgvuldig proces boven een snel proces.
9 januari 2020
Bedankt voor de reactie. Bij schaarste is het een kwestie van prioriteiten stellen, en kennelijk staan fietsers, en sociale veiligheid, niet erg hoog op jullie prioriteitenlijstje. Dat is tamelijk ontluisterend om te zien.
9 januari 2020
Hallo Nick, om maar gelijk met de deur in huis te vallen: het is technisch onmogelijk om de fietstunnel eerder in gebruik te nemen. De pijlers van de tijdelijke weg blokkeren de ingang van de tunnel. We voelen ons zeker verplicht om overlast voor omwonenden en verkeersdeelnemers tot het minimum te beperken. Daar doen we ook ons best voor. In dit geval kan het echt niet anders. Pas nadat de tijdelijke weg is afgebroken, kunnen we aan de slag met de toeritten van de fietstunnel.
9 januari 2020
Hallo Marlieke, 4 jaar is inderdaad een lange periode. Zeker voor de doelgroep die je benoemd. We hebben hier telefonisch contact met elkaar over gehad en tijdens de gesprekken is aangegeven dat we geen klip-en-klare oplossing hiervoor hebben. Onze toezegging om aan te sluiten bij een breder overleg over deze situatie staat nog steeds. We zien de uitnodiging graag tegemoet.
9 januari 2020
Hallo Embo, we wensen jou natuurlijk ook een gelukkig en gezond 2020 toe. De aanpassing van de verkeersregelinstallatie is nog niet gedaan. Het aanpassen kost veel tijd omdat de specialisten die dit kunnen uitvoeren schaars zijn. Vooralsnog gaan we ervan uit dat dit voor het einde van het eerste kwartaal gerealiseerd is. Ook vanuit onze kant het liefst zo snel mogelijk.