8 januari 2020
Hoe verbinden jullie de betondelen in de lengte van de weg zodat het waterdicht is ? Ik zie ze niet bij de Helperzoom tunnel hoe wordt het bij de zuidring ?
8 januari 2020
Hoi John, Is al bekend wanneer we volledig van de nieuwe bypass gebruik kunnen maken? Nu ontstaan er onnodige opstoppingen bij de verkeerslichten voor verkeer wat de stad uit wil (vanaf de oude N7)
7 januari 2020
Al enige tijd is knooppunt Westerbroek gereed (lijkt mij) maar waarom kan er maar gebruik worden gemaakt van één rijstrook richting de A7?
7 januari 2020
@John: het is inmiddels begin 2020 (beste wensen). Vanaf nu zouden fietsers over de busbaan mogen rijden. Maar er lijkt nog helemaal niets gebeurd te zijn. Wanneer wel?
1 januari 2020
"Dit kan eigenlijk zo niet langer" (quote Bert Kramer). Dit kan al heel lang niet zo langer. Onvoorziene omstandigheden daargelaten, maar dit hele verhaal begint inmiddels tamelijk ongeloofwaardig te worden.
27 december 2019
Sommige van de genoemde feiten kloppen volgens mij niet: de fietstunnel is bijvoorbeeld al in de tweede week van augustus 2017 geplaatst. Onder het motto: nu neerleggen en eventueel niet gebruiken is goedkoper dan later besluiten de tunnel alsnog aan te leggen. Het was toen de bedoeling om het complete werk in 2021 te voltooien. De aanbesteding was al in 2016. Het uit de hand lopen van plannen en planning dateert van de zomer van 2018, waarna de einddatum met drie jaar opschoof. En daarmee kennelijk ook de ingebruikname van de tunnel. Voor mijn gevoel kunnen met een beetje fantasie de toeritten naar de fietstunnel - eventueel provisorisch - worden aangelegd op het moment dat Helperzoom en Lodewijkstraat worden afgesloten bij de graafwerkzaamheden voor de tunnelbak. Niet in het verlengde van de tunnel, maar direct naar de Esperantostraat en de Waterloolaan toe gebogen. Ik zou het terecht vinden wanneer Aanpak Ring Zuid zich na de opgelopen vertraging moreel verplicht voelde om de overlast voor toekomstige gebruikers van de fietstunnel tot een minimum te beperken. Rekening houden met al deze gebruikers een 'optimalisatie' noemen is immers kwalijke newspeak. Dat de fietstunnel oorspronkelijk geen deel uitmaakte van de aanbesteding was een onvergeeflijke vergissing.
23 december 2019
Tussen de flyover naar de westelijke ring en de rotonde komend vanaf ziekenhuis komt een nieuwe oprit zag ik
22 december 2019
Ik ben normaal niet zo'n azijnzeiker hier. Ik vind het een mooi project en hoop dat jullie er uit komen. Het maakt mij ook niet eens uit of het nou 300miljoen of 500 miljoen gaat kosten en snap dat de aannemer dat niet (volledig) voor zijn rekening gaat nemen. Maar deze update is wel ronduit op het asociale af. Als je een update geeft over de onderhandelingen van een project als dit mag je toch echt wel wat meer inhoud verwachten. Waar gaan de onderhandelingen precies over, hoever is de planning uitgewerkt etc. etc. Om hoeveel extra geld gaat het? Zijn er nog grote verwachte risico's of onduidelijkheden? Ik snap dat de onderhandelingen niet op politieke druk of druk vanuit de samenleving zit te wachten maar op deze manier maak je geen vrienden.
22 december 2019
Vanaf de rotonde aan de westzijde (bv komend vanaf het MZH) kun je dus straks alleen de westelijke ringweg op en niet meer richting Julianaplein. Hoe kom je dan richting Hoogezand?
20 december 2019
4 jaar bedoel ik natuurlijk! Sorry, ik zie ook geen fluit en reacties fabrieken is dan een hele kunst.