10 januari 2020
Hallo Tim, kritisch zijn op berichtgeving mag en kan natuurlijk altijd. Meer kunnen we echter op dit moment niet communiceren. De besprekingen zijn nog gaande en daarom is het beperkt gebleven tot dit bericht. Wel is een tussenbericht gegeven door professor Hertogh. In het Plan van Aanpak door de commissie Hertogh is namelijk aangegeven dat er voor het einde van het jaar ten aanzien van de financiële situatie van het project Aanpak Ring Zuid voor de lange termijn een totaaloplossing moet komen. Onder leiding van Prof.dr.ir. Marcel Hertogh worden gesprekken gevoerd met vertegenwoordigers van Combinatie Herepoort, Aanpak Ring Zuid, Rijkswaterstaat, provincie en gemeente Groningen. Onderdeel van deze gesprekken is het vinden van een oplossing voor de kosten die gepaard gaan met de vertraging van drie jaar van het project Aanpak Ring Zuid. Zoals in de brief is aangegeven, verkiezen alle betrokken partijen een zorgvuldig proces boven een snel proces.
9 januari 2020
Bedankt voor de reactie. Bij schaarste is het een kwestie van prioriteiten stellen, en kennelijk staan fietsers, en sociale veiligheid, niet erg hoog op jullie prioriteitenlijstje. Dat is tamelijk ontluisterend om te zien.
9 januari 2020
Hallo Nick, om maar gelijk met de deur in huis te vallen: het is technisch onmogelijk om de fietstunnel eerder in gebruik te nemen. De pijlers van de tijdelijke weg blokkeren de ingang van de tunnel. We voelen ons zeker verplicht om overlast voor omwonenden en verkeersdeelnemers tot het minimum te beperken. Daar doen we ook ons best voor. In dit geval kan het echt niet anders. Pas nadat de tijdelijke weg is afgebroken, kunnen we aan de slag met de toeritten van de fietstunnel.
9 januari 2020
Hallo Marlieke, 4 jaar is inderdaad een lange periode. Zeker voor de doelgroep die je benoemd. We hebben hier telefonisch contact met elkaar over gehad en tijdens de gesprekken is aangegeven dat we geen klip-en-klare oplossing hiervoor hebben. Onze toezegging om aan te sluiten bij een breder overleg over deze situatie staat nog steeds. We zien de uitnodiging graag tegemoet.
9 januari 2020
Hallo Embo, we wensen jou natuurlijk ook een gelukkig en gezond 2020 toe. De aanpassing van de verkeersregelinstallatie is nog niet gedaan. Het aanpassen kost veel tijd omdat de specialisten die dit kunnen uitvoeren schaars zijn. Vooralsnog gaan we ervan uit dat dit voor het einde van het eerste kwartaal gerealiseerd is. Ook vanuit onze kant het liefst zo snel mogelijk.
9 januari 2020
Hallo Martin, de bypass is op dit moment nog gesloten om twee redenen. De berm moet nog aangevuld worden met zand. Vanwege PFAS heeft dit een lange tijd stil gelegen. Nu de wetgeving is aangepast, kunnen we hier binnenkort weer mee verder. Daarnaast ligt het voorstel voor bebording nog ter beoordeling bij de wegbeheerders. Zonder bebording kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Denk daarbij aan landbouwverkeer dat gebruik maakt van de bypass en vervolgens op de ringweg/snelweg terechtkomt.
9 januari 2020
Hallo T, dat is op dit moment nog niet bekend. Het voorstel voor bebording ligt op dit moment nog ter beoordeling bij de wegbeheerders. Daarnaast moet de berm langs de bypass nog verder aangevuld worden met zand. Vanwege PFAS hebben we dit nog niet kunnen doen. Nu de wetgeving is aangepast, kunnen we daar binnenkort weer starten met het aanvullen van de berm.
9 januari 2020
Hallo Henk, de rijstrook is op dit moment nog gesloten om twee redenen. De berm moet nog aangevuld worden met zand. Vanwege PFAS heeft dit een lange tijd stil gelegen. Nu de wetgeving is aangepast kunnen we hier binnenkort weer mee verder. Daarnaast ligt het voorstel voor bebording nog ter beoordeling bij de wegbeheerders. Zonder bebording kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Denk daarbij aan landbouwverkeer dat gebruik zou kunnen maken van de rijstrook en vervolgens op de ringweg/snelweg terechtkomt.
9 januari 2020
Hallo Hans, Thomas heeft gelijk. Tussen de minirotonde en het Vrijheidsplein komt een nieuwe oprit richting het Julianaplein. Via de volgende link kun je een volledige impressie bekijken van het Vrijheidsplein en de minirotondes. De nieuwe op- en afritten zijn hier goed zichtbaar. https://www.aanpakringzuid.nl/beeld/nu-en-straks/vrijheidsplein.
9 januari 2020
Bij het knooppunt westerbroek zijn 2 bijpasses gemaakt. De bijpass vanuit Groningen richting Hoogezand is echter nog steeds dicht en voor het verkeerslicht is er maar 1 rijbaan beschikbaar ipv 2. Waarom wordt deze bijpass niet opgengesteld?