29 januari 2020
De Beste, de betreffende langsvoeg bij de viaducten over de Hereweg, Esperantokruising en Winschoterdiep (rijbaan) doet het goed. We houden de voeg regelmatig in de gaten met inspecties. Tot nu toe zijn er geen problemen opgetreden en kan het verkeer gewoon doorrijden.
29 januari 2020
Thomas, de bussen en hulpdiensten kunnen tijdens de werkzaamheden gewoon gebruik maken van de Hereweg. Er staat wel een verkeersregelaar bij, die een bus even kan tegenhouden op het moment dat er een damwandplank ingetrild wordt, vanwege de veiligheid.
28 januari 2020
Deze heb ik allebei de zaterdagen nodig namelijk
28 januari 2020
Hoe rijden de bussen naar Helpman / Haren dan? Worden deze omgeleid, of over de busbaan die vanuit Helpman komt gestuurd?
22 januari 2020
Ard, het klopt dat de klus nog niet af is. Het pas later aanvullen van de berm heeft zoals aangegeven te maken met de PFAS-wetgeving. Het lastige hierin is dat er voor deze werkzaamheden een wegafsluiting nodig is. Momenteel zijn er overleggen om dit in februari uit te voeren. Het klopt dat het zand binnen het project zoveel mogelijk hergebruikt wordt. Met betrekking tot je vraag over de bebording: het plan hiervoor is uiteraard al in een vroeg stadium voorgelegd aan de wegbeheerder. Er zijn echter nog gesprekken gaande over de verkeersveiligheid en de bebording op deze plek. Als project en uitvoerder doen we wat er in onze invloedssfeer ligt. Helaas hebben we ook te maken met processen waar we geen invloed op hebben. We hopen natuurlijk dat de bypass op korte termijn open kan!
20 januari 2020
Kunnen jullie mij een tekening copy toekomstige Esparanto fietstunnel hetgeen er nu ligt digitaal kunnen toesturen en daarop ook de dig plaats van de buispalen van de noodweg zodat te zien is waarom er aan de fietstunnel niets gebeurd. Gaarne digitaal toesturen. Dan kan ik dit aan de politiek uitleggen. afwachtend Pieter C.J.Muijzert
20 januari 2020
"Het voorstel voor bebording ligt op dit moment nog ter beoordeling bij de wegbeheerders." Dat vind ik een vreemde reactie. Het plan was al lang en breed bekend. Je wacht toch niet met het voorleggen bij de wegbeheerders tot het moment dat het project is aangelegd?? "Daarnaast moet de berm langs de bypass nog verder aangevuld worden met zand." Dat lijkt me dus meer de echt vertragende factor. De klus is dus nog gewoon niet af. Gelukkig rijden de zandwagens nu dagelijks vanaf het Zuiderplantsoen met afgegraven zand naar andere werklocaties, zoals knooppunt Westerbroek?
15 januari 2020
En, Gelukt? Voeg nu goed?
15 januari 2020
Hoi Michael, wat vervelend dat je zo veel hinder hebt van de werkzaamheden. De geluidsoverlast komt onder andere door het verwijderen van de geluidsschermen. De werkzaamheden duren inderdaad nog tot eind januari. Daarna staan er meer nachtwerkzaamheden gepland. Het zijn steeds andere werkzaamheden en ook niet steeds op dezelfde plek, dus we kunnen niet goed aangeven hoeveel overlast jij daarvan kunt verwachten. We proberen de overlast voor de omwonenden zo veel mogelijk te beperken door overdag al kleine voorbereidende werkzaamheden uit te voeren. Als je je gegevens mailt naar info@aanpakringzuid.nl, nemen we zo snel mogelijk contact met je op om te bekijken of we iets voor je kunnen betekenen.
15 januari 2020
Update: Het is 01:00 uur in de nacht. Ik kan mijn nachtrust wel op m'n buik schrijven, want om de zoveel tijd is een luide knal te horen. Te schandalig voor woorden dat zoiets tot 6 uur in de ochtend door kan gaan. Als ik dit van tevoren had geweten was ik hier nooit gaan wonen. Ik vraag me echt serieus af hoe ik de komende nachten door ga komen als dit nog tot eind januari door moet gaan.