25 februari 2020
Chris, de damwandplanken onder het spoor zijn al in mei 2018 ingetrild. Het klopt dat er komende mei weer een treinvrije periode aankomt. Helaas is het voor het project Aanpak Ring Zuid niet mogelijk in deze periode aan of bij het spoor te werken. Onze werkzaamheden zijn niet te combineren met de werkzaamheden die ProRail laat uitvoeren. In een volgende treinvrije periode moeten vlak bij het spoor nog een aantal damwandplanken worden ingetrild, waarna we een voorgebouwd ‘deksel’ over de damwanden op zijn plek schuiven. Hier wordt vervolgens het spoor overheen teruggebouwd. Hierna kunnen we onder dit ‘deksel’ verder werken aan de bouwkuip voor de verdiepte ligging. Wanneer deze treinvrije periode precies is, wordt momenteel overlegd met ProRail.
25 februari 2020
Jos, een deel van het zand is afkomstig uit de bouwput van de verdiepte ligging. Het uitgangspunt is om het zand dat vrijkomt bij dit project, zo veel mogelijk elders in het project te gebruiken.
24 februari 2020
Dat vind ik een goed idee! De tunnel naar de stationperrons heeft namelijk een hele onprettige scherpe bocht waardoor fietsers en bromsnorfietsen cq scooters tegen de muur kunnen fietsen, vooral mensen op ebikes. Met alle calamiteiten die dat met zich mee brengt.
22 februari 2020
dit verhaal slaat echt helemaal nergens op, deze afrit ligt er al, en waarom weghalen als dit het algemeen gemak dient en geen gevaar oplevert.
22 februari 2020
Het spoor gaat in mei enkele weken dicht voor allerlei werkzaamheden, is dat niet het moment om de damwanden vlakbij het spoor te plaatsen waarvoor het treinverkeer moer worden stilgelegd? Op die manier heb je geen extra stremming nodig met alle hinder voor reizigers van dien.
22 februari 2020
Wordt hiervoor niet het zand gebruikt wat vrijkomt bij het uitgraven van het verdiepte tracé van de ringweg? Indien dit zand niet gebruikt wordt, waarom niet, en waar wordt dit na het uitgraven naartoe gebracht (zand en zwarte grond)?
21 februari 2020
Vraagje, er worden damwanden ingetrild bij en in het winschoterdiep. Wordt het winschoterdiep dan tijdelijk of langere tijd gestremd? Dit aangezien hier aardig wat (fiets) verkeer langs gaat richting kantoren en Euroborg...
18 februari 2020
John, Bedankt voor je antwoorden!
18 februari 2020
J.D., langs de Bornholmstraat ligt al een vrijliggend fietspad voor fietsers in beide richtingen. Deze fietsverbinding blijft intact. Het fietspad langs de Europaweg wordt een extra verbinding.
17 februari 2020
Beste Bewoner Oosterpoort, hieronder onze antwoorden. 1. Nee, rondom de Esperantokruising zijn nog niet alle damwandplanken ingetrild. Dit voorjaar gaan we aan de slag bij de toegangsweg van DUO/Belastingdienst. Een deel van de damwandplanken bij De Frontier/Verlengde Meeuwerderweg zit ook nog niet op z’n plek. Onder het spoor zijn de damwandplanken al wel ingetrild. In de omgeving van de Meeuwerderbaan, de H.L. Wichersstraat en (Oude) Winschoterdiep zitten de meeste damwandplanken al in de grond. Nadat we een deel van het Oude Winschoterdiep hebben gedempt, kunnen we het laatste stukje van de oude ringweg afbreken en op deze plek de damwandplanken intrillen. Zie ook ons https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/voortgang-damwandplanken-intrillen-tussenwanden-kempkensberg (voorgangsartikel). 2. Op 3 april 2020 gaat de spoorwegovergang bij de Esperantostraat om veiligheidsredenen voorgoed dicht. Doordat hier een vierde spoor wordt aangelegd, gaan er meer treinen rijden. Daarom mag deze overgang niet open blijven. Het exacte tijdstip van sluiten van de Esperantokruising kunnen we nu nog niet aangeven, dat hangt samen met de planning van de werkzaamheden die dag. Fietsers, auto’s en bussen kunnen vanaf 3 april gebruik maken van de Helperzoomtunnel. 3. Ja, we gaan na 3 april het verkeer monitoren, samen met Groningen Bereikbaar. 4. Op welke wijze bedrijven en werknemers worden geïnformeerd, bespreken we met Groningen Bereikbaar.