15 april 2020
Beste Combinatie Herenpoort, Zijn de werkzaamheden aan de laan Corpus den Hoorn al afgerond? Met vriendelijke groet, Suzana Blakaj
15 april 2020
Hallo ARZ, Ik geloof mijn oren en ogen niet als ik dit bericht van jullie lees. Met name deze alinea is ronduit stuitend: "Uiteraard realiseren we ons dat het intrillen van damwandplanken hinder veroorzaakt zoals geluid en trillingen. In deze periode van coronamaatregelen zullen de omwonenden meer thuis zijn dan normaal. Het ontwijken van de hinder is dan ook lastig. Wij gaan door met de werkzaamheden om vertraging te voorkomen en vragen hiervoor begrip. Overlast proberen we zo veel mogelijk te beperken. Een groot deel van de trilwerkzaamheden die op zaterdagen gepland stonden, doen we vanwege het rustige verkeer nu doordeweeks" Jullie vragen voor begrip??? Dit is toch de omgekeerde wereld en hieruit blijkt maar weer dat (hoogst onzekere) financiële belangen voorgaan boven bewonersbelangen en overlast. Ontbreekt in deze alinea niet nog een passage dat wanneer de overlast te veel wordt indien je thuiswerkt dat je kosteloos kunt uitwijken? Ik lees de laatste tijd weinig meer over hotelovernachtingen of ander maatwerk? Of is dat in deze fase ineens teveel van het goede? Hoe kun je het nou verzinnen om in deze tijden dit zo in te plannen en nog te doen laten voorkomen alsof het een geweldige actie is dat er op zaterdag niet hoeft te worden getrild?!? Nee, dit is een uitstekende oplossing voor jullie; we gaan nu de hele werkweek (wat er nog van overblijft voor de thuiswerkers) gebruiken om te trillen. Maximale flexibiliteit tegen zo min mogelijk kosten voor jullie, niet waar?? Als ZZP'er is dit in deze fase het laatste zetje wat je net nodig hebt.. En dan nog even over de periode: 20 april tot 29 mei, ja u leest het goed; meer dan een maand!!! Dit is toch ongekend en dat dit ook zo maar mag in deze wereld. Als burger ben je ook maar een roepende in de woestijn, het doel heiligt alle maar dan ook werkelijk alle middelen. Foei, ringzuid, foei Bert Kramer, u zult u zich diep moeten schamen vanwege deze schoffering van alle buurtbewoners naast de ringzuid. S. Bergsma.
14 april 2020
Blijft de bushalte bij de Papiermolenlaan op dezelfde plek, of wordt deze wat verplaatst?
14 april 2020
Kan iemand mij vertellen of uitleggen waarom dit zo laat wordt gecommuniceerd???? Vind dit maar een vreemde gang van zaken op deze manier... of heb ik iets gemist en was dit al langer bekend?
14 april 2020
Uit nieuwsgierigheid, is er een reden waarom het fietspad bij de helperzoomtunnel niet rood maar zwart is?
14 april 2020
Kan de webcam bij de Frontier dan niet op de hoek van het gebouw worden gezet? Dan heb je beter zicht op de komende werkzaamheden voor het DUO gebouw.
10 april 2020
Nu de webcam bij de Helperzoom weg is lijkt het me leuk om deze nu te plaatsen waar men bezig is om de eerste bouwkuip te maken gr.
9 april 2020
Erik, hier de antwoorden op je vragen. 1. Voorop staat dat de aanleg van de verdiepte ligging veilig en beheerst moet gebeuren. De aanbevelingen van Deltares zijn door Combinatie Herepoort opgevolgd en maken deel uit van het definitief ontwerp van de bouwkuip. Dit geldt ook voor de aanbevelingen over de pompproeven. Afgelopen winter is een uitgebreide pompproef uitgevoerd aan de Kempkensberg. Daarnaast is het netwerk van peilbuizen verruimd, met meer en diepere peilbuizen. 2. Ook de aanbevelingen van Deltares over de zettingsrisico’s zijn opgevolgd. Om zettingsrisico’s te beheersen, is de uitvoeringsmethodiek aangepast. In het oostelijke deel van de bouwkuip wordt onderwaterbeton toegepast; in het westelijke deel vindt bemaling plaats. 3. Er is aanvullend onderzoek uitgevoerd bestaande uit de pompproef aan de Kempkensberg, aanvullende sonderingen, het bijplaatsen van peilbuizen en het uitvoeren van samendrukkingsproeven. 4. Helpman en de Herewegbuurt zijn gefundeerd op de Hondsrug. Hier zijn geen zettingsgevoelige grondlagen aanwezig, maar wel zeer onsamendrukbare keileem. Hierdoor is het risico op zettingen als gevolg van stijghoogteverlaging vrijwel nihil. Toch wordt tijdens het werk door middel van monitoring gecontroleerd op grondwaterstandsdaling en eventuele zettingen. 5. Uit de pompproeven bleek dat bemaling nihil effect heeft op de grondwaterstand. Toch wordt de grondwaterstand tijdens het werk nauwkeurig gemonitord. Mochten er zich onverwachte situaties voordoen, dan worden maatregelen getroffen en het werk aangepast. Als je meent schade te hebben, kun je dat melden bij Combinatie Herepoort. Meer informatie over de aanleg van de verdiepte ligging lees je in ons https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/hoe-dan/de-bouwkuip-aanleggen-voor-de-verdiepte-ligging-hoe-dan (nieuwe artikel 'De bouwkuip aanleggen voor de verdiepte ligging? Hoe dan?’).
Slimme Vraag: kan de ombouw van de zuidelijke ringweg worden versneld, nu er veel minder verkeer is?
9 april 2020
Beste John, Wanneer is duidelijk wanneer er getrild gaat worden? En welke eventuele maatregelen er worden genomen? Ik zal mijn werkgever namelijk op korte termijn moeten inlichten dat ik gedurrende de werkzaamheden niet of ten dele kan werken vanwege de te verwachten overlast. Ik woon dichtbij de ring en het DUO gebouw namelijk. Hoor graag van je. Diederik
8 april 2020
De gemeente is vertegenwoordigd in Aanpakringzuid en daarom zou ARZ hier gewoon op moeten reageren. Waarom blijft het zo stil? Fietsers en hun veiligheid hebben geen prioriteit bij ARZ, zie ook discussie over het fietspad langs de Verlengde Hereweg. Overigens kan ik de essentie van een reactie (mocht die nog komen) al voorspellen: We hebben hier lang en goed over nagedacht, het was de beste oplossing, alle andere oplossing waren nog erger, de buurt heeft meegedacht, de fietsersbond heeft meegepraat, maar we houden het natuurlijk goed in de gaten. Het probleem is natuurlijk dat die hele Helperzoomtunnel nooit had moeten worden aangelegd. Zelfs de politieke partijen die er indertijd vòòr hebben gestemd zeggen dat nu niet meer voor deze oplossing gekozen zou zijn (Tom Rustebiel). En nu zitten we opgescheept met een onmogelijk kruispunt. Bedankt.