29 augustus 2020
Vraagje: Is het intrillen van de damwandplanken al afgerond bij het Oude Winschoterdiep en de Frontier? Zo ja: Kan de dampplanken(af)teller dan ge-update worden? Tevens ook graag de kaart die erbij hoort. Wanneer worden de laatste damwandplanken bij de Papiermolenlaan erin getrilt? Groeten, Bert
28 augustus 2020
Ard, volgende week is er een overleg met bewoners van de Herewegbuurt om de maatregelen te evalueren en klachten te bespreken. Wat betreft het linksafslaan de Waterloolaan op: dat is nog steeds niet toegestaan. De gemeente heeft het bord met de verplichte rijrichting laten verwijderen, omdat de pijl in het verkeerslicht en de pijl op het wegdek wettelijk gezien voldoende zijn (je mag bij groen licht alleen die richting op rijden die de pijl aangeeft).
28 augustus 2020
Ergens anders valt te lezen dat ze een gedeelte van de grond eruit halen en er dan een betonprop in aanbrengen zodat de buispalen meer draagvermogen hebben. Lijkt mij verder ook erg interessant als men een artikel schrijft over hoe je zo'n viaduct maakt, we kunnen nu namelijk ook mooi meekijken.
27 augustus 2020
Op de webcam volg ik de werkzaamheden bij de Brailleweg. Mijn vraag is: Waar is men mee bezig met de buispalen? Ik zie dat er iets uit de diepte wordt “geschept” Er wordt iets uitgezogen, de geribbelde bovenkant wordt “bijgeslepen” Kan ik ergens de technische details vinden? Met vriendelijke groet, lourens
26 augustus 2020
Er is nog geen planning voor het aanbrengen van de grond. Er is ook nog geen globale planning voor de tijdelijke T-splitsing Julianaplein. De vleugelwanden van de Papiermolentunnel hebben we nu al gesloopt omdat dit afgerond moest zijn voordat de onderdoorgang Vondellaan dicht ging. We gaan nu eerst verder met het slopen van de onderdoorgang Vondellaan.
26 augustus 2020
Er is nog geen planning voor het aanbrengen van de grond. Er is ook nog geen globale planning voor de tijdelijke T-splitsing Julianaplein. De vleugelwanden van de Papiermolentunnel hebben we nu al gesloopt omdat dit afgerond moest zijn voordat de onderdoorgang Vondellaan dicht ging. We gaan nu eerst verder met het slopen van de onderdoorgang Vondellaan.
26 augustus 2020
'Oude Winschoterdiep: vanaf 19 augustus Nu de werkzaamheden bij De Frontier zijn stilgevallen, verplaatsen we de heistelling naar het Oude Winschoterdiep. Hier gaan we vanaf morgen, woensdag 19 augustus, aan de slag. We hervatten hier het werk dat we eind juli hadden afgebroken. Naar verwachting duurt dit tot en met maandag 24 augustus.' Het is nu 26 augustus... Kan ik een update van jullie krijgen? Ik wacht overigens ook nog steeds op een reactie op mijn vraag elders (bij de Papiermolentunnel).
25 augustus 2020
Bert, excuus voor mijn late reactie. Inmiddels zijn de werkzaamheden afgerond en is de bebording aangebracht. Dit moet de situatie een stuk duidelijker maken.
24 augustus 2020
Wanneer wordt er gereageerd op de (tweede) vraag van Marjo? Ik heb dezelfde vraag. Jullie schrijven dat voor het aanbrengen van grond (voorbelasting) voor de tijdelijke T-splitsing Julianaplein het nodig is om de betonnen vleugelwanden van de Papiermolentunnel aan de zuidzijde te slopen. Dat is volgens jullie eigen administratie op deze pagina afgerond. Waarom is er dan nog niet begonnen met het aanbrengen van grond voor de tijdelijke T-splitsing? Wanneer gebeurt dit alsnog?
21 augustus 2020
Op zich wordt de A7/N7 een prachtig stukje vakmanschap, zeker met de aansluitingen van de ring West en de A-28. Prachtig! De vele offers gevraagd van de directe omgeving, zijn volgens mij toch wel ongewenst. Het verkeer dat lángs Groningen moet (goed voor de economie van het noorden) krijgt met het nieuwe plan alle ruimte. Verkeer dat van de A7, N7, A28 naar de stad zelf moet en andersom, kon tot voor de aanpak op diverse plekken in- en uitvoegen op genoemde wegen, maar wordt nu geconcentreerd in woonwijken en op toegangswegen naar het centrum. De routes van en naar de ringweg zijn al buitensporig langer dan voorheen. Er ontstaan extreem langere rijtijden, dus meer drukte in de stad en daarmee ook meer luchtverontreininging en onveiliger situaties door vastlopend verkeer. Een oplossing om de drukte te neutraliseren zou voldoende frequent rijdend, gratis openbaar vervoer zijn, vanaf de P+R terreinen aan de rand van de stad naar het centrum en andersom.