2 december 2020
Zou dit achter de schermen een punt van onenigheid zijn tussen aannemer en opdrachtgever? De aannemer vind dat de portaal niet noodzakelijk is en nergens vermeld staat en zal er dus ook niet voor willen betalen. De opdrachtgever is van mening dat dit wel het geval is en wil dat de aannemer hier voor betaald? Dat is eigenlijk de enige reden die ik kan verzinnen waarom het meer dan een jaar moet duren voordat een redelijke standaard wegvoorziening is geplaatst. Verklaard ook waarom de aansluiting niet eerder is open gegaan met b.v. tijdelijke bebording,... de hakken zijn in het zand gezet.
2 december 2020
John, je geeft aan waarom de bypass niet open kan. Dat verhaal heb je in januari al geplaatst en herhaal je nu in je reactie. Het is geen antwoord op de vraag waarom het zo lang duurt voordat die bebording goed is geregeld. Dát is de vraag die hier gesteld wordt. Waarom duurt het zo lang? Dus, hopelijk ben je bereid het nog een keer te proberen, om vervolgens daadwerkelijk in te gaan op de vraag. Waarom heeft het zoveel tijd nodig om het portaal en de bebording voor elkaar te krijgen? Dat zie je nergens anders in Nederland, of er hangt een goed verhaal onder. Het verhaal ontbreekt bij ARZ, we horen alleen de langspeelplaat dat de bebording nog niet geregeld is. Dat wéten we, dat is in januari al verteld.
30 november 2020
Jan-Geert, de ontbrekende borden geven aan dat het verkeer via deze bypass op de A7 richting Hoogezand gaat. Deze borden komen boven de weg en worden bevestigd aan een portaal. De wegbeheerder vindt de bestaande aanduiding niet voldoende.
30 november 2020
Manuela, dit fietspad is het komende jaar verlegd naar de oostkant van de rotondes. Hierdoor is er voldoende werkruimte om in januari te starten met de voorbereidingen voor de verbreding van de zuidelijke ringweg. Tot wanneer precies, is afhankelijk van de voortgang van de werkzaamheden. Kun je ons laten weten wat je zo gevaarlijk vindt aan de omleiding voor fietsers?
25 november 2020
Hans, we hopen met jou dat je het nieuwe Julianaplein nog te zien krijgt! Bedrijven die het project Aanpak Ring Zuid wilden uitvoeren, moesten daarvoor een plan indienen. De plannen zijn beoordeeld op prijs en kwaliteit. Daarnaast konden de bedrijven extra scoren op het voorkomen van verkeershinder, meer duurzaamheid en maatregelen om de risico's van het project te beperken. Combinatie Herepoort bestaat uit twee Duitse en vier noordelijke ondernemingen. De vier noordelijke bedrijven brengen specifieke kennis van de lokale situatie in. Herepoort geeft aan dat ongeveer 70% van de omzet neerslaat in de regio, via de inzet van lokale bedrijven en leveranciers.
25 november 2020
Leo, het spoordek is voor de gehele breedte van de verdiepte ligging. Het komt onder het spoor te liggen, haaks op de ringweg. De treinen van en naar het Hoofdstation gaan straks over het spoordek heen. Dat geldt ook voor het verkeer van de Helperzoom naar Verlengde Willemstraat, en het verkeer op de Verlengde Lodewijkstraat . De zuidelijke ringweg gaat er onderdoor.
24 november 2020
Ik vind het allemaal erg ongeloofwaardig. Een bypass niet open doen vanwege het ontbreken van borden. Wel bord ontbreekt dan nog? De borden met de aanduiding van snelweg staan er toch en daarmee moet het duidelijk zijn dat je er niet met een tractor oid op kan/mag. Of speelt hier het hele gedoe tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mee...
21 november 2020
Ik ben nu 74 jaar en ik hoop dat ik nog mag meemaken dat ooit het Julianaplein af komt . Ik snap niet de men met de combinatie Herenpoort in zee is gegaan . allemaal onervaren kleine aannemers die zo een groot project niet aan kunnen . Waarom niet vanaf het begin voor Heijmans , Strukton en BAM gekozen . Dat zijn ervaren wegenbouw aannemers
21 november 2020
Ik bedoel eigenlijk dit stukje damwand. https://gyazo.com/0e1a1f7c9f36ba0123896a668b76eb42 Het omcirkelde deel is toch ook al afgerond?
21 november 2020
Hoelang wordt het fietspad omgeleid? De huidige situatie is voor fietsers levensgevaarlijk :-(