3 november 2020
Lars, voor de doorstroming op de westelijke ringweg zou het inderdaad beter zijn als de verkeerslichten nu al verdwijnen. Maar zonder verkeerslichten kan het verkeer vanaf de Leonard Springerlaan niet de ringweg op en omgekeerd. Onder andere vanwege MartiniPlaza is het belangrijk dat er een aansluiting op de Leonard Springerlaan blijft bestaan. In ons project passen we deze kruising aan, zodat de verkeerslichten verdwijnen én de Leonard Springerlaan een aansluiting houdt op de ringweg.
3 november 2020
Sander, inderdaad kan het verkeer richting oostelijke ringweg ook de route via knooppunt Westerbroek nemen. De Sontbrug is indertijd (2015) aangelegd onder andere om de zuidelijke ringweg te ontlasten, ook tijdens de bouwperiode. Daarom hebben we ook deze route benoemd. Wat de meest gunstige route naar de oostelijke ringweg is, is uiteraard ook afhankelijk van je vertrekpunt. Als je vanaf de Griffeweg/Sontweg of UMCG komt, is de route via Sontbrug (of Damsterdiep) sneller. Als je vanaf de Boumaboulevard (Europapark) komt, is de route via de Europaweg/oude A7 waarschijnlijk sneller.
1 november 2020
Vanuit Helpman kun je beter na Helperzoomtunnel rechts af, richting Bornholmstraat en daar weer rechts. Daarna via Gotenburgweg naar de nieuwe oprit bij de Kieler bocht
31 oktober 2020
Wat dachten jullie? We maken zo veel mogelijk oversteekplaatsen voor fietsers. Des te groter is de kans dat er een platgereden wordt? Wat een kutzooi is dat geworden zeg.
31 oktober 2020
Dank, er wordt beweerd dat de agrarische sector verantwoordelijk is voor dat het grondwater pijl daalt in Nederland, dit is dus een gedeeltelijke misvatting. Ook is de bouw hier voor een groot deel verantwoordelijk voor denk aan het hele wegennet en viaducten en stadsuitbreiding waar het grondwater wegloopt en weggepompt wordt naar de rivieren. Toch is de landbouw ook hierbij het kop van jut, terwijl hier meest oppervlaktewater dus regenwater wordt gebruikt bij beregening. Vr.gr M.Boon.
30 oktober 2020
Marco, leuk dat je de werkzaamheden volgt. Momenteel is er nog geen webcam in de buurt van het Vrijheidsplein. Binnenkort plaatsen we op deze locatie wel een webcam zodat we ook hier de werkzaamheden kunnen volgen. De extra webcam gericht op het Vrijheidsplein zal later te vinden zijn onder het kopje 'webcams'.
30 oktober 2020
Het is en blijft verbazingwekkend. Nu het tijdelijk viaduct over de Paterswoldseweg. Kunst en vliegwerk. Het gepuzzel vooraf over de verkeersomleidingen. Dat dit gepaard gaat met overlast nemen we op de koop toe. Vooral respect voor de verkeersbegeleider die constant ongehoorzame weggebruikers tot orde moeten roepen. Als verkeersbegeleider moet je uit het goed hout gesneden zijn. De ene keer behulpzaam en de andere keer duidelijk met een iets andere toon. Petje af. Binnenkort ga ik met pensioen en blijf het project nauwlettend volgen. Daar ik van origine uit de weg- en waterbouwsector afkomstig ben volg ik dit project met iets meer dan grote belangstelling. Ga zo door en gezamenlijk brengen we dit project tot een goed einde. Over 10 jaar zijn we alles vergeten en genieten we van een gigantisch mooi project.
29 oktober 2020
Zou het vanwege drukte en kans op opstoppingen niet verstandig zijn om ook het verkeer dat naar de Oosterlijke rondweg moet te adviseren om via de Europaweg (oude ring) te gaan? Dit ivm minder stoplichten en dubbele rijstrook? Dan kan iedereen alsnog de ''snellere'' route nemen. De verkeerslichten (en kruising) aan de Eltjo Ruggeweg zijn niet bepaald ideaal voor de doorstroming van nog meer verkeer.
29 oktober 2020
Toch even een paar vragen: -Wanneer wordt er beton gestort in het noordelijk landhoofd? -Wanneer gaat er beton gestort worden in het zuidelijk landhoofd? -Waar gaat het brugdek gebouwd worden? Is men hier al mee bezig? Zo nee, waarom niet en wanneer gaat dit wel beginnen? -Wanneer wordt het brugdek geplaatst? -Wanner kan men over het nieuwe viaduct rijden? Bedankt voor jullie reacie. Bert
29 oktober 2020
Maarten, om de nieuwe op- en afrit bij de Europaweg te kunnen bouwen, hebben we deze ruimte inderdaad nodig. Bij de ombouw van de ringweg is hinder, zowel voor omwonenden als voor het verkeer, helaas onvermijdelijk. Samen met Groningen Bereikbaar proberen we de hinder voor het verkeer te beperken. Een alternatieve route vanuit Helpman is door de Helperzoomtunnel, naar de Europaweg en dan via de Sontweg en de Sontbrug naar de oostelijke ringweg.