21 januari 2021
Hans, Aanpak Ring Zuid en Combinatie Herepoort zijn samen op zoek naar een definitieve oplossing voor de overlast die de omwonenden ervaren. We kijken naar alle mogelijkheden.
21 januari 2021
Lucinda, Aanpak Ring Zuid en Combinatie Herepoort zijn samen op zoek naar een definitieve oplossing voor de overlast die de omwonenden ervaren. We kijken naar alle mogelijkheden.
21 januari 2021
Arjen, Aanpak Ring Zuid en Combinatie Herepoort zijn samen op zoek naar een definitieve oplossing voor de overlast die de omwonenden ervaren. We kijken naar alle mogelijkheden. Dank voor het meedenken.
20 januari 2021
Excuses René, ik had je vraag over het hoofd gezien. Het klopt dat deze vloer er ook weer uit moet. Deze tijdelijke werkvloer zit ongeveer halverwege de diepte van de uiteindelijke verdiepte ligging. Het is niet mogelijk om eerst de bouwkuip op de plek helemaal uit te graven en dan in de diepe bouwkuip te werken aan het spoordek. Dit is een te diepe afstand om straks veilig en beheerst het spoordek rond het maaiveldniveau in te kunnen rijden met SPMT’s (een soort platte voertuigen waar het dek straks op ligt).
20 januari 2021
Laurens, je ziet inderdaad verschillende lagen die nu bij De Frontier worden opgebouwd. Allereerst hebben we een tijdelijke werkvloer van beton gestort. Hierop hebben we een stempelvloer aangelegd. Deze zorgt voor voldoende draagkracht en stabiliteit. Vervolgens hebben we een ondersteuningsconstructie opgebouwd waarop de bekisting is aangebracht. Momenteel zijn we bezig met het aanbrengen van de wapening en in te storten onderdelen zoals mantelbuizen voor de toekomstige kabels. Medio februari staat de betonstort van het spoordek gepland.
20 januari 2021
Manuela en Harald, bedankt voor jullie beschrijvingen van de situatie. Jullie hebben zeker gelijk dat er momenteel veel meer oversteekpunten zijn op deze rotonde voor fietsers. Helaas hebben we de werkruimte aan de Gotenburgweg/Osloweg nodig om hier de verbreding van de ringweg te bouwen. Over een jaar zal het fietspad weer terug worden omgelegd en is het aantal oversteekpunten weer zoals deze was. Bedankt voor jullie punten over het schuine aflopen en de bebording. We bekijken of aanpassingen hierin mogelijk zijn.
20 januari 2021
Manuela en Harald, bedankt voor jullie beschrijvingen van de situatie. Jullie hebben zeker gelijk dat er momenteel veel meer oversteekpunten zijn op deze rotonde voor fietsers. Helaas hebben we de werkruimte aan de Gotenburgweg/Osloweg nodig om hier de verbreding van de ringweg te bouwen. Over een jaar zal het fietspad weer terug worden omgelegd en is het aantal oversteekpunten weer zoals deze was. Bedankt voor jullie punten over het schuine aflopen en de bebording. We bekijken of aanpassingen hierin mogelijk zijn.
19 januari 2021
Eerst zien en dan geloven er is al veel gesproken en veel gezegd en beloofd waardoor er elke keer vertraging door kwam. Natuurlijk zijn er ook tegenslagen bekend en geweest. Zo ook aan de Paterswoldseweg overlast van de brug heb er toen melding over gedaan om er piepschuimblokken te plaatsen op en aflopend naar de weg aan te brengen wat ook gebruikt is om de weg te realiseren. Dan kan het zijn bij het oprijden van de brug en het af rijden ervan stuk minder is en de overlast wordt verminderd. Bij het oprijden van de brug een stuk van de blok af te halen en bij de aansluiting andersom zoals straatklinkers en buiten gevels gedaan zijn bij de op bouw ervan. Succes.
19 januari 2021
duidelijk, dank voor je reactie John.
19 januari 2021
Leon, het verbreden van de A28 is nodig voor de ombouw van het Julianaplein. Het nieuwe Julianaplein moet meer verkeer kunnen verwerken dan het huidige Julianaplein. Daarvoor moet ook de capaciteit op de toeleidende wegen worden vergroot.