12 januari 2021
Dank voor de reactie, en goed nieuws dat de tunnel er in elk geval komt. Ter verduidelijking: ik begrijp dat er in de tunnel zelf geen bocht komt en dat die haaks op het spoor komt, omdat dat anders te duur wordt. Mijn idee was eerder dat de hellingbaan aan de noordoostkant van de tunnel in de richting van de Verlengde Lodewijkstraat zou komen te liggen, en niet rechtdoor zou lopen richting Esperantostraat. Het fietspad zou dan dus direct na de tunnel naar links buigen, en langs het spoor omhoog gaan, zoals dat ook gedaan is bij Station Europapark. Mij lijkt dat niet veel duurder dan een hellingbaan richting de Esperantostraat, en ook niet sociaal onveilig, als het tenminste een ruim fietspad wordt. Misschien maakt die laatste vereiste het lastig om ook nog auto's op de Verlengde Lodewijkstraat toe te laten... maar daarop heb ik de suggestie dat de Oosterstraat beter een fietsstraat zou kunnen worden, en dat auto's over de Meeuwerderweg kunnen worden geleid. De Oosterstraat is smal en voor fietsers is de straat met auto's relatief onveilig. Ingeval de fietstunnel een hellingbaan in de richting van de Esperantostraat krijgt, waarbij bijvoorbeeld ter hoogte van de Meeuwerderweg weer het straatniveau wordt bereikt, dan zullen heel veel fietsers vanuit daar gaan terugfietsen naar de Oosterstraat, bijvoorbeeld door de Frederikstraat of de Warmoesstraat. Hoe wenselijk of onwenselijk dat is, weet ik niet. Tot slot: ik heb natuurlijk het overzicht over de verkeersstromen en beperkingen niet. Maar vragen staat vrij. Het is al heel positief dat iedereen op deze manier kan meedenken over hoe het gaat worden.
12 januari 2021
De zin 'verwacht wordt dat het lostrillen van de damwanden weinig geluids- en trillings-hinder geeft' geeft de realiteit in ieder geval niet goed weer. Het lawaai en de overlast is weer enorm.
12 januari 2021
Anja, de maatregelen die we hadden genomen om de overlast te verminderen, hadden helaas onvoldoende effect. Dat betekent dat we op zoek gaan naar een andere oplossing. Woensdagavond 13 januari gaat de maximumsnelheid op de ringweg bij het viaduct omlaag van 70 km/uur naar 50 km/uur. De snelheidsverlaging is tijdelijk en geldt totdat er andere maatregelen zijn genomen. Lees ook: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/snelheid-omlaag-tussen-vrijheidsplein-en-julianaplein-tegen-geluidsoverlast (het artikel ‘Snelheid omlaag tussen Vrijheidsplein en Julianaplein tegen geluidsoverlast').
12 januari 2021
Wolter, de maatregelen die we hadden genomen om de overlast te verminderen, hadden helaas onvoldoende effect. Dat betekent dat we op zoek gaan naar een andere oplossing. Woensdagavond 13 januari gaat de maximumsnelheid op de ringweg bij het viaduct omlaag van 70 km/uur naar 50 km/uur. De snelheidsverlaging is tijdelijk en geldt totdat er andere maatregelen zijn genomen. Lees ook: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/snelheid-omlaag-tussen-vrijheidsplein-en-julianaplein-tegen-geluidsoverlast (het artikel ‘Snelheid omlaag tussen Vrijheidsplein en Julianaplein tegen geluidsoverlast').
12 januari 2021
Annet, de maatregelen die we hadden genomen om de overlast te verminderen, hadden helaas onvoldoende effect. Dat betekent dat we op zoek gaan naar een andere oplossing. Woensdagavond 13 januari gaat de maximumsnelheid op de ringweg bij het viaduct omlaag van 70 km/uur naar 50 km/uur. De snelheidsverlaging is tijdelijk en geldt totdat er andere maatregelen zijn genomen. Lees ook: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/snelheid-omlaag-tussen-vrijheidsplein-en-julianaplein-tegen-geluidsoverlast (het artikel ‘Snelheid omlaag tussen Vrijheidsplein en Julianaplein tegen geluidsoverlast').
12 januari 2021
Roy, de maatregelen die we hadden genomen om de overlast te verminderen, hadden helaas onvoldoende effect. Dat betekent dat we op zoek gaan naar een andere oplossing. Woensdagavond 13 januari gaat de maximumsnelheid op de ringweg bij het viaduct omlaag van 70 km/uur naar 50 km/uur. De snelheidsverlaging is tijdelijk en geldt totdat er andere maatregelen zijn genomen. Lees ook: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/snelheid-omlaag-tussen-vrijheidsplein-en-julianaplein-tegen-geluidsoverlast (het artikel ‘Snelheid omlaag tussen Vrijheidsplein en Julianaplein tegen geluidsoverlast').
12 januari 2021
Greet, de maatregelen die we hadden genomen om de overlast te verminderen, hadden helaas onvoldoende effect. Dat betekent dat we op zoek gaan naar een andere oplossing. Woensdagavond 13 januari gaat de maximumsnelheid op de ringweg bij het viaduct omlaag van 70 km/uur naar 50 km/uur. De snelheidsverlaging is tijdelijk en geldt totdat er andere maatregelen zijn genomen. Lees ook: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/snelheid-omlaag-tussen-vrijheidsplein-en-julianaplein-tegen-geluidsoverlast (het artikel ‘Snelheid omlaag tussen Vrijheidsplein en Julianaplein tegen geluidsoverlast').
12 januari 2021
Martin, de maatregelen die we hadden genomen om de overlast te verminderen, hadden helaas onvoldoende effect. Dat betekent dat we op zoek gaan naar een andere oplossing. Woensdagavond 13 januari gaat de maximumsnelheid op de ringweg bij het viaduct omlaag van 70 km/uur naar 50 km/uur. De snelheidsverlaging is tijdelijk en geldt totdat er andere maatregelen zijn genomen. Lees ook: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/snelheid-omlaag-tussen-vrijheidsplein-en-julianaplein-tegen-geluidsoverlast (het artikel ‘Snelheid omlaag tussen Vrijheidsplein en Julianaplein tegen geluidsoverlast').
12 januari 2021
Lucinda, de maatregelen die we hadden genomen om de overlast te verminderen, hadden helaas onvoldoende effect. Dat betekent dat we op zoek gaan naar een andere oplossing. Woensdagavond 13 januari gaat de maximumsnelheid op de ringweg bij het viaduct omlaag van 70 km/uur naar 50 km/uur. De snelheidsverlaging is tijdelijk en geldt totdat er andere maatregelen zijn genomen. Lees ook: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/snelheid-omlaag-tussen-vrijheidsplein-en-julianaplein-tegen-geluidsoverlast (het artikel ‘Snelheid omlaag tussen Vrijheidsplein en Julianaplein tegen geluidsoverlast).
12 januari 2021
Het is 'iets', maar ik zie en hoor nu ook de vrachtwagens met minder dan 70 km/pu over het viaduct rijden, dus de reductie van de snelheid zal minimaal zijn. Dus ik hoop echt dat ARZ/CHP wel het gaspedaal ingetrapt houdt aangaande het vinden en toepassen van een structureel en goedwerkende oplossing. Het inpakken van de brug heeft m.i. meer kans van slagen dan het bouwen van een laag muurtje, zoals nu reeds is gedaan aan de zuidzijde.