12 mei 2021
Peter, het spoordek komt tijdelijk te rusten op 50 'Tubexpalen'. Dit zijn stalen palen gevuld met wapening en beton. De palen staan met de onderzijde stevig in het zeer stijve Peelo-zandpakket. De draagkracht van de palen is voldoende om het gewicht van het dek, de spoorbaan en de treinen te dragen.
12 mei 2021
Brenda, op de Brailleweg geldt voor gemotoriseerd verkeer eenrichtingsverkeer. Voetgangers en fietsers kunnen wel beide kanten op. Je gaat als fietser of voetganger twee keer een onderdoorgang door. De onderdoorgang van het oude viaduct heeft armaturen, dus die zorgen voor verlichting. Het nieuwe viaduct heeft (nog) geen armaturen, maar daar staan twee lantarenpalen die voor de verlichting zorgen.
12 mei 2021
Dank je, Bart! Je kunt het inrijden nu op de webcam volgen, we zijn gestart!
12 mei 2021
Koen, ja, dat klopt! De treinen rijden straks tussen de twee ‘kabelgoten’ (de betonnen muurtjes) die je op het spoordek ziet. De Verlengde Lodewijkstraat loopt dan straks rechts hiervan over het spoordek. Zo kunnen we inderdaad straks de verdiepte ligging verder aanleggen, zonder het verkeer te hinderen. Bedankt!
11 mei 2021
Woensdag nadert! Zet om op en veel succes! (Waar kun je zien hoe jullie in de planning vooruit, achter of mee lopen?)
11 mei 2021
Tomorrow around 9am. It will take 4 till 5 hours till it's on it's place.
11 mei 2021
Wim, scherp gezien! Op de pagina Spoordek hebben we een hindertabel staan met de juiste data. Hier is ook meer specifieke informatie over hinder te vinden. Ik heb de verouderde tabel hierboven verwijderd.
11 mei 2021
Marjo, fijn dat je meekijkt. Het spoordek komt te rusten op de twee rijden palen die al zichtbaar zijn.
11 mei 2021
Belachelijke reactie. Dit ís toch een aankondiging, zeikstraal!!
11 mei 2021
GJ, we hebben een tip als het beeld van de webcam niet scherp is. Klik in de livestream op het tandwieltje rechtsonder (Instellingen) en kies onder kwaliteit voor 720p.