12 augustus 2021
Wordt de extra rijstrook ook al direct vanaf de 23e (of niet lang daarna) in gebruik genomen? Zo ja, is de Euvelgunnebrug dan niet een probleem? Deze is volgens mij nog niet verbreed... Zo nee, wanneer wordt de extra rijstrook dan in gebruik genomen?
9 augustus 2021
Even nieuwsgierig alweer, het eerste bouwvak waar het spoordek is opgebouwd, wat tussen het spoordek en de 3 bouwputten ligt voor de hl wicherstraat. Dat staat nu ook vol met water. Word daar "droog" gebouwd of word daar ook met onderwaterbeton gewerkt. Ik vroeg me dat zo af omdat die put nu hetzelfde waterniveau heeft bereikt als die putten die met onderwaterbeton worden gebouwd. En nog een vraag, er heeft een tijdje een vrij grote pomp (??) naast die put gelegen, is dat daadwerkelijk een pomp of toch iets anders. hij is nu in dat bewuste bouwvak gehesen geloof ik.
6 augustus 2021
Dick, in week 33 (16-21 aug) en week 34 (23-28 aug) gaan we de bouwputten leegpompen en schoonmaken.
5 augustus 2021
Wanneer worden de bouwputten met water leeggepompt?
30 juli 2021
De webcam Brailleweg doet het weer. Maar, is het ook mogelijk om de camera richting Assen uit te schakelen? Deze kant uit gebeurt eigenlijk niets. Mvg, Harry.
29 juli 2021
Bedankt voor je melding Harry. We werken aan een oplossing voor het probleem. Excuses voor het ongemak.
29 juli 2021
Webcan Brailleweg alweer offline
23 juli 2021
Dat er zoveel reparaties worden verricht heeft te maken met de huidige staat van het asfalt en die is niet meer goed. Door lage temperaturen wordt het bindmiddel in het asfalt brosser en ontstaan er scheurtjes. Bij vorst bevriest het water in deze scheurtjes en zet het uit. Daardoor raken meer steentjes los uit het wegdek dan anders. Vorstschade treedt vooral op in oudere wegdekken. Naar verloop van tijd zal het nieuwe asfalt ook weer toe zijn aan onderhoud en eventuele reparaties. Maar voorlopig is dat hier dus niet aan de orde.
22 juli 2021
Het is inderdaad een andere situatie (met barrier) dan normaal. Dat komt omdat de rotonde regelmatig aangepast en verandert wordt. Het fietsverkeer welke de oversteek nadert, wordt er ook duidelijk op gewezen dat ze voorgaand verkeer tegenkomen, door middel van borden en haaientanden op het wegdek. Autoverkeer welke de rotonde nadert, remt af omdat ze zelf een rotonde opkomen en voorrang moeten verlenen. Er is geen stoep voor voetgangers. Dit is de huidige situatie en er moet net als bij het fietsverkeer goed opgelet worden bij het oversteken. Om er borden neer te zetten voor de automobilist, die toch al alert moet zijn op het naderen van de rotonde lijkt ons geen goed plan. De wegbeheerder heeft deze situatie goedgekeurd. Wij zijn ons ervan bewust dat de situatie niet optimaal is.
22 juli 2021
Ik vroeg mij af of het niet wenselijk is om het auto verkeer beter op overstekende fietsers en voetgangers te wijzen bij de oversteek Jan Evert Scholtenlaan. Bij beide kanten van het viaduct moeten fietsers en voetgangers via paden, die door waterkantstukken worden afgebakend, de op- en afritten oversteken. Nergens worden auto/ vrachtverkeer geattendeerd op overstekende fietsers en voetgangers.