16 december 2021
@Cas en Bernard: het tunneltje was ooit bedoeld als ontsluitingsroute voor fietsers van en naar Meerstad. Hij was dus onderdeel van het plan Meerstad en heeft niks met Aanpak Ring Zuid te maken. Het tunneltje is uiteindelijk nooit open gegaan, omdat de vervolgroute nooit is aangelegd. Aan de andere zijde van de ringweg ligt geen vervolgweg die op het tunneltje aansluit. Waarom dit nooit is gebeurd, is ons niet bekend. Vanuit het project Meerstad komt er nu een andere fietsroute tussen Meerstad en de Driebondsweg. De route via het tunneltje komt er dus niet meer.
16 december 2021
Hij is in 2008 aangelegd maar nooit daadwerkelijk ingebruik genomen lijkt het.
16 december 2021
@Kees Steen: bedankt! We houden het in de gaten. Totdat Google het aanpast zullen we hier in onze communicatie rekening mee houden, om verwarring te voorkomen.
16 december 2021
Ik heb dit doorgegeven aan Google, afwachten wat ze er mee doen
15 december 2021
Is die tunnel ooit al in gebruik geweest?
15 december 2021
John, bedankt voor de heldere uitleg en de duidelijke toevoegingen!
15 december 2021
Maarten, het klopt wat je zegt, we hebben het niet helemaal goed verwoord. Inderdaad zou de zuidbaan korter moeten zijn vanwege de binnenbocht. Maar onder de brug, langs het water, loopt een fietspad (bij roeivereniging Gyas). Dit fietspad loopt in een bocht. Deze bocht zit precies op de plek waar we de palen van de zuidbaan hadden willen neerzetten. Om het fietspad open te kunnen houden, moet dit deel van de brug wat langer worden. Anders staan de palen midden op het fietspad. De brug is hier dus wat langer, en de ophoging van de eps-blokken juist wat korter. Voor de duidelijkheid heb ik bij stap 4 een kaartje toegevoegd.
15 december 2021
@Gerard en @Leo: merkwaardig inderdaad, en verwarrend. Dank voor de oplettendheid. Ik heb het aangepast.
15 december 2021
Dat is een fout die in Google.maps zit, daar kan aanpak ring zuid niets aan doen helaas.
14 december 2021
@Peter: de bocht is inderdaad krap, zelfs krapper dan automobilisten en chauffeurs zullen verwachten. De bocht kan alleen veilig genomen worden als het verkeer sterk afremt. Vlak voor de bocht komen er haaientanden op de weg. De automobilist die de eerste keer komt aanrijden, zal daardoor afremmen, en dat is precies de bedoeling. Op lage snelheid is de bocht door zowel auto’s als vrachtwagens ruim genoeg.