24 maart 2022
Aron, ik heb je melding doorgegeven aan het verkeersteam dat de verkeerssituatie in Groningen tijdens Operatie Julianaplein in de gaten houdt. Zij hebben deze situatie besproken en bekeken of hier iets aan te doen valt. Dat blijkt niet het geval. Het is niet mogelijk het verkeer op de Peizerweg langer groen licht te geven zonder dat dit op andere locaties knelpunten oplevert. Het doseerpunt is hier heel bewust gekozen. Verder is het natuurlijk erg onverstandig stil te gaan staan op een spoorwegovergang. Dit is ook niet toegestaan. Automobilisten die in een file staan en een spoorwegovergang kruisen, mogen de overgang pas oversteken als ze zeker weten dat er aan de andere zijde voldoende ruimte is.
24 maart 2022
Als ik vanuit bijvoorbeeld Haren kom en ik richting Drachten wil, raak ik op het Julianplein de weg volledig kwijt. Eerst wordt route 8 aangegeven en ineens is route 8 verdwenen. Gevolg, ik rijd rondjes. Dan volg ik uit armoe maar richting de atoomweg 1 (mc Donalds volgen) en rij daarna naar Drachten. Daar kwam ik ook per ongeluk achter, omdat ik daar kon laden. Ik kom uit Julianadorp (Den Helder). Wanneer je niet bekend bent in Groningen, dan moet je een aantal keren gokken. Vanuit Julianadorp moest ik naar de Gideonweg, de normale route is dicht. Dus bij het stoplicht gokken of ik beter links of rechtsaf kon. Natuurlijk ging ik links, achteraf beter rechtsaf...en daarna links. Volgende keer denk je dat het weet, maar dan is het weer anders...Kortom, de bewegwijzering vind ik wat magertjes.
24 maart 2022
Daniel, het filmpje is gemaakt met een gewone mobiele telefoon. We zijn ons ervan bewust dat de kwaliteit niet hoogstaand is, zeker niet als je het op groot scherm bekijkt. We hadden het toegevoegd omdat het een goede indruk geeft van de huidige situatie.
24 maart 2022
De kwaliteit van de video (https://www.youtube.com/watch?v=gj62XDLy9gg) is echt vreselijk (360p), alsof je naar een telefoon filmpje van 15 jaar geleden zit te kijken. Re-upload?
23 maart 2022
Dörte, we hebben in mei vorig jaar gezegd dat de weg een half jaar tot een jaar versmald zou blijven. Dat jaar is in mei 2022 dus voorbij. Op dit moment kan ik helaas nog geen nieuwe planning geven.
23 maart 2022
Maarten, wat Jasper zegt, klopt. Ook de oprit op de oostelijke ring vanaf Driebond/Meerstad is dicht. Dat heeft te maken met de verkeersveiligheid. Het verkeer op die oprit zou te weinig ruimte overhouden om veilig in te voegen in de richting van Hoogezand. Ik heb Groningen Bereikbaar gevraagd om het kaartje aan te passen, zodat ook de afsluiting van deze oprit zichtbaar is. Dat aangepaste kaartje heb ik hierboven ingevoegd.
22 maart 2022
Nee die is dan dicht ivm de te korte afstand tussen de oprit en de afsluiting.
22 maart 2022
Blijft de oprit vanaf Driebond/Meerstad op de westring richting Hoogezand nu wel open? Op de een of andere manier is deze altijd afgesloten als de ring Zuid richting het westen dicht is, maar je kunt vanaf die oprit ook richting Hoogezand rijden. Die mensen moeten nu omrijden.
22 maart 2022
Pim, dat klopt: bij de nieuwe afrit van de A28 richting het centrum kun je aan het eind van de afrit alleen linksaf richting de Brailleweg. Het is niet mogelijk hier rechtsaf de Vondellaan op te gaan. Dit is op uitdrukkelijk verzoek van de bewoners. Op de Vondellaan wordt het namelijk flink drukker door de nieuwe aansluiting van de Vondellaan op de zuidelijke ringweg. Als het verkeer ook via de nieuwe afrit naar de Vondellaan zou kunnen komen, zou het verkeer hier nog verder toenemen. De Vondellaan is prima te bereiken via de afrit Groningen-Zuid.
22 maart 2022
Beste John, Het klinkt bemoedigend dat je schrijft: " We zijn dan ook bezig om te bekijken hoe we de situatie voor fietsers beter kunnen maken". Maar het baart me wel wat zorgen dat jullie nu pas hierover gaan nadenken. Dit hebben jullie toch al meer dan 5 jaar zien aankomen? Wanneer kunnen we jullie plannen om het beter te maken voor de fietsers verwachten? Jullie moeten wel waken dat dat het geen mosterd na de maaltijd wordt. Daarnaast heb ik ook wel zorgen over wat Wim (fietsersbond) schrijft. Er is een procedure bij de raad van state geweest waar juist over de fietsveiligheid van de oost-west route bij de nieuwe aansluitingen bij Brailleweg is gesproken. Alles werd door jullie weggewuifd (het was allemaal veilig, want de hoeveelheid verkeer was niet zo groot dat er een tunnel nodig was). Nu blijkt de hoeveelheid verkeer wel veel groter te worden dan jullie hadden berekend en kloppen dus jullie fietsveiligheidsberekeningen niet meer. Wat betekent dit nu voor de verbinding? (En ga nu aub niet zeggen dat er met de buurt gesproken wordt over de inrichting en dat er nadere informatie volgt, want dit is buurt overstijgend, en tenminste zou de fietsersbond betrokken moeten zijn bij deze plannen). Graag hoor ik een keer wat goed nieuws voor fietsers.