10 juni 2022
Dank voor je correctie, Rob, ik pas het aan.
10 juni 2022
De busbaan brug naast de spoorbrug is ook een hefbrug, schepen met een staande mast kunnen de Julianabrug dus al een aantal jaar niet meer bereiken
9 juni 2022
Ja blijft bijzonder dat daar nog niets over bekend is gemaakt via deze site.
3 juni 2022
Informatief filmpje! Is ook een glimp van het nieuwe verkeersplein Brailleweg/Emmaviaduct ten noorden van het Julianaplein te zien? Ziet eruit als een complexe rotonde. Ik ben benieuwd wat dat bijdraagt aan de voorziene verkeersdruk aldaar. Wanneer wordt het nieuwe ontwerp van het verkeersplein openbaar gemaakt?
3 juni 2022
Waarom plaatsen jullie ook niet een paar dagen van te voren borden bij de weg waarop staat wanneer de weg is afgesloten. Nu word je als automobilist op het moment van afsluiting daarmee geconfronteerd met als gevolg dat alles in de stad vast staat. Als ik bijv donderdag al had geweten dat de Paterswoldseweg vrijdag zou worden afgesloten zou ik niet eerst richting Overwinningsplein rijden maar al eerder een andere route hebben gekozen.
31 mei 2022
Werkelijk prachtig, hoe jullie de camera nu hebben gezet bij de Frontier. We zitten nu 1e rang, bedankt.
28 mei 2022
Geweldig om op deze manier ( prachtige foto’s en video’s) op de hoogte te blijven van de voortgang van dit reusachtige project.
27 mei 2022
Bericht is tegenstrijdig Piccardthoftunnel gaat 8 of 15 juli weer open. Wat klopt?7
20 mei 2022
Mag ik ooit nog een antwoord verwachten op mijn vragen? Ook al twee keer langs geweest bij het paviljoen maar nog steeds geen inhoudelijke antwoorden... Hoe zit dit?
19 mei 2022
10 dagen is het tijdelijke plein open. In die 10 dagen zie je tijdens de werkdagen de drukte in de spits toenemen. Wat mij opvalt in die 10 dagen is de groeiende rij stilstaande auto's vanuit het zuiden die via het tijdelijke plein richting Hoogezand willen. Misschien is dat vanuit Drachten ook zo het geval, maar dat kan ik niet beoordelen. Het raakt weer gewend om via het Julianaplein te rijden... En dus keren de oude problemen van opstoppingen zo langzamerhand ook weer terug. Nu is het wel zo, dat vanuit het zuiden (A28) vlak voor het tijdelijke plein een flessenhals is gecreëerd die voor onnodige opstoppingen en soms zelfs gevaarlijke situaties zorgen. Dit geldt voor het verkeer Haren richting Hoogezand. Hiervoor is eerst één rijbaan beschikbaar terwijl er pas vlak voor het tijdelijke plein een 2e opstelstrook beschikbaar is (waar in de praktijk bijna geen auto gebruik van maakt). Na het oversteken van het plein zijn er zelfs heel eventjes drie rijstroken. De eerder genoemde flessenhals zorgt voor een onjuist beeld voor het aanbod aan verkeer op het tijdelijke plein zelf. Immers, het verkeer richting Hoogezand staat al vast vóór de flessenhals in plaats pas bij de verkeerslichten. Kan de meest rechtse opstelstrook (vanuit het zuiden) en de bijbehorende aanrijstrook niet beter gevoegd worden bij het verkeer Haren richting Hoogezand? Dit is voor dit verkeer veel veiliger. Het invoegend verkeer vanaf de Vondellaan is er (vrijwel) niet en kan van deze aanpassing maar weinig last hebben, lijkt me. Je creëert hiermee twee vaste rijbanen voor de richting Haren-Hoogezand.