26 november 2022
Jammer dat de gemeente geen geld beschikbaar wil stellen om de fietstunnel te handhaven. Dit is een stap terug voor iedereen die van deze route gebruik maakt. Vergelijk het maar met een veilige spoortunnel die wordt vervangen door een gelijkvloerse spoorwegovergang. Een gelijkvloerse oversteek met verkeerslichten op zo'n drukke plek kent grotere risico's op ongelukken en is slecht voor de doorstroming. Vergeet daarbij niet dat van de route veel jongeren gebruik maken. Er liggen immers diverse scholen, een zwembad en een roeiclub rondom deze locatie. Ik kan me voorstellen dat een tunnel duurder is, maar de extra kosten kan je over tientallen jaren uitsmeren. In veel gevallen heeft deze extreem linkse gemeenteraad een enorme hekel aan de auto en wordt alles uit de kast getrokken om fietsen en lopen aantrekkelijker te maken. Maar hier dus niet. Nu het handhaven van een tunnel technisch gewoon mogelijk is vind ik dit een gemiste kans. Hopelijk wordt er alsnog geld gevonden om de tunnel te realiseren of te laten bestaan. Overigens, in de technische tekening is de bushalte in zuidelijke richting ingetekend ten noorden van de oversteekplaats. Maar in de impressies (goed te zien op de 360 graden-beelden) bevindt deze bushalte zich aan de zuidkant van de oversteekplaats. Ik weet dat er nog niets officieel is vastgesteld, maar kunnen jullie aangeven waar deze bushalte nu echt gepland is?
25 november 2022
Het kabelkanaal ligt veel minder diep dan de rest van de tunnel.
23 november 2022
Ruim twee maanden later blijkt waarom een reactie even mocht duren. Massief verkeersplein voor de deur en nog altijd maar de vraag of je al dat verkeer kunt afhandelen op zo'n postzegel.
23 november 2022
Ik vroeg me af waarom het kabelkanaal niet tegelijk is uitgegraven met de rest van de verdiepte ligging. Ik zie dat men nu vlak langs de damwanden opnieuw aan het uitgraven is /beton aan het storten is en dat lijkt best krap allemaal
23 november 2022
Dit is een slecht ontwerp: Verkeer vanaf de oostelijke ringweg moet hierdoor twee maal ritsen, vlak achter elkaar. Het verkeer gaat van 2 rijstroken naar 0. Veel beter was geweest om zowel de oostelijke als de zuidelijke ringweg één keer te laten ritsen, om dit vervolgens samen te voegen.
21 november 2022
Mee eens. Fietspad/straat bij de papiermolen aan de rivierenbuurtkant ligt er al maanden uit zonder dat er wat gebeurt. Er word wel heel makkelijk wat dichtgegooid voor lange tijd zonder dat er wat gebeurt. Slechte zaak!
21 november 2022
werk·zaam·heid (de; v) volgens van Dale: (meervoud: werkzaamheden) (in het meervoud) wat gedaan wordt; = bezigheid Het fietspad is nu al meer dan een week gestremd, zonder dat er 'werkzaamheid' te zien valt, niet erop en niet ernaast. En het is niet voor de eerste keer dat fietsers gemakshalve het bos in worden gestuurd: eerder gebeurde het een paar keer bij de Zuiderbegraafplaats en bij de Papiermolen.
18 november 2022
Het kabelkanaal onder het spoor ligt er al. Dit is een tijd geleden tijdens een treinvrije periode al aangelegd.
17 november 2022
Grappig hoor, Als je bij werkzaamheden julianaplein kiest en je kijkt naar het nieuwe verkeersplein bij de brailleweg (richting rivierenbuurt/centrum) en je selecteert dan het kaartje emmaviaduct/brailleweg dan zie je ineens auto's op het toekomstige fietspad rijden....of word het een heel smal autoweggetje??:-) verder zie je ook auto's rijden op het fietspad langs het noordwillemskanaal richting de fietsvalei! Ook ineens wel heel veel bomen vanaf het verkeersplein brailleweg richting centrum/rivierenbuurt, en ook brailleweg richting fietsvalei! Maar wat word het nou bij emmaviaduct/brailleweg. Een fietspad of een hele smalle autoweg met twee rijstrookjes?
11 november 2022
Het eindresultaat is al goed zichtbaar. Dit is toch ontzettend gaaf! Mooi werk!