Als werkvoorbereider bij Combinatie Herepoort is Rowin de Man een ware bruggenbouwer tussen z’n collega's op kantoor en de werkmannen op de bouwplaats. Komt dat even goed uit, want Rowin is namelijk ook verantwoordelijk voor de bouw van de nieuwe Julianabrug over het Noord-Willemskanaal. Wij lopen een dagje met hem mee.
Sinds maandag 6 december rijdt er geen verkeer meer over het oude, noordelijke deel van het viaduct. Omdat het verkeer op de ringweg ter hoogte van het Europaplein is verplaatst naar het zuiden, konden we het oude viaduct aan de noordkant van het Europaplein gaan slopen.
Tijdens vier weekenden in november verplaatsten we beide rijbanen van de zuidelijke ringweg ter hoogte van het Europaplein naar het zuiden. Hierdoor hebben we ruimte aan de noordkant om het oude viaduct over het Europaplein te slopen en het nieuwe viaduct af te bouwen. Tijdens het eerste weekend van 13 november tot 15 november gaan we ook damwandplanken intrillen bij de botrotonde Osloweg/Gotenburgweg.
Rijkswaterstaat voert regelmatig inspectievluchten uit. We maken tijdens deze inspectievluchten ook foto's van het project. Van deelgebied Oost tot deelgebied West zie je de omgeving snel veranderen.
Operatie Julianaplein, een megaklus! Daarom hebben we een strip gemaakt. In 8 stappen leggen we uit wat we gaan doen en hoe we dit gaan doen.
Voor de nieuwe oprit van de rotondes Laan Corpus den Hoorn naar de N7 richting het Vrijheidsplein legden we de liggers op hun plek. Deze werkzaamheden voerden we in de nacht van 28 op 29 oktober uit.
Op de noordzijde van het viaduct Paterswoldseweg plaatsten we afgelopen weekend liggers voor de verbreding van het viaduct. In dit fotoalbum zie je een overzicht van de werkzaamheden.
De nieuwe weg die straks over de brug komt te liggen is breder en zwaarder dan de huidige weg. Dit betekent dat de waterkelder onder de brug ook versterkt moet worden.