11 mei 2021
Wim, scherp gezien! Op de pagina Spoordek hebben we een hindertabel staan met de juiste data. Hier is ook meer specifieke informatie over hinder te vinden. Ik heb de verouderde tabel hierboven verwijderd.
10 mei 2021
Gerhard, bij de moten met onderwaterbeton zijn/worden inderdaad ook gewi-ankers geplaatst. Dit is niet vanwege de wapening, maar vanwege het leegpompen van de bouwkuip na de stort van het onderwaterbeton. Tijdens het leegpompen zorgen de gewi-ankers en het gewicht van het onderwaterbeton voor een verticaal evenwicht. Zodoende wordt de voer niet omhoog geduwd door het daaronder liggende grondwater.
28 april 2021
Jan, vandaag zijn we begonnen met het afgraven van de grond tussen het spoordek en het spoor (voorheen de Verlengde Lodewijkstraat). Volgende week zitten we hier op de juiste diepte om de tussenwand op de juiste hoogte af te branden/lassen. Zo zijn er straks geen obstakels meer om het spoordek op z’n plek te rijden.
28 april 2021
Henk, excuses voor mijn late reactie. Bedankt voor het meedenken. Deze suggestie is destijds direct opgepakt. Aan het begin van de Verlengde Lodewijkstraat bij de Boumaboulevard staat een extra schrikhek met bebording om de automobilisten hier al te wijzen op de afsluiting.
28 april 2021
Alex, op deze plek zijn de (horizontale) groutankers nog niet aangebracht door de damwand. Er zijn dus geen raakvlakken met de verankering.
28 april 2021
Gerhard, tot nu toe werken wij in de moten waar een deksel op komt. In deze moten worden geen gewi-ankers toegepast. Het klopt dus dat je nog geen koppeling met de gewi-ankers hebt kunnen ontdekken bij de verdiepte ligging.
28 april 2021
Corner, tot nu toe werken wij in de moten waar een deksel op komt. In deze moten worden geen gewi-ankers toegepast. Het klopt dus dat je nog geen koppeling met de gewi-ankers hebt kunnen ontdekken.
28 april 2021
Anja, wat Sander schrijft klopt. De damwandplanken onder het spoor zijn al in 2018 tijdens een treinvrije periode ingetrild.
28 april 2021
Corner, leukt dat je het project volgt via de webcam. Je eigen beschrijving klopt. Tussen de twee ‘kabelkokers’ op het dek, rijden straks de treinen. De delen hiernaast vormen straks de Helperzoom en de Verlengde Lodewijkstraat.
28 april 2021
Bewoner Frontier, we expected to work on 5 regular days, 3 Saturdays and 1 night, but in reality we've worked on 8 regular days, 2 Saturdays and 1 night. Indeed, it is difficult to predict how many days this kind of work takes. For the past weeks and the upcoming period we are allowed to work outside of our normal work hours, including Sundays, holidays and nights. We try to work as much as possible between 07.00 o’clock and 19.00 o’clock. We realize the nuisance we cause for you and your neighbors and apologize in advance.