26 augustus 2019
Tim, het klopt dat de damwandplanken die na de zomerstremming worden ingetrild korter zijn. Dit komt doordat de verhoging van het talud van de (oude) ringweg hier niet aanwezig is. De grond op deze locaties is op enkele plekken minder compact, maar op andere plekken verwachten we wel de stugheid die ook de afgelopen zes weken is ervaren. De werktijden voor het vervolg van het intrillen zijn in principe doordeweekse dagen tussen 07.00 en 19.00 uur. In de praktijk zal er niet dagelijks tot 19.00 uur ingetrild worden, maar bijvoorbeeld tot 17.00 uur. Dit is echter niet altijd vooraf aan te geven.
22 augustus 2019
Frank, de bedrijven aan het Winschoterdiep (rijbaan) blijven altijd bereikbaar. Dus ook Winschoterdiep 50 is tijdens toekomstige werkzaamheden gewoon te bereiken. De exacte wijze of route naar de panden zal in verschillende fases wel kunnen wijzigen. Hoe dit precies eruit gaat zien is op dit moment nog niet bekend.
22 augustus 2019
MS, de oprit vanaf de Europaweg richting Hoogezand is inderdaad tijdens de bouw van de verdiepte ligging tijdelijk niet te gebruiken. Tijdens de bouw rijdt het verkeer via de oprit Kielerbocht de zuidelijke ringweg op richting Hoogezand. Ook kan het verkeer via Westerbroek richting Hoogezand rijden. Ook de verbindingsweg ter hoogte van de Europaweg (Bergenweg) zal tijdelijk buiten gebruik zijn. Wanneer en hoelang is op dit moment nog niet bekend.
21 augustus 2019
Nick, de noordelijke damwand ligt ter hoogte van de HL Wichersstraat zuidelijker dan de rest van de noordelijke damwand en dus iets verder van de ringweg af. Wat je nu ziet is dus het intrillen van deze noordelijke damwand ter hoogte van de HL Wichersstraat.
21 augustus 2019
Leon, dit groene stukje is inmiddels gereed. De zwarte stukjes aan weerszijden van de Esperantokruising moeten op een later moment worden ingetrild. Op deze website wordt deze informatie gedeeld, zodra deze planning bekend is.
6 augustus 2019
Hallo Jaap, inmiddels hebben we je telefonisch hierover gesproken en ben je teruggebeld over je andere vraag.
2 augustus 2019
Hallo Cornelis, de tunnel wordt er niet vandaag maar morgen ingeschoven. Deze ‘drukpompen’ zijn de duwvijzels die de tunnel moeten schuiven. Ik heb je vraag voorgelegd aan de uitvoering. Zij geven aan dat de druk die nodig is meevalt in verhouding: de maximaal verwachte wrijving is maar een klein percentage van het totale gewicht van de tunnel (omdat deze over glijblokken glijdt). Per vijzel moet er ca 925kN = 92,5 ton geduwd worden.
2 augustus 2019
Hallo Jaap, het klopt dat je met mijn collega hebt gesproken over de zaterdagen. Hij heeft toen aangegeven dat zaterdag 3 augustus op dat moment nog onzeker was in verband met de beschikbare ploegen. Het goede nieuws is dat er mankracht is gevonden om deze zaterdag door te werken. Door op zaterdag 3 augustus te werken is het in de week van maandag 5 augustus niet nodig om de avonden te werken, conform afspraak met de omwonenden.
2 augustus 2019
Hallo Hans, het beeld is inmiddels weer hersteld. Bedankt voor het doorgeven. Veel kijkplezier!
2 augustus 2019
Hallo Hans, het inschuiven is vanaf zaterdag 3 augustus om 06.00 uur en duurt ongeveer 5 á 6 uur. Veel kijkplezier!